• bröllo­p20110­702
    Äldre 28 Jan 22:11
    4193 visningar
    16 svar
    16
    4193

    Varför ska NI gifta er?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför ska NI gifta er?
  • cookie­andker­mit
    Äldre 28 Jan 22:57
    #1

    Tog både juridiska och romantiska. Vi gifter oss för att vi vill leva våra liv med varandra och för att vi älskar varandra. Dock är det även en juridisk säkerhet både nu och när vi får barn.

  • Joffan
    Äldre 28 Jan 23:06
    #2
    cookieandkermit skrev 2011-01-28 22:57:09 följande:

    Tog både juridiska och romantiska. Vi gifter oss för att vi vill leva våra liv med varandra och för att vi älskar varandra. Dock är det även en juridisk säkerhet både nu och när vi får barn.


    samma här.
  • Smuppr­a
    Äldre 28 Jan 23:31
    #3
    cookieandkermit skrev 2011-01-28 22:57:09 följande:

    Tog både juridiska och romantiska. Vi gifter oss för att vi vill leva våra liv med varandra och för att vi älskar varandra. Dock är det även en juridisk säkerhet både nu och när vi får barn.


    Joffan skrev 2011-01-28 23:06:05 följande:
    samma här.
    ...och samma här.
  • Precio­us Love
    Äldre 29 Jan 13:56
    #4

    Både och. Givetvis av romantiska skäl, men också för juridiska i och med att vi har två barn tillsammans. :)


    Because love should be celebrated - 7 juli 2012
  • Rickin­a
    Äldre 29 Jan 14:56
    #5
    cookieandkermit skrev 2011-01-28 22:57:09 följande:

    Tog både juridiska och romantiska. Vi gifter oss för att vi vill leva våra liv med varandra och för att vi älskar varandra. Dock är det även en juridisk säkerhet både nu och när vi får barn.


    Joffan skrev 2011-01-28 23:06:05 följande:
    samma här.
    Smuppra skrev 2011-01-28 23:31:03 följande:
    Joffan skrev 2011-01-28 23:06:05 följande:
    samma här.
    ...och samma här.
    Precis samma för oss också.
  • Äldre 29 Jan 15:29
    #6

    Jag vill gifta mig för att det finns en speciell känsla av varaktighet och förtroende att vara gift. Omgivningen ser också mer seriöst på ens förhållande. Juridiskt spelar det inte särskillt stor roll för oss i och med att vi inte ha några gemensamma barn, men 2+4 från tidigare förhållanden. Så jag kryssade i av romantiska skäl.

  • jindo
    Äldre 31 Jan 20:59
    #7

    bägge..
    Har två barn, hus, firma, så det juridiska är en del i det.  MEN KÄRLEKEN ÄR andledning NR1. hade gift oss även utan allt det andra.

  • Äldre 31 Jan 22:26
    #8

    Alternativet till bröllop hade varit att gå och skriva testamente. Eftersom vi ändå ämnar leva med varandra kunde vi ha lika gärna gifta oss och ha en riktigt rolig fest tillsammans med nära och kära.

  • 21maj
    Äldre 31 Jan 23:02
    #9

    Alltså, min sambo har ju friat säkert 5 gånger innan jag sa ja.. han är väldigt romantisk av sig när han vill:) Men det va inte därför jag sa ja sista gången. utan av en händelse att jag var nära döden som fick mig att tänka till. Och eftersom jag är inte helt frisk så, kände jag att jo detta ville jag. Tänk att man ska nästa dö innan man fattar att man igentligen ville allt detta:) och det har dessutom fått mig till att må skitbra:)

  • Lemmy
    Äldre 25 Feb 21:49
    #10
    Iseika skrev 2011-01-31 22:26:49 följande:
    Alternativet till bröllop hade varit att gå och skriva testamente. Eftersom vi ändå ämnar leva med varandra kunde vi ha lika gärna gifta oss och ha en riktigt rolig fest tillsammans med nära och kära.
    Samma här!
  • Kattpo­et
    Äldre 25 Feb 21:53
    #11

    Lättare att importera en make än en sambo vad de än säger om  right to roam och vi ville vara ihop så ja, romantiska och  juridiska skäl för oss med.

  • MrsGra­nath
    Äldre 25 Feb 21:56
    #12

    Enbart romantiska skäl för oss... Har inga barn, och kommer inte skaffa några heller...

  • Emelie 87
    Äldre 24 Mar 19:00
    #13

    Juridiska skäl är väl en del av det hela nu när vi har två små, men vi älskar varandra och det är därför som vi gifter oss i första hand. Därför skulle jag välja båda.


    En fästis, två barn, oändligt med kärlek
  • Freaki­e
    Äldre 24 Mar 19:06
    #14
    Iseika skrev 2011-01-31 22:26:49 följande:
    Alternativet till bröllop hade varit att gå och skriva testamente. Eftersom vi ändå ämnar leva med varandra kunde vi ha lika gärna gifta oss och ha en riktigt rolig fest tillsammans med nära och kära.
    Eller så kan man göra som vi gjorde... Flört Skrev testamente i höstas utan att ha några bröllopsplaner. Sen förlovade vi oss i november och bestämde sedan i janauri att vi ska gifta oss nu i juli. Så här i efterhand så var det ju helt bortkastade pengar att gå till en jurist och skriva testamente i höstas, men men vi visste ju inte så att det skulle bli bröllop så snart.
  • Äldre 24 Mar 19:10
    #15

    Varför? Kärlek och varför inte??? :)

  • I Wixen
    Äldre 9 Jan 04:23
    #16

    blandade orsaker, av kärlek, juridiska skäl och för att jag vill vara gift innan vi skaffar barn OM det skulle hända mig något :)

Svar på tråden Varför ska NI gifta er?