• linda2­000
    Äldre 16 Feb 20:37
    13568 visningar
    22 svar
    22
    13568

    Vill gå ner 10 kilo till sommaren

    Jag ska gifta mig i börja av Juni och behöver gå ner 10 kg tills dess.
    Jag är 170 och väger 70 kg, har tränat i ett par månader men känner inte att jag har tappat i vikt. Jag tränar efter att ha jobbat hela dagen och då orkar man inte med att träna ordentligt.
    Hur ska jag orka med träningen och gå ner?

  • Svar på tråden Vill gå ner 10 kilo till sommaren
  • Hoppe
    Äldre 17 Feb 16:37
    #1

    jag skulle helt klart rekommendera dig att prova lchf (alltså äta mycket fett och lite kolhydrater).
    eftersom du får äta mycket så behöver du aldrig gå hungrig och tränar du direkt efter jobbet så kan du bara äta något mellanmål innan för att orka.
    ett bra mellanmål kan vara rullar med ost och skinka (gärna med lite smör också), kaffe med grädde i, ägg osv.

    jag började med lchf för att min migrän blev bättre av det, men jag gick också ner i vikt trots att jag inte direkt behövde det. även de av mina vänner som provat lchf har blivit helt frälsta av att kunna äta gott, få mer ork (aldrig blodsockerfall, sötsug och 'lunch-koma') och gå ner i vikt.
    lycka till! :)

  • tezz84­0
    Äldre 17 Feb 16:48
    #2

    Jag ska också gå ner 10-12 kilo.
    Är 173cm och väger nu 72kg. Men har fått en bebis för 2,5 månad sen så jag kan inte börja banta eller ändra kosten drastikt förrän jag slutar amma..
    Alla rasar ju i vikt med ammning, men för mig är det tvärtom. Rasar i vikt när jag slutat amma.. =)


    Har kollat på den här lchf, men där får man ju inte äta något socker.. Skulle jag aldrig klara.. och inte vilja sluta med heller.. Är en godisgris och ett kakmonster och vill inte byta bort det.. =) Så det e nog inget för mig..

    Ska försöka att dra ner på sötsakerna på vardagarna och inte äta så stora portioner mat som jag brukar..
    Plus lite mer promenader o så..


     

  • jenny5­00
    Äldre 28 Feb 00:32
    #3

    Du kan alltid ta efedrin piller 30 minuter innan du börjar träna. Jag själv hade samma problem, orkade inte riktigt med träningen efter jobbet. En kompis rekommenderade mig efedrin. Jag köper mina på apotek24.co.uk

    Lycka till

  • finafi­a
    Äldre 28 Feb 00:45
    #4

    don´t worry be happy....;) fortsätt med det du håller på med så ska du se att det kommer...du bygger bara muskler just nu...o koncentrera dig inte på vikten...utan figuren!! mät dej istället för att väg dej...:)

  • Bullem­or
    Äldre 28 Feb 01:31
    #5

    Jag ska också gå ner till bröllopet och hade en vägning i fredags och har nu gått ner 4,5 kg. Det är 3 kg kvar till mitt delmål som jag ska ha uppnått om 2 veckor.
    Efter det har jag ytterligare 5 kg att gå ner sen är mitt mål nått! :)

    Att gå ner i vikt är egentligen hur enkelt som helst! Att förbränna mer än vad som man stoppar i sig.
    Mera konditionsträning, äta regelbundet och att hålla igång förbränningen. Alltså äta mindre men oftare.
    Lycka till!


  • Bullem­or
    Äldre 28 Feb 01:32
    #6

    Sen tycker jag att du ska använda måttband också, det ger mer resultat än vad vågen gör! Tänk på att muskler väger mer än fett och du kan ha gått ner i fett men upp i muskler!


  • Dirali­ta
    Äldre 28 Feb 02:26
    #7

    Du can prova celsius (http://www.celsiussverige.se/) i samband med träning, långa promenader på morgonen innan frukost, sen så har jag använt mig av både 7 dagars detox (http://www.plushalsa.se/detox-express-7-dagars-detoxkur-methodraine-ekologisk-detox-7-x.html) och 3 dagars fasta (http://www.nyform.se/home/home_fasta.htm) fastan först i tredagar 2 brytdagar efter det och sen detox, sen så satsar jag på vegankost och försöker hålla mig till ekologiskt och undvika allt förmycket godis. Jag har hittills gått ner ca 5 kg och har knappa 6kg kvar=)
    Håller med tidigare talare att du ska byta ut vågen mot ett måttband istället, händer oftast mer än vad man tror. 


  • Äldre 28 Feb 04:18
    #8

    Promenera (raskt) en mil om dagen :)

    Jag gjorde det under två veckor och vips så försvann det kilon.

  • Flodis Hjärta­t
    Äldre 28 Feb 11:54
    #9

    Efedrin är väl olagligt i sverige så det skulle jag inte rekommendera. Dessutom är det beroende framkallande.

    Promenader, mindre portioner, styrketräning kan jag rekommednera. Men förstår, för även jag är trött efter att ha jobbat hela dagen och ska iväg o träna. Det tar emot många gånger.

    Lycka till!

  • Bullem­or
    Äldre 1 Mar 18:09
    #10

    Efedrin är inte olagligt att inneha eller köpa bara att sälja.
    Dock är det typ som amfetamin så det är ju inget att rekommendera, kan man inte bara träna och äta rätt..?
    När man väl kommer in i träningen och det ger resultat då brukar man få mer energi att ta sig iväg ovh träna..


Svar på tråden Vill gå ner 10 kilo till sommaren