• Emblas Mamma
    Äldre 30 Mar 21:25
    205737 visningar
    93 svar
    93
    205737

    Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!

    Många har undrat om city gross tårtor!
    Vi valde att gå dit och prata med dom och få ett pris, och ett smakprov!
    Vi fick hem 4 smakprov GRATIS på moussetårtor med smakerna: Jordgubb, Hallon, Choklad och Björnbär!

    Pris för moussetårta är 25kr / bit. För oss skulle det bli 1750 kr för 70 personer!

    Vi gillade smaen jättemycket, men vi ska nog köra på vita prinsesstårtor istället (från citygross) som kostar 15kr/biten och landar på 1050 kr för våra 70 personer.
    Vi kommer dekorera med chokladpraliner runt om och hallon ovanpå!

    Anledningen är att jag och sambon inte är jätteglad i mousse, vi föredrar lite mer kaka och lite mindre kladd :) JAg blir så lätt illamående annars!
    Men jag måste verligen rekommendera det annars! Tårtorna var SUPERgoda :) Jag gillade hallon och jordgubbe mest.

    By the way så är det gratis att hyra deras tårtställningar :)


  • Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!
  • Tinzi
    Äldre 11 Apr 16:53
    #21

    Toppen! Då kanske det blir City Gross här med nu när dom öppnat 7 min bort :) 

  • smint
    Äldre 11 Apr 16:57
    #22

    kan bara hålla med om att deras tårtor är grymma. var på kalas i helgen och dom hade köpt sin princesstårta där, 199:- för en rel stor tårta. hur god som helst

  • Äldre 11 Apr 20:29
    #23

    I Västerås öppnade Citygross förra veckan och jag var dit och frågade om bröllopstårta och priser.

    Det de sa då var att de skulle komma igång med bröllopstårtor snart och att priset för princesstårta var 30kr/biten och moussetårta var 35 kr/biten. Det är ju dubbla priset mot var TS skulle få ge för sin princesstårta..kan det stämma eller är de fristående butiker med olika priser?

     

  • Septem­berBru­d
    Äldre 11 Apr 20:47
    #24
    Lojsy skrev 2011-04-11 20:29:25 följande:
    I Västerås öppnade Citygross förra veckan och jag var dit och frågade om bröllopstårta och priser.

    Det de sa då var att de skulle komma igång med bröllopstårtor snart och att priset för princesstårta var 30kr/biten och moussetårta var 35 kr/biten. Det är ju dubbla priset mot var TS skulle få ge för sin princesstårta..kan det stämma eller är de fristående butiker med olika priser?

     
    konstigt det låter..!
    Kan du inte dubbelkolla? Säg att priserna är annorlunda någon annan stans!
    Eller var detta MED dekoration?
    Jag var i värnamo och där var det som sagt 25kr bit för mousse oc 15 för prinsess..
  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Apr 22:12
    #25

    SeptemberBrud: beställde ni därifrån? Vi har med kollat i Värnamo nämligen! Vi bor ganska långt därifrån i och för sig; men de Lovade att leverera till vårt city grodd som ligger närmare! Bit ni däromkring? Är lite orolig över hur transporten av tårtan kommer att gå!! Ska ni fixa transport själva? :)


  • Emblas Mamma
    Äldre 11 Apr 22:14
    #26

    Dålig stavning - ursäkta!


  • Septem­berBru­d
    Äldre 12 Apr 07:25
    #27
    Emblas Mamma skrev 2011-04-11 22:12:50 följande:
    SeptemberBrud: beställde ni därifrån? Vi har med kollat i Värnamo nämligen! Vi bor ganska långt därifrån i och för sig; men de Lovade att leverera till vårt city grodd som ligger närmare! Bit ni däromkring? Är lite orolig över hur transporten av tårtan kommer att gå!! Ska ni fixa transport själva? :)
    Vi har inte beställt ännu, då vi inte gifter oss förrän nästa år.
    Men sambon vill gärna ha en klar budget över precis allting, eftersom vi inte sparat allt ännu. Därför ville vi ha lite mer exakta priser eftersom en tårta kan gå på hur mycket som helst egentligen!
    Så jag kan tyvärr inte svara på om transporten är säker eller inte =)
    Men vi blev ändå erbjudna samma pris som ni, kan det vara olika på olika city gross?
  • Emblas Mamma
    Äldre 13 Apr 21:29
    #28

    okej.. det var synd! Hade gärna velat att någon är inne skulle berätta lite omtransport och så..!
    Jag funderar dock på att be någon jag litar på hämta dom. Blir en bit att åka, men det känns bättre att några stycken åker och håller ordentligt i lådorna med tårtor så att det inte blir huller om buller.

    Men billigt och gott är det annars :) Rekommenderar verkligen alla som är intresserade att beställa smakprov! :)


  • Peggy3
    Äldre 13 Apr 21:33
    #29

    var och kollade på citygross i Borås, de har inte kommit igång med bröllopstårtor än då de nyss öppnat.. men trodde att priset skulle hamna rut 35kr/biten..   å då var det vit prinsesstårta jagfråga om

  • MLWSWY
    Äldre 14 Apr 18:52
    #30
    Lojsy skrev 2011-04-11 20:29:25 följande:
    I Västerås öppnade Citygross förra veckan och jag var dit och frågade om bröllopstårta och priser.

    Det de sa då var att de skulle komma igång med bröllopstårtor snart och att priset för princesstårta var 30kr/biten och moussetårta var 35 kr/biten. Det är ju dubbla priset mot var TS skulle få ge för sin princesstårta..kan det stämma eller är de fristående butiker med olika priser?

     
    Min mamma jobbar där och de priserna stämmer, hon sa att dom inte kommit igång helt och hållet med de så de ka ju säkas. Vänta några veckor och gå tillbaka och fråga då. Allt kan ändras :)
Svar på tråden Har precis smakat tårta från citygross! Här är priser och tips!