• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136925 visningar
    754 svar
    754
    136925

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • AnnaId­a
    Äldre 24 Aug 18:52
    Power of Love skrev 2012-08-24 18:18:14 följande:
    Glömde att citera men mitt inlägg ovan var till dig AnnaIdaGlad
    Vad jag hört så är inte Åkerbo i bruk längre då de har gått isär.
    Annars hade det varit perfekt. Dock har jag också hört att lokalen är väldigt lyhörd och blir lätt ett stökigt intryck med skrammel och prat och sådär så även om de fortfarande hyr ut så är det inget alternativ för oss. Vi blir runt 70-80 personer så det lär ju bli en del prat ;)

    Fick tips om Elofstorp (tror jag det hette) också som verkar lovande men min halva av gäster kommer från Degerfors/Karlskoga hållet och fästmannens från Kristinehamn så vi vill ju inte ha festen för långt bort heller...

    Funderar ni på Kristinehamns kyrka?
    Vi kollade in Norrgården häromdagen som lokal men den kändes lite "sunkig". Dock tror jag att själva "matsalen" går att göra riktigt fin men första intrycket var inget vidare. Vi får nog åka dit igen kanske...

    Presteruds Herrgård hade vart perfekt med övernattningsmöjligheter men det var riktigt dyrt det med... :(
  • Äldre 24 Aug 19:14

    AnnaIda: 

    Jaså det hade jag inte hört, synd för det ligger ju bra till tanke på närheten till kyrkan men är det väldigt lyhört är det ju ändå idé att ta nåt annat ställe. Elofstorp verkar ju inte helt fel om man vill ha det i Ölme.

    Presteruds Herrgård skulle varit riktigt perfekt, läget är underbart och  det skulle lösa allt boende men det är alldeles för dyrt. Jag var faktiskt tvungen att maila och kolla vad som egentligen ingick i priset, fast jag såg det på hemsidan, för jag ville inte tro att det kostade så mycket och inte ens städning ingår. Men jag hade inte läst fel. 
     
    Norrgården har vi inte ens tittat på eftersom det troligen är nationaldagsfirande där den dagen vi ska gifta oss.  

    Vi funderar på att ha vigseln i Österviks kapell men  vi vill ha e borgerlig vigsel. Har varit gäst på en borgerlig vigsel i kapellt men de hade även en präst där som gav välsingelsen. Vi vill dock ha helt borgerligt så vi ska kolla om det är okej. Fast lite beror det på var vi får tag i en festlokal vi är nöjda med, vill ju inte att avståndet mellan vigselplats och fest ska bli för långt. 

  • Äldre 24 Aug 19:27

    Har nån hört nåt om Björklundsgården i Kristinehamn? Går den ens att hyra?

  • AnnaId­a
    Äldre 3 Sep 16:28

    Det vet jag inte ens vad det är för något, men det kan ju vara värt att kollas upp.


     


    Österviks kapell var riktigt fint, tyvärr alldeles för litet för oss :(


    Power of Love skrev 2012-08-24 19:27:38 följande:
    Har nån hört nåt om Björklundsgården i Kristinehamn? Går den ens att hyra?
  • Äldre 3 Sep 17:32

    Min fästman tog upp den lokalen men jag hittar inget om den på nätet. Han ska kolla upp det närmare men han tycker att det kan vänta till vintern. Vi har ju inte bråttom eftersom det är långt kvar men jag gillar att planera så jag vill ju kunna bestämma snart så jag kan börja planera annatOskyldig

    Hur många gäster planerar ni att bjuda?

  • IdaKba
    Äldre 12 Sep 21:43

    Hej!
    Blir bröllop på Hammarö 31/8 augusti 2013 för vår del. Behöver lite tips på en riktigt duktig och prisvärd fotograf samt duktig och prisvärd sångerska till vigseln. Funderar dessutom på bröllopssviter i Karlstad - några tips? 

  • lindah­hh
    Äldre 13 Sep 19:59

    Hej har inte kunnat uppdatera förens nu då det har varit så mkt i skolan! Nu är vi äntligen gifta och här kommer några bilder från den bästa dagen i våra liv!




     

  • lindah­hh
    Äldre 13 Sep 20:01


  • AnnaId­a
    Äldre 15 Sep 18:28
    Power of Love skrev 2012-09-03 17:32:34 följande:
    Min fästman tog upp den lokalen men jag hittar inget om den på nätet. Han ska kolla upp det närmare men han tycker att det kan vänta till vintern. Vi har ju inte bråttom eftersom det är långt kvar men jag gillar att planera så jag vill ju kunna bestämma snart så jag kan börja planera annatOskyldig

    Hur många gäster planerar ni att bjuda?
    Vi blev lite sugna på att kolla den lokalen med, Marcus visste vad det var för något. Hittar dock heller inget om uthyrning men det skadar ju inte att fråga. :)

    Vi kommer nog att li runt 80 gäster som det ser ut nu.

    Hur många blir ni?
  • AnnaId­a
    Äldre 15 Sep 18:31
    IdaKba skrev 2012-09-12 21:43:41 följande:
    Hej!
    Blir bröllop på Hammarö 31/8 augusti 2013 för vår del. Behöver lite tips på en riktigt duktig och prisvärd fotograf samt duktig och prisvärd sångerska till vigseln. Funderar dessutom på bröllopssviter i Karlstad - några tips? 
    Hanna Matthews finns det en fotograf som heter, kolla hennes hemsida så har hon priser där.
    Det finns ju några "småkörer" som ofta sjunger på bröllop - googla lite så hittar du nog. Annars kan ni säkert få någon genom kyrkan eller fråga dem om de vet någon. Brukar ofta kunna vara någon i församlingen som kan sjunga :)
    Lycka till med letandet!
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -