• fralla­n
    Äldre 15 Mar 21:26
    14800 visningar
    9 svar
    9
    14800

    Billiga blommor till borden i Göteborg?

    Tänkte kolla om det var någon här inne som har något bra tips på prisvärda blommor i Göteborg?

    Jag behöver beställa enbart vit brudslöja som vi skall ha till ca 8 bord. Blommorna skall inte bindas utan bara stå enkelt i vaser på bordet för att få lite hundkex känsla:) Vi vill inte ha några andra blommor så vi behöver bara beställa en större mängd brudslöja.

    Har ni några tips?
    Det billigaste hade väl utan tvekan varit att åka till partihallarna men vi har inget företag och känner ingen som har det heller, så alla tips mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Billiga blommor till borden i Göteborg?
  • Äldre 15 Mar 21:42
    #1

    Jag skall beställa mina blommor från Monikas Handelsträdgård, hon håller till typ vig agnesberg/angered (så det är visserligen inte mitt i GBG.) Men hon är GALET billig!! Köper ofta blommor där till kalas osv.

    För 1500 kr fick min vän:
    '* Droppformad brudbukett med blandade blommor
    * 2 st "sån där ensam blomma som killen har" (Hahaha namn??) (2 st i fall nog skulle hänga ner sig under kvällen)
    * 3 tärnbuketter
    * 1 liten näbbbukett
    * Dekoration till borden (minns inte hur många bord, men tippar på typ 50 gäster)

    Hon har rätt trista lokaler mitt i ingenstans, antar att det är därför hon kan hlla så låga priser. Men hon är supertrevlig och gör fantastiska buketter så henne kan jag verkligen rekommendera!

  • fralla­n
    Äldre 15 Mar 21:48
    #2
    11juni2011 skrev 2011-03-15 21:42:51 följande:
    Jag skall beställa mina blommor från Monikas Handelsträdgård, hon håller till typ vig agnesberg/angered (så det är visserligen inte mitt i GBG.) Men hon är GALET billig!! Köper ofta blommor där till kalas osv.

    För 1500 kr fick min vän:
    '* Droppformad brudbukett med blandade blommor
    * 2 st "sån där ensam blomma som killen har" (Hahaha namn??) (2 st i fall nog skulle hänga ner sig under kvällen)
    * 3 tärnbuketter
    * 1 liten näbbbukett
    * Dekoration till borden (minns inte hur många bord, men tippar på typ 50 gäster)

    Hon har rätt trista lokaler mitt i ingenstans, antar att det är därför hon kan hlla så låga priser. Men hon är supertrevlig och gör fantastiska buketter så henne kan jag verkligen rekommendera!
    Vad spännande! Det låter ju helt galet billigt
    Har du möjlighet att få ett telefonnummer eller adress till henne så man kan höra sig för?
    Tack för tipset, kul med nya ställen att kolla in:)

    Till er andra fortsätt tipsa
  • Äldre 15 Mar 21:57
    #3
    frallan skrev 2011-03-15 21:48:13 följande:
    Vad spännande! Det låter ju helt galet billigt
    Har du möjlighet att få ett telefonnummer eller adress till henne så man kan höra sig för?
    Tack för tipset, kul med nya ställen att kolla in:)

    Till er andra fortsätt tipsa

    Monicas Handelsträdgård AB


     
     
    Telefon: 031-3315303
    Telefax: 031-3312636
    Besöksadress
    Lilla Stekens Väg
    AGNESBERG

    Hoppas detta går, klippte ut från hitta.se!
  • fralla­n
    Äldre 15 Mar 22:02
    #4

    Toppen! Jag hade ju kunnat hitta det själv inser jag nu hehe. Henne ska jag definitivt kolla upp!

  • MrsT20­11
    Äldre 16 Mar 11:39
    #5

    Men gud vilket bra tips, dit måste jag också åka! Lösa buntar till bordsdekoration måste ju gå att hitta där! Annars tänkte jag kolla utbudet på Plantagen och Blomsterlandet.

    Vill man köpa buntar mer centralt är Flower Bar mitt emot NK:s "baksida" jättebra, men det ryktas att stället förvandlas till glassbar när det börjar närma sig sommar? Någon som vet?

  • SnartF­ruSir
    Äldre 16 Mar 17:46
    #6

    Jag tänkte också tipsa om handelsträdgårdar. Och Monikas har jag också handlat på så jag instämmer:)

  • Äldre 19 Mar 12:59
    #7

    Att öht beställa hela buntar av snittblommor (som butiken då alltså inte behöver lägga en massa arbetstid på) är helt klart det mest ekonomiska, om man ska ha till egna dekorationer.

    Sedan måste man vara tydlig med vad för kvalité man har tänkt sig. Det finns ett ganska stort spann att välja mellan hos grossisterna. Litet och billigt? Det bästa huset har? Vilket är det du behöver? Det påverkar priset mycket. Även en florist kan ta hem små billiga "skitrosor" av typen "tio i bunt på ICA", likaväl som 80 cm långa med blomhuvuden stora som apelsiner...


    Jag rekommenderar florist i butik eller handelsträdgård som inte hör till "storkedjorna" som Plantagen. Helt enkelt för att det faktiskt är skillnad på vad man säljer och hur det vårdas på vägen mellnan odlare och butik. Du brukar vanligtvis kunna få en mer personlig service och bättre möjligheter till specialbeställningar i mindre välsorterade butiker. 

    Obs! En hel bunt med brudslöja är redan det väldigt mycket slöja, så hur mycket ska det vara i varje vas? Höga vaser med en "sky" i varje? Eller rörvaser med enstaka kvist i? 


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • elinli­zzard
    Äldre 12 Feb 22:39
    #8
    Gifte mig i höstas....och läste på lite om rekommendationer inför blomsterinköpen här på bröllopstorget...

    Jag hade läst om Monicas Handelsträdgårdar/Linneas Blomsterhörna på Herkulesgatan skulle vara toppen... Men det blev rena MOTSATSEN... Jag hade ringt och beställt blommor 6 veckor innan bröllopet (hortensior i kruka) och de lovade att de skulle komma 3 dagar innan bröllpet. Jag var där 2 gånger veckan innan bröllopet utan att de hade fått min order korrekt. När jag var där TREDJE gången  som var dagen innan bröllopet hade blommorna fortfarande inte kommit. Efter väntat 1 timme i butiken kom de. När jag bad om kompensation fick jag 2 st plasthållare/säkerhetsnålar för blommorna till bestman/brudgummen... värde?hmm max 2 kr/st!!! Butiksbiträdet verkade heeelt oförstående varför jag ville ha ersättning för förseningar/exeptionellt dålig service och att jag fick ta mig från andra sidan stan 3 gånger under de 3 sista dagarna innan bröllopet.... ! Sjukt dålig service och vill rekommendera alla blivande brudar undvika detta stället!!!   Lycka till!!
  • Äldre 13 Feb 22:19
    #9

    I Monicas handelsträdgård säljs blommorna för inköpspris, ibland inte äns med moms. Har ingen aning om varför? Men det ända alternativet jag kan tänka mig är att dem tar blommorna som blir över på partihallarna varje vecka och då får massa rabatt.

    Jag handlar på partihallarna så jag vet exakt vilka priser de har....

    Dåligt för branschen att sälja för inköpspris....... Det gör kunderna förvirrade och irreterade när dem kommer till en riktig butik med rättvisa priser och bra kvalitet och dem inte förstår varför det plötsligt blev  så dyrt....

Svar på tråden Billiga blommor till borden i Göteborg?