• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136854 visningar
    754 svar
    754
    136854

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • hellgr­en
    Äldre 15 Sep 21:16

    lindahhh: jättefina bilder :)

  • hellgr­en
    Äldre 15 Sep 21:18

    Ifall ni blivande brudar och brudgummar funderar på att hyra stolsöverdrag, vilket gör första intrycket annorlunda, kanske lite lyxigare (såklart beroende på hur stolarna ser ut), kontakta mig, de går åt fort men jag har många så oftast kan alla som vill få hyra - så tveka inte, jag har bokningar ända framme i maj nästa år :)


    http://www.blocket.se/varmland/Stolsoverdrag___stolsband_brollop_uthyres_42187409.htm?ca=7&w=1

  • Äldre 15 Sep 22:08
    AnnaIda skrev 2012-09-15 18:28:11 följande:
    Vi blev lite sugna på att kolla den lokalen med, Marcus visste vad det var för något. Hittar dock heller inget om uthyrning men det skadar ju inte att fråga. :)

    Vi kommer nog att li runt 80 gäster som det ser ut nu.

    Hur många blir ni?
    Vi har ca 55st på listan just nu men jag misstänker att det blir fler. Jag är lite orolig att Österviks kapell kommer bli för litet, jag har ju bara varit där en gång och då kändes det inte så stort. Men min sambo menar på att vi kommer få plats.

    Vad tror ni som varit i Österviks Kapell hur många platser finns det?
  • AnnaId­a
    Äldre 21 Sep 11:06
    Power of Love skrev 2012-09-15 22:08:17 följande:
    Vi har ca 55st på listan just nu men jag misstänker att det blir fler. Jag är lite orolig att Österviks kapell kommer bli för litet, jag har ju bara varit där en gång och då kändes det inte så stort. Men min sambo menar på att vi kommer få plats.

    Vad tror ni som varit i Österviks Kapell hur många platser finns det?
    Österviks kapell är ju jättevackert och intimt. Vi tyckte att det var väldigt litet för oss som blir runt 80, men jag tror nog att om man håller sig under det så man plats. Däremot kommer ni väldigt nära era gäster och det finns ju ingen direkt plats att gå fram till altaret med bröllopsmarsch om man vill ha det.
    Jag kände att jag ville stå en bit ifrån vid altaret för att inte känna att våra gäster flåsar oss direkt i nacken och ser hur nervösa vi är så därför valde vi bort det.

    Har ni varit där och kikat? Vi åkte dit en helg när de hade öppet. Fin omgivning också.
  • AnnaId­a
    Äldre 21 Sep 11:07
    AnnaIda skrev 2012-09-21 11:06:12 följande:
    Österviks kapell är ju jättevackert och intimt. Vi tyckte att det var väldigt litet för oss som blir runt 80, men jag tror nog att om man håller sig under det så man plats. Däremot kommer ni väldigt nära era gäster och det finns ju ingen direkt plats att gå fram till altaret med bröllopsmarsch om man vill ha det.
    Jag kände att jag ville stå en bit ifrån vid altaret för att inte känna att våra gäster flåsar oss direkt i nacken och ser hur nervösa vi är så därför valde vi bort det.

    Har ni varit där och kikat? Vi åkte dit en helg när de hade öppet. Fin omgivning också.
    Förlåt... såg ju att du hade varit där en gång  :)
  • Äldre 5 Oct 08:26

    nu har vi berättat för mina föräldrar om planerna. Pappa är med i ett av alla dessa brödraskap som finns och de har en fin lokal i Karlstad. Men de finns i kristiehamn också så han skulle kolla upp den lokalen också åt oss. Minn sambo har fortfarande inte kollat upp Björklundsgården i Kristinehamn men det är ju inte heller bråttom när det är över 1,år kvar. Så nu får vi se om det blir Karlstad eller Kristinehamn. Om det blir Karlstad får vi dock se efter en annan vigselplats. Känns förlångt för att våra gäster (speciellt de långväga) ska behöva åka emellan städerna. 

    Nån som isåfall vet nån vacker vigsellokal (för jag litar inte på det svenska vädret så jag vill vara inomhus) i Karlstad? Helst för borgerlig vigsel men det kan även tänkas att ha en kyrklig vigsel men då i en mindre kyrka. 

  • Pearld­rop
    Äldre 29 Nov 15:42

    är tråden aktiv fortfarande?

  • Äldre 2 Dec 21:47
    lindahhh skrev 2012-09-13 19:59:04 följande:

    Hej har inte kunnat uppdatera förens nu då det har varit så mkt i skolan! Nu är vi äntligen gifta och här kommer några bilder från den bästa dagen i våra liv!




     


    så underbart fina! Vart kommer brudtärnornas klänningar ifrån?
  • Äldre 6 Jan 22:07

    Går det att sätta lite fart på den här tråden tro ? =)

  • helent­heres
    Äldre 6 Feb 08:54

    Jag är gärna med och sätter fart på tråden =)

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -