• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136900 visningar
    754 svar
    754
    136900

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Äldre 3 Jul 13:48

    LNLT skrev 2013-07-01 19:19:22 följande:Jag har lite frågor och hoppas att tidigare medlemmar av tråden kan svara också om de vill!Vad finns det för bra lokaler i / kring karlstad som man kan hyra?Vilken florist hade ni? Rekommendation?Köpte ni färdiga inbjudningskort? vart?Vi hyrde Byggdegården i Kil Floristen tog jag i kils blomsterhandel. Hon är jätte duktig på det hon gör. Inbjudninggskort köpte vi på www.vistaprint.se  

  • Empan
    Äldre 6 Aug 11:10

    Kära värmlänningar! Vårt bröllop är på 3 veckor, och vi har ingen bil/transport från kyrkan till festen. Karlstadsdomkyrka till sommaro. Någon som känner till något passande?? 

     


  • Äldre 5 Dec 10:45

    Vi gifter os 24 maj i Grava kyrka i Skåre. 

  • Äldre 8 Dec 20:08
    MalinMartin skrev 2013-12-05 10:45:54 följande:
    Vi gifter os 24 maj i Grava kyrka i Skåre. 
    skåre är mysigt!
  • Äldre 8 Dec 22:58

    Vi kommer gifta oss 23/5 2015, antingen i Karlstad eller i Forshaga. 
    Vi har en del lokaler i åtanke, ska åka runt och kolla in dem nu i maj 2014 för att få en bättre uppfattning då vi vill vigas utomhus =) 

  • Äldre 9 Dec 10:55
    LNLT skrev 2013-12-08 20:08:08 följande:
    skåre är mysigt!
    eller hur! Komme bli bra! Just nu håller vi på att leta efter en fotograf som inte kostar hur många tusen som helt. Inte helt lätt ;)
  • Äldre 17 Dec 19:09

    Någon som vet vad det skulle kosta med mottagningen på Terassem i mariebergsskogen? Och vad som "måste" ingå? Antar att man inte får ha egentillverkad buffé där?

  • Äldre 8 Jan 15:35
    Isasa skrev 2013-12-17 19:09:37 följande:
    Någon som vet vad det skulle kosta med mottagningen på Terassem i mariebergsskogen? Och vad som "måste" ingå? Antar att man inte får ha egentillverkad buffé där?
    Jag vet egentligen inte men tippar på att du inte får ha med något själv. Känns som ett ställe där du får hela packetet så att säga.
  • Äldre 10 Jan 16:23

    Woho! Hoppar in i tråden också om det går fint?! Det fanns redan så mnga bra tips som ska kollas upp! Vi är nyförlovade och planerar att gifta oss i aug 2015. Bästa lokalen söker vi nu efter med ljus o lykta!

    Tänker mig närhet till sjö, plats för 50 pers gärna utan rättigheter så man kan ta med eget. Gärna med övernattningsmöjlighet om det ligger utanför stan, funkar åt alla håll från Karlstad! 

  • Äldre 16 Jan 11:00
    Theres2015 skrev 2014-01-10 16:23:49 följande:
    Woho! Hoppar in i tråden också om det går fint?! Det fanns redan så mnga bra tips som ska kollas upp! Vi är nyförlovade och planerar att gifta oss i aug 2015. Bästa lokalen söker vi nu efter med ljus o lykta!

    Tänker mig närhet till sjö, plats för 50 pers gärna utan rättigheter så man kan ta med eget. Gärna med övernattningsmöjlighet om det ligger utanför stan, funkar åt alla håll från Karlstad! 
    Jag vet inte många lokaler men känner till Träfotre. En hembygdsgård dock inte vid en sjö (eller det tror jag inte iaf). Finns för övernattning och du får ta med mat o dricka själv.
  • Äldre 16 Jan 13:53
    MalinMartin skrev 2013-12-09 10:55:49 följande:
    eller hur! Komme bli bra! Just nu håller vi på att leta efter en fotograf som inte kostar hur många tusen som helt. Inte helt lätt ;)
    Hej! Vi gifte oss i Sunne i juli 2012 och hade Martin Hugne som fotograf, han utgår från Arvika och är himla bra tyckte vi! Han har en bloggsida om man vill se lite exempel på hand bilder och hitta kontaktuppgifter.. http://martinhugne.blogspot.se/
  • Äldre 16 Jan 17:30
    MalinMartin skrev 2014-01-16 11:00:35 följande:
    Jag vet inte många lokaler men känner till Träfotre. En hembygdsgård dock inte vid en sjö (eller det tror jag inte iaf). Finns för övernattning och du får ta med mat o dricka själv.
    Inte precis vid en sjö, men verkar vara ganska nära Hyn om man kollar på karta? 
    Vi väljer mellan Träfotere och en annan lokal, vi ska åka och kolla när det blir lite grönt coh fint ute...
  • Äldre 20 Jan 13:34
    niriel skrev 2014-01-16 13:53:28 följande:
    Hej! Vi gifte oss i Sunne i juli 2012 och hade Martin Hugne som fotograf, han utgår från Arvika och är himla bra tyckte vi! Han har en bloggsida om man vill se lite exempel på hand bilder och hitta kontaktuppgifter.. martinhugne.blogspot.se/
    Men du... tack så jätte mycket! Ska kolla upp honom =)
  • Äldre 20 Jan 13:48

    Gör det! Hälsa från Challe! Solig

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -