• Äldre 20 Mar 09:50
    21773 visningar
    127 svar
    127
    21773

    Träff i Borlänge 9/4

    Tänkte att jag startar en egen tråd för träffen i Borlänge så vi slipper kapa tråden för vi som gifter oss i Dalarna 2011 Solig

    Alla är välkomna.
    Boende kan fixas på Quality Hotel Galaxen (enbart via mig) för 595:- inklusive frukost. Då är det oavsett om man är en eller två personer på rummet.
    Blir det något större intresse (tveksamt) så kan de som bokar sist få ett annat pris. Jag fick ok från hotellchefen att ge ut några rum till det här extrapriset nämligen...

    Vi kommer att sitta för oss själva och äta lite mingelmat och "prata strunt" och sen går vi in på dansen (Bhonus)
    Jag håller på att förhandla med nöjeschefen om vi kan få rabatt eller kanske gratis entré den dagen...

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-20 09:58
    Lägger till detta från andra tråden angående mat. Det ser ut som om vi får ta alternativ 1 pga att vi inte blir så många:

    Om vi inte blir så många så kan ju tärnorna vara välkomna också? Eller vad säger ni andra?
    The more the merrier tycker jag ju...

    Jag har fått två alternativ på mat.
    En mingelbuffé:
    Salamiskivor, lime/chilimarinerade räkor, tacomarinerad kycklingfilé, pastasallad med paprika oliver och soltorkade tomater, grönsallad, minigrissini, bröd och färskostcremè.
    150:- / person

    Tapas buffé
    Marinerad fläskytterfilé, Dijonkryddade kycklingspett, västerbottenpaj, balsamicomarinerade grönsaker, rostad potatismed citronzest, caecardressing, grönsallad, husets örtbröd med färskostcreme
    185:- per person

    Ett glas vin: 60:-
    En öl 54:- (hovmästaren var osäker, men ca 54:- i alla fall)
    Läsk 24:-

    Vi får sitta för oss själva i Mathörnan på galaxen och så går vi på dansen sen.
    Entré till dansen kostar 140:- men jag håller på att förhandla lite och se om vi kan få ner priset
    Om ni vill så tar vi en titt på hotellet och kanske relaxavdelningen om det är lungt där. Om ni är nyfikna och vill se lite hur vi har det

  • Svar på tråden Träff i Borlänge 9/4
  • Äldre 9 Apr 15:04
    Chicita skrev 2011-04-09 15:01:04 följande:
    Tja det funkar nog det också SkrattandeTungan ute
    Någon lär vända på huvudet... Sen om man får positiva eller negativa blickar, det spelar ingen roll! Lite underhållning får man bjuda på haha. Jag gör hellre det än att sjunga karaoke!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Äldre 9 Apr 16:26
    TheD skrev 2011-04-09 15:04:18 följande:
    Någon lär vända på huvudet... Sen om man får positiva eller negativa blickar, det spelar ingen roll! Lite underhållning får man bjuda på haha. Jag gör hellre det än att sjunga karaoke!!!!!!!!!!!!!!!!
    Uj ja... jag sjunger hellre än bra, så karaoke undviker jag som pesten *S*
  • Äldre 9 Apr 17:01

    JAg tror jag blir galen. Provar kläder....men kan inte tycka att det blir bra......Snart tar jag  mn nya klänning...kort och tajt....men det var inte planen att den typ av klädsel...

    nu har jag påmig jeans som gör mig större...i min aögon...men då blir problemet överdelen!!!!!!

    AAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHH!!

  • Oniq
    Äldre 9 Apr 19:59

    *klärutmigtillninja*

  • Äldre 10 Apr 11:10
    Oniq skrev 2011-04-09 19:59:06 följande:
    *klärutmigtillninja*
    Hehe...gick det bra Skrattande

    Tack för en trevlig kväll i alla fall tjejer, det gör vi väl om hoppas jag Glad
  • Äldre 10 Apr 15:05
    Chicita skrev 2011-04-10 11:10:56 följande:
    Hehe...gick det bra Skrattande

    Tack för en trevlig kväll i alla fall tjejer, det gör vi väl om hoppas jag Glad
    Tack själv!!!

    Det tycker jag absolut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Oniq
    Äldre 10 Apr 16:16
    Chicita skrev 2011-04-10 11:10:56 följande:
    Hehe...gick det bra Skrattande

    Tack för en trevlig kväll i alla fall tjejer, det gör vi väl om hoppas jag Glad
    Nä, åkte på rådäng. Tärningarna var inte på min sida. Men 60-årskalaset gick fint ;)
  • Äldre 10 Apr 16:19
    Oniq skrev 2011-04-10 16:16:20 följande:
    Nä, åkte på rådäng. Tärningarna var inte på min sida. Men 60-årskalaset gick fint ;)
    Ah Fru Fortuna var på vift med andra ord...
    Jag och TheD kom på en bra plan här förresten... Hon behöver ju något passande en "barnjungfru". Så vi tänkte besöka dig nån dag och kanske ta den där fikan om du känner för det Skrattande 
    TheD skrev 2011-04-10 15:05:55 följande:
    Tack själv!!!

    Det tycker jag absolut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     Aspelut Skrattande
  • Oniq
    Äldre 10 Apr 19:53
    Chicita skrev 2011-04-10 16:19:12 följande:
    Ah Fru Fortuna var på vift med andra ord...
    Jag och TheD kom på en bra plan här förresten... Hon behöver ju något passande en "barnjungfru". Så vi tänkte besöka dig nån dag och kanske ta den där fikan om du känner för det Skrattande 
    TheD skrev 2011-04-10 15:05:55 följande:
    Tack själv!!!

