• Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 09:25
    18755 visningar
    59 svar
    59
    18755

    Brosch Bukett :)

    Hej
    Såg i en annan tråd att det är fler än jag som funderar på bl. a Brosch Buketter.
    Skulle vara roligt att få tips och idéer om vart ni köpt dem, om ni gjord dem själva etc.

    Den enda sida jag hittat med dessa är www.etsy.com

    Tacksam för alla svar :)

  • Svar på tråden Brosch Bukett :)
  • Oonah
    Äldre 16 Feb 13:30
    #1

    Vad kul - och bra - med en tråd endast med broschbuketter. Jag är också nyfiken på hur ni andra har gjort. Solig

    Jag började samla på mig mina broschblommor i slutet av december, från eBay (hittade bara en endaste en i Sverige). Efter ett par stycken insåg jag att kostnaden för frakten skulle bli rent av dödlig, så jag köpte ett några stora samlingar istället, den största på 57 stycken. Många har jag inte kunnat använda eftersom det varit "fel" stil på dem men jag har nu i princip fått ihop så pass många att jag är nöjd. Däremot  kommer jag hålla utkik efter fler under våren eftersom jag skulle vilja ha den liiite större. Glad

    Hur stora är era? 


    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 13:54
    #2

    Din bukett är super fin!! Jag kan inte göra en sån själv, har noll teknik för sånt.
    Här e en bild på den jag helst av allt vill ha, men den kostar ju därefter också.

    Vintage Jewelled Brooch Bouquet

    Eller Denna

    Beautiful Purple Brooch and Jeweled Bouquetwww.etsy.com

  • LisaEl­eonor
    Äldre 16 Feb 14:25
    #3

    Uj, jag blev lite såld när jag såg bilderna här. Bara en fråga, på etsy, fanns det hela buketter där eller enbart brocher? Jag hittade inga buketter, men jag kanske inte letade tillräckligt.

  • Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 14:31
    #4
    LisaEleonor skrev 2011-02-16 14:25:28 följande:
    Uj, jag blev lite såld när jag såg bilderna här. Bara en fråga, på etsy, fanns det hela buketter där eller enbart brocher? Jag hittade inga buketter, men jag kanske inte letade tillräckligt.
    Ah, visst e dem underbara!
    Nej det är hela buketter, du går in på Weddings och sedan Bouqets.
    Där finns lite blandat, med mest buketter.
  • Oonah
    Äldre 16 Feb 14:38
    #5

     


    Helena Mikael skrev 2011-02-16 13:54:44 följande:
    Din bukett är super fin!! Jag kan inte göra en sån själv, har noll teknik för sånt.
    Här e en bild på den jag helst av allt vill ha, men den kostar ju därefter också.

    Vintage Jewelled Brooch Bouquet
    Oj, vad snyggt med de där pärlorna! Förvånad

    Min klänning har detaljer med genomskinliga glaspärlor, så jag ska försöka arbeta in något med glaspärlor i buketten än. Just nu passar de två faktiskt inte så bra ihop, men det går nog lösa! Jag har några idéer men har inte bestämt mig än. Men de där pärlsträngarna ska jag lägga till i idélistan. Glad

    Lägger in en av de inspirationsbilder som fick mig att bestämma mig för broschbukett:

    Förresten Helena, vad kostar den där vita?


    LisaEleonor skrev 2011-02-16 14:25:28 följande:
    Uj, jag blev lite såld när jag såg bilderna här. Bara en fråga, på etsy, fanns det hela buketter där eller enbart brocher? Jag hittade inga buketter, men jag kanske inte letade tillräckligt.
    Jag har ingen koll på Etsy, men sök på Brooch bridal bouquetGoogle - Bilder så får du nog upp en hel del. =)

     
    - May everything beautiful and best be condensed into this Email. I sincerely wish you happiness, cheerfulness and success.
  • Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 14:45
    #6

    Den kostar 1300:- ungefär. Så det är lite mycket pengar, samtidigt så kan man ju ha den alltid :)

    Ja man får hur mycket idéer som helst när man googlar bilder, men det står ju inte vart dem kommer ifrån :( Vill köpa en färdig för jag tror inte kan sätta ihop en sån själv.

    Är klänningen din också? Super Fint!!

  • Fossin­g77
    Äldre 16 Feb 14:48
    #7
    Helena Mikael skrev 2011-02-16 14:45:01 följande:
    Den kostar 1300:- ungefär. Så det är lite mycket pengar, samtidigt så kan man ju ha den alltid :)

    Ja man får hur mycket idéer som helst när man googlar bilder, men det står ju inte vart dem kommer ifrån :( Vill köpa en färdig för jag tror inte kan sätta ihop en sån själv.

    Är klänningen din också? Super Fint!!
    Å andra sidan så får du ju betala det för en vanlig brudbukett med och oftast ännu mer :)
  • Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 14:52
    #8
    Fossing77 skrev 2011-02-16 14:48:33 följande:
    Å andra sidan så får du ju betala det för en vanlig brudbukett med och oftast ännu mer :)
    Oj, är det så dyrt??
    Jag kanske låter helt förvirrad nu, jag har inte varit hos en florit ens för jag var så säker på att det var något sånt här jag ville ha.
    Men dem tar sådana priser hos floristen alltså?

    Dåså, kanske det inte är så tokigt ändå .
    Du fick mig att må lite bättre nu ;)
  • Fossin­g77
    Äldre 16 Feb 14:54
    #9
    Helena Mikael skrev 2011-02-16 14:52:35 följande:
    Oj, är det så dyrt??
    Jag kanske låter helt förvirrad nu, jag har inte varit hos en florit ens för jag var så säker på att det var något sånt här jag ville ha.
    Men dem tar sådana priser hos floristen alltså?

    Dåså, kanske det inte är så tokigt ändå .
    Du fick mig att må lite bättre nu ;)
    Ska man ha en någorlunda normal bukett, tex rosor på en stomme, så börjar dom på ca 1000 kr vad jag har fått reda på här. Så köp för guds skull! Skrattande
  • Helena Mikael
    Äldre 16 Feb 15:00
    #10
    Fossing77 skrev 2011-02-16 14:54:50 följande:
    Ska man ha en någorlunda normal bukett, tex rosor på en stomme, så börjar dom på ca 1000 kr vad jag har fått reda på här. Så köp för guds skull! Skrattande
    Tjohoo!!! Då ska jag definitivt köpa en av dem ovanstående!!!
    Ska bara bestämma mig för vilken :)
Svar på tråden Brosch Bukett :)