• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137071 visningar
    754 svar
    754
    137071

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Äldre 9 Jun 07:42

    Goabullen: Tack.. Det är inte bara mitt hår.. Det är även löshår. Kommer lägga upp en ny bild nästa helg då jag kommer ha den rätta frisyr... =)

  • Goabul­len
    Äldre 9 Jun 08:50

    Löshår eller inte - superfint! Själv har jag inte bestämt mig om jag ska ha hängande eller uppsatt men det lutar åt uppsatt . Var har du köpt till löshår Rosi?

  • Happy Bride
    Äldre 9 Jun 15:55

    Någon som vet vart man kan köpa Helium till ballongerna i karlstad området? (Förutom teknikmagasinet) Samt vad de kan tänkas kosta för en tub som räcker till ca 150- 200 ballonger?

  • Äldre 9 Jun 16:48

    Goabullen: Menar du var jag har köpt de? Jag beställde det på Ebay. =) Jag har även rakt hår som jag inte kommer att använda.. (det är plasthåt) betalade hmm under 50 kr st...

  • Goabul­len
    Äldre 10 Jun 20:32
    Rosi skrev 2012-06-09 16:48:44 följande:
    Goabullen: Menar du var jag har köpt de? Jag beställde det på Ebay. =) Jag har även rakt hår som jag inte kommer att använda.. (det är plasthåt) betalade hmm under 50 kr st...

    Ja - blev lite konstig svenska där Ok! Det är nog bättre med lite mer kvalitet än det billigare Har fått låna en kompis löshår så jag får se om jag kan använda det  - vet inte om vi har riktigt samma färg Annars köper jag kanske via frisören även om det är lite dyrare.. Men då får jag rätt färg. Har lite speciell hårfärg nämligen


     

  • tjalla­mallan
    Äldre 12 Jun 02:23

    Hej alla Värmlandsbrudar!
    jag funderar på hur jag ska göra gällande mina brudtärnor... Ska de eller ska de inte ha blombuketter??? hur har ni tänkt er??
    min dotter som vid bröllopet kommer vara tre år har jag tänkt att hon ska ha en liten miniatyr av min egen brudbukett. När jag själv var brudtärna på min bästa väns bröllop så hade jag ingen bukett. Vore intressant att höra hur ni andra tänker...

  • Äldre 12 Jun 08:07
    tjallamallan skrev 2012-06-12 02:23:58 följande:
    Hej alla Värmlandsbrudar!
    jag funderar på hur jag ska göra gällande mina brudtärnor... Ska de eller ska de inte ha blombuketter??? hur har ni tänkt er??
    min dotter som vid bröllopet kommer vara tre år har jag tänkt att hon ska ha en liten miniatyr av min egen brudbukett. När jag själv var brudtärna på min bästa väns bröllop så hade jag ingen bukett. Vore intressant att höra hur ni andra tänker...
    Våra tärnor kommer ha buketter... Kommer vara en mindre variant av min bukett. Jag själv tycker det är finast när brudföljet har blommor.
  • Soffij
    Äldre 12 Jun 17:56

    Nu är jag äntligen gift!
    Och hela dagen flöt på helt perfekt, kändes som allt slit innan verkligen betalade sigGlad.

    Känns som att jag gör reklam nu men har flera stycken jag verkligen vill rekomendera till er blivande brudarFlört

    Maria på Skrädder M sydde hela min klänning och gjorde den helt perfekt! Jättetrevlig, lätt att ha med att göra och är superduktig på att sy.

    Vill verkligen rekomendera Terrassen i Mariebergsskogen! De var superduktiga och hade stenkoll på precis allt. Barnen fick "vuxenmat" om de ville, annars så fixade de det mesta, en tjej tex tyckte inte om potatiskakan och de fixade snabbt fram vanlig potatis till henne. Hade jättekoll på vegetarianerna trots att jag glömt tala om hur de kunde identifera domTungan ute. Verkligen superbra service och maten var helt underbar!

    Vill gärna rekomendera vår florist Erica på Nya Drakes som verkligen fixade allt vi ville ha. Hon drog ut sin egen man i naturen och klippte "fingräs"  för hand till våra bordsdekorationer. De såg verkligen till att jag var nöjd och ringde så jag fick dubbelkolla blommorna och färgerna på blommorna när grossisten skickat en annan variant som för mig såg precis ut som de jag valtTungan ute. De fixar nog nästan allt man ber dom om!

    Vår vigselförrättare Maud Mithander var också helt underbar! Lugnade mina nerver men framför allt min makes då hans föräldrar var sena till vigseln så vi fick vänta på dom. Vi fick ha hela ceremonin precis som vi ville ha den och den blev perfekt!

    Så nu är jag lyckligt gift och åker snart på smekmånad. 
    Lycka till ni andra Värmlandsbrudar och hoppas ni får en lika bra dag som jag hade!
    // Soffij =o)

  • georgi­alee
    Äldre 12 Jun 18:24
    Soffij skrev 2012-06-12 17:56:08 följande:
    Nu är jag äntligen gift!
    Och hela dagen flöt på helt perfekt, kändes som allt slit innan verkligen betalade sigGlad.

    Känns som att jag gör reklam nu men har flera stycken jag verkligen vill rekomendera till er blivande brudarFlört

    Maria på Skrädder M sydde hela min klänning och gjorde den helt perfekt! Jättetrevlig, lätt att ha med att göra och är superduktig på att sy.

    Vill verkligen rekomendera Terrassen i Mariebergsskogen! De var superduktiga och hade stenkoll på precis allt. Barnen fick "vuxenmat" om de ville, annars så fixade de det mesta, en tjej tex tyckte inte om potatiskakan och de fixade snabbt fram vanlig potatis till henne. Hade jättekoll på vegetarianerna trots att jag glömt tala om hur de kunde identifera domTungan ute. Verkligen superbra service och maten var helt underbar!

    Vill gärna rekomendera vår florist Erica på Nya Drakes som verkligen fixade allt vi ville ha. Hon drog ut sin egen man i naturen och klippte "fingräs"  för hand till våra bordsdekorationer. De såg verkligen till att jag var nöjd och ringde så jag fick dubbelkolla blommorna och färgerna på blommorna när grossisten skickat en annan variant som för mig såg precis ut som de jag valtTungan ute. De fixar nog nästan allt man ber dom om!

    Vår vigselförrättare Maud Mithander var också helt underbar! Lugnade mina nerver men framför allt min makes då hans föräldrar var sena till vigseln så vi fick vänta på dom. Vi fick ha hela ceremonin precis som vi ville ha den och den blev perfekt!

    Så nu är jag lyckligt gift och åker snart på smekmånad. 
    Lycka till ni andra Värmlandsbrudar och hoppas ni får en lika bra dag som jag hade!
    // Soffij =o)
    Var det ni som gifte er i Domkyrkan i lördags? Och hade limon?:)
  • Soffij
    Äldre 12 Jun 19:17
    georgialee skrev 2012-06-12 18:24:37 följande:
    Var det ni som gifte er i Domkyrkan i lördags? Och hade limon?:)
    Nej vi hade vår vigsel och fest i Mariebergsskogen så höll oss där hela dagenFlört
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -