• Pink82
    Äldre 8 Feb 19:43
    5976 visningar
    22 svar
    22
    5976

    Jönköpingsbrudar 2011

    Hej!

    Vi skall gifta oss i Jönköpingstrakten augusti 2011 och det vore toppen med en tråd där vi kan dela tips och tricks och rekommendationer!

  • Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2011
  • Liiisa­n
    Äldre 4 Apr 22:45
    #11

    ja här är allt klart, men endel praktiskt kvar... å endel inköp hehe...

    Å klänningen är inte klar, jäkla skiit... den skulle va klar nu men blir inte färdig förrens 15 april.... de stör mig.. men va gör man... va ska ni har för sångare? 

  • Miceme
    Äldre 5 Apr 07:32
    #12
    Liiisan skrev 2011-04-04 22:45:02 följande:
    ja här är allt klart, men endel praktiskt kvar... å endel inköp hehe...

    Å klänningen är inte klar, jäkla skiit... den skulle va klar nu men blir inte färdig förrens 15 april.... de stör mig.. men va gör man... va ska ni har för sångare? 
    Inköp är förbannat kul
    min syster kommer sjunga på vårt bröllop
  • Liiisa­n
    Äldre 5 Apr 16:08
    #13

    på festen tänkte jag mest på?
    Vi har en sångerska från jkpg, jag tror å hoppas de kan blir lite party :) 

  • June
    Äldre 6 Apr 12:41
    #14

    Jag hade provning av min klänning igår. Tack och lov satt den perfekt, bara länden behövde justeras. Jag var lite orolig innan provningen eftersom jag köpte den i höstas. Däremot blev de på provningen jätteförvånade när jag bad dem korta av släpet på klänningen. Men jag vill faktiskt inte ha klänning med släp eftersom jag ska gå i den hela eftermiddagen/kvällen och vill undvika att folk snavar på den (och jag vill ha händerna fria och inte behöva hålla i släpet).

  • Liiisa­n
    Äldre 6 Apr 13:01
    #15

    June- så tänker vi lite med, att de ska va praktiskt!
    Tänker ni dansa vals?
    Vi skiiter nog i de . Vi vill att festen ska vara så mycket VI som möjligt! Så vi tar en enkel tryckare å drar igång festen sedan :) De får bli så helst enkelt!!!!! :) 

  • June
    Äldre 12 Apr 13:01
    #16

    Vi kommer nog att dansa vals. Jag funderar på att ta sjösalavalsen (bara musiken).

    Har provuppsättning av håret på torsdag. Sedan ska nog det mesta vara klart. Det sista att klura på blir bordsplacering och dukning.

    Hur går det för er andra?

  • Pink82
    Äldre 24 Apr 21:03
    #17

    Vi har just kommit hem från en veckas bröllopsroddande i Jkpg, så nu har vi massor klart! känns kanon!
    det som är kvar nu är tårta och sångare/sångerskor till kyrkan, och en del inköp, men det är ju som du sa Miceme, det är ju kul det :))

    nu går vi och väntar på inbjudningarna ska komma (vi beställde dem från USA så det tar ju lite tid för det att komma hit) men vi skickade ut "save the dates" i december så vi hoppas på att folk ändå har satt av datumet... när skickade ni ut era inbjudningar? och hur länge har folk fått på sig att svara?

  • Pink82
    Äldre 24 Apr 21:07
    #18
    Liiisan skrev 2011-04-04 08:42:28 följande:
    bor 7 mil utanför jkpg :) 
    Gifter mig om ca 3 veckor. Kan säga att jag börjar bli sjukt nervös.... haha 
    Oj så spännande!!! ang brudvals så var jag på ett bröllop i somras där brudparet dansade till en marvin gaye låt - tror det var sexual healing - hehe, det var ett bra startskott på en riktigt bra danskväll och roligt med något annorlunda som ändå inte var draget hela vägen till värsta dansnumret :)
  • Liiisa­n
    Äldre 25 Apr 08:30
    #19

    NU E JAG FRU :)

    allt var underbart! å valsen blev kanon... ALLA var uppe å dansade på första låtern..WOW...... :)

    den bästa dagen/kvällen/natten för alltid :) 

  • Pink82
    Äldre 25 Apr 15:03
    #20
    Liiisan skrev 2011-04-25 08:30:12 följande:
    NU E JAG FRU :)

    allt var underbart! å valsen blev kanon... ALLA var uppe å dansade på första låtern..WOW...... :)

    den bästa dagen/kvällen/natten för alltid :) 
    ÅÅÅÅÅ grattis!!!!! va blev det för låt? Berätta hur allt var!!!!
  • Liiisa­n
    Äldre 26 Apr 08:45
    #21

    de var sagolikt!
    Började morgonen med min tärna ( som ja sov hos) ett par timmar hosa frissan och gjorde oss fina. Smink och påklädning där, sedan en fralla å lite rött till de :)

    Kl 12.30 mötte vi upp min blivande och begav oss ut i naturen för 1 timmes fotografering. Vi valde en plats nära vårat hus, en plats nära våra hjärtan, en gudomligt fint ställe. 20 grader varmt å sol :)
    Jag han inte mer än ut ur bilen föreens en gräsfläck satte sig på klänningen, i ca 5 min var jag rätt nere men de släppte. Fläcken syntes inte sedan iallafall :)

    Efter en otroligt mysigt stund med fotografen åkte vi till kyrkan/sockenstugan och satt där och såg alla gäster komma, även där lite fralla!

    Vigseln var underbar! näbbarna skötte sig exemplariskt. Men tyvärr är man ju i någon form av bubbla så man uppfattar inte riktigt själv vad som händer! MEn alllt var perfekt..

    Gled omkring i en lyx limo i 1 timme.... Festen var kanon, maten och drycken med. serveringspersonalen var UNDERBARA!!! Tårtan var mer än exemplarisk!

    Valsen blev tryckare och vi valde du är min man, och alla var uppe å dansade efter ca 1,5 min :) De var perfekt! Sedan disco fram till 01 då vi valde att smita iväg.... Resten spar vi till oss själva!!!

    DE VAR DEN BÄSTA DAGEN I VÅRA LIV! (givetviss finns de fler sådana bästa dagar med)

    NI HAR NÅGOT ALDELES UNDERBAR OCH SE FRAM EMOT!!! 

  • June
    Äldre 9 May 12:26
    #22

    Nu har även jag blivit fru. Hade en underbar dag! Det var soligt och lagom varmt och allt klaffade.

    Började dagen med att jag blev upphämtad av min tärna och sedan bar det av till frisören. 2,5 timmar senare var jag jättefin i håret. Sedan bar det av till hotellet där jag och min tärna samt mina två brorsdöttrar bytte om åt lunch och allmänt försökte ta det lugnt.

    Vigseln var jättefin ute i det gröna. Jag fick äntligen se min vigselring! Sedan fotade vi och efter det var det mingel. Sedan var det dags för middag och fest. Vi hade så kul att vi inte lämnade festen förrän 01.00 ca.

    Hela min dag var perfekt. Hoppas ni andra får det lika kul som jag hade!

Svar på tråden Jönköpingsbrudar 2011