• Hoppe
    Äldre 3 Mar 20:32
    10604 visningar
    4 svar
    4
    10604

    Tips på solister i Stockholm?

    Hej alla!
    Är det nån som kan tipsa om en bra och prisvärd solist i Stockholmsområdet?
    Har en låt under vigseln som jag gärna skulle vilja att någon sjöng, behöver inte vara någon proffisionell sångerska såklart utan bara nån med fin stämma.

    Har en kompis kompis som skulle kunna ställa upp och trots att hon är jätteduktig så kändes 1000 kr ganska mycket för en 'amatör' om man får säga så (kändes lite som att hon tog i lite extra för att hon vet att brudpar ofta betalar för att få ett sådant bröllop de vill ha).

    Vad är ett rimligt pris, är jag kanske bara snål?
    Helst av allt hade jag velat att någon av mina sångfåglar till vänner skulle framföra den, men ingen av dem vågar, vilken jag helt förstår.

    Tips någon?

  • Svar på tråden Tips på solister i Stockholm?
  • Johan1­37
    Äldre 5 Mar 00:19
    #1
    Hoppe skrev 2011-03-03 20:32:43 följande:
    Hej alla!
    Är det nån som kan tipsa om en bra och prisvärd solist i Stockholmsområdet?
    Har en låt under vigseln som jag gärna skulle vilja att någon sjöng, behöver inte vara någon proffisionell sångerska såklart utan bara nån med fin stämma.

    Har en kompis kompis som skulle kunna ställa upp och trots att hon är jätteduktig så kändes 1000 kr ganska mycket för en 'amatör' om man får säga så (kändes lite som att hon tog i lite extra för att hon vet att brudpar ofta betalar för att få ett sådant bröllop de vill ha).

    Vad är ett rimligt pris, är jag kanske bara snål?
    Helst av allt hade jag velat att någon av mina sångfåglar till vänner skulle framföra den, men ingen av dem vågar, vilken jag helt förstår.

    Tips någon?
    Frågar du mig så skulle jag säga att 1000 kr för ett vigselframträdande av en solist inte är särskilt saftigt. Det är snarare lite i underkant. Personligen skulle jag inte riktigt vara bekväm med att en bekant/amatör skulle sjunga på min vigsel. Intet ont om amatörer, men har man inte erfarenheten och samtidigt kanske känner brudparet så kan känslorna/nervositet ibland ta över. Det är inget man vill vara med om. Någonsin. 

    Det är lite därför, enligt mig, man väljer att hyra ett proffs. Det ska flyta och gå enligt planerna. Sångaren ska inte få blackout, tappa texten, komma av sig etc. Då tappar det sin funktion tycker jag. Högst personliga åsikter, men ur ett yrkesmanna perspektiv!
  • sthlm2­011
    Äldre 5 Mar 10:09
    #2

    Vi har bokat Sophie Hagman, http://www.sophiemelodi.se/

  • Bröllo­psblom­man
    Äldre 5 Mar 21:32
    #3

    anna godin är mitt tips, hon sjunger på min kusins bröllop i sommar.


    finns på http:www.dopguiden.se/musik/musiker/anna_godin.html


    det stämmer dock inte att hon bor i gbg??? min kusin säger att hon bor i sthlm numera.

  • Okänd
    Mon 13 Jan 2020 13:08
    #4
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Tips på solister i Stockholm?