    Det tycker jag absolut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
     Aspelut Skrattande
    Mmm.. dumma fortuna.

    ..barnjungfru?
    Jag är ju bara behovsanställd så jag är oftast hemma, visserligen med en bestämd liten 2½åring men ändå..  ..när passar det er?
  • Äldre 10 Apr 19:58
    Oniq skrev 2011-04-10 19:53:45 följande:
    Mmm.. dumma fortuna.

    ..barnjungfru?
    Jag är ju bara behovsanställd så jag är oftast hemma, visserligen med en bestämd liten 2½åring men ändå..  ..när passar det er?
    Tja vi får nog prata ihop oss lite... Tisdag denna vecka skulle nog passa för mig. Få se vad TheD säger också Glad
    hehe... du får höra historien bakom när vi ses i så fall *S*
  • Äldre 10 Apr 20:02
    Chicita skrev 2011-04-10 19:58:52 följande:
    Tja vi får nog prata ihop oss lite... Tisdag denna vecka skulle nog passa för mig. Få se vad TheD säger också Glad
    hehe... du får höra historien bakom när vi ses i så fall *S*
    Den här veckan kan bli liiiite körig...vårdcentralen två dagar... hälsa på farmor, dansskolan....... så jag har inte ens en dag som förslag....yey :(
  • Oniq
    Äldre 10 Apr 20:57
    TheD skrev 2011-04-10 20:02:24 följande:
    Den här veckan kan bli liiiite körig...vårdcentralen två dagar... hälsa på farmor, dansskolan....... så jag har inte ens en dag som förslag....yey :(
    ..det finns fler veckor?
  • my heart
    Äldre 10 Apr 21:04

    Tack själv....jag tog mig en lååååååååååång sov morgon, till 9!!!! Och de e länge för mig =)
    Fixat mina naglar idag, hahahah om ni nu funderade på varför ina fingrar såg ut som en G R I S med av tuggnade flikar.... hahaha N U är dom najs!

    ha de...  

  • Äldre 10 Apr 22:51
    my heart skrev 2011-04-10 21:04:29 följande:
    Tack själv....jag tog mig en lååååååååååång sov morgon, till 9!!!! Och de e länge för mig =)
    Fixat mina naglar idag, hahahah om ni nu funderade på varför ina fingrar såg ut som en G R I S med av tuggnade flikar.... hahaha N U är dom najs!

    ha de...  
    kl 9.........Jag nattade vid 04 tror jag...kunde verkligen inte somna tidigare och sen gick jag upp 14.45 för sen en jobbig  dansträning...vinet hade inte lämnat min kropp så jag var lite extra trött haha
  • Äldre 11 Apr 09:46
    my heart skrev 2011-04-10 21:04:29 följande:
    Tack själv....jag tog mig en lååååååååååång sov morgon, till 9!!!! Och de e länge för mig =)
    Fixat mina naglar idag, hahahah om ni nu funderade på varför ina fingrar såg ut som en G R I S med av tuggnade flikar.... hahaha N U är dom najs!

    ha de...  
    Ja jag brukar också sova till 9 när jag tar sovmorgon *S*
    Skönt att bli lite ompysslad :D
    Oniq skrev 2011-04-10 20:57:46 följande:
    ..det finns fler veckor?
    Jepp det gör det ju Skrattande
    Ingen panik... 
    Nästa vecka är ju påsk. Jag är i och för sig ledig på måndagen då. Men sen på torsdag drar vi till Särna för den traditionella påskträffen ( i det där snygga köket som jag berättade om på träffen *S*)
    Och där misstänker jag att det kommer att bli ett tredje gradens förhör eller nåt sånt. Alla är nog laddade med frågor eftersom det är första gången som vi träffar många av dom sen inbjudningarna gick ut...

    Och veckan därpå är jag ledig tisdag, onsdag och torsdag... men torsdagen måste jag nog baka lite tårtbottnar till tårtan som ska ut på lördagen Glad
     
  • Äldre 11 Apr 14:01
    Chicita skrev 2011-04-11 09:46:54 följande:
    Ja jag brukar också sova till 9 när jag tar sovmorgon *S*
    Skönt att bli lite ompysslad :D
    Oniq skrev 2011-04-10 20:57:46 följande:
    ..det finns fler veckor?
    Jepp det gör det ju Skrattande
    Ingen panik... 
    Nästa vecka är ju påsk. Jag är i och för sig ledig på måndagen då. Men sen på torsdag drar vi till Särna för den traditionella påskträffen ( i det där snygga köket som jag berättade om på träffen *S*)
    Och där misstänker jag att det kommer att bli ett tredje gradens förhör eller nåt sånt. Alla är nog laddade med frågor eftersom det är första gången som vi träffar många av dom sen inbjudningarna gick ut...

    Och veckan därpå är jag ledig tisdag, onsdag och torsdag... men torsdagen måste jag nog baka lite tårtbottnar till tårtan som ska ut på lördagen Glad
    TÅRTA! TÅRTA! TÅRTA!

    Have fun med släkten :)
  • Äldre 11 Apr 14:23
    TheD skrev 2011-04-11 14:01:27 följande:
    TÅRTA! TÅRTA! TÅRTA!

    Have fun med släkten :)
    hehe.. jepp. tårta i stora lass *S*
Svar på tråden Träff i Borlänge 9/4