• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137134 visningar
    754 svar
    754
    137134

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Goabul­len
    Äldre 3 Jun 09:48

    Åh hoppas vädret är på er sida! Men oavsett kommer ni ha en fantastisk dag, regn eller ej Jag har ca två månader kvar och det rullar på. Fick min andra brudklänning i fredags som jag ska prova hos en kompis imorrn. Sen är det bara och jämföra och bestämma vilken jag ska ha- svåårt Sitter nu och kollar inspirationsbilder för tårtor och håruppsättningar Mycket beslut blir det Nästa helg blir det Pysseldag med en kompis. Tänkte göra vimplar och pom poms Nån som gjort sådana?

  • Äldre 4 Jun 21:41

    Okej, lite nya frågor till forumet...

    Hur har ni gjort med kökspersonal? Jag tycker att det är så svårt att veta vem man ska fråga, om och vad man ska betala osv. Vi ska ha buffé, och jag vet inte om vi har efterrätt, men åtminstone tårta! Cateringfirman kommer och ställer upp maten först, så det behöver bara fyllas på.

    Vi har väl snart överskridit budget om vi nu hade någon, men det där med fotograf... Har sett att det kommit upp några tips, men vet ni om någon billig och hyfsat bra?

    Så mycket som dyker upp efter hand som bara kostar pengar

  • georgi­alee
    Äldre 4 Jun 21:48
    reebec skrev 2012-06-04 21:41:00 följande:
    Okej, lite nya frågor till forumet...

    Hur har ni gjort med kökspersonal? Jag tycker att det är så svårt att veta vem man ska fråga, om och vad man ska betala osv. Vi ska ha buffé, och jag vet inte om vi har efterrätt, men åtminstone tårta! Cateringfirman kommer och ställer upp maten först, så det behöver bara fyllas på.

    Vi har väl snart överskridit budget om vi nu hade någon, men det där med fotograf... Har sett att det kommit upp några tips, men vet ni om någon billig och hyfsat bra?

    Så mycket som dyker upp efter hand som bara kostar pengar
    Vi kommer att ha tre stycken (buffe, tårta, kaffe, disk, bar) och de får 500 per person. Budgeten har vi också spräckt för läääängesedan:P
     
  • Äldre 4 Jun 22:35

    Vad har du fått tag i för några? Släktingar? Vänner?

  • georgi­alee
    Äldre 4 Jun 22:52

    Min m2bs kusiner samt en bekants dotter.

  • hellgr­en
    Äldre 5 Jun 19:50

    Ni som ska fotas ute, vart ska ni fotas?


    Vi försöker komma på vad vi vill ha för "kuliss", men det finns så mycket att välja på..

  • lindah­hh
    Äldre 6 Jun 13:09

    Hellgren vi har samma problem, vet inte heller var vi ska fotas. Vi var lite inne på alsters herrgård men det är ju en bit att åka, så vi har mer eller mindre lagt ner det. Ska åka till sandgrudden (eller vad det nu heter, vid blir moon bar och museet) och kolla lite där omkring. Fick ett fruktansvärt besked igår, min blivandes kusin dog igår bara 20 år gammal. Hela släkten är i chock och alla pratar om hur mycket hon sett fram emot vårt bröllop och att hon letade febrilt efter en klänning att ha på sig... Känns så sjukt att hon inte finns länge... Det känns inte lika kul att planera ett bröllop just nu, bävar för begravningen alldeles för mycket!

  • Äldre 6 Jun 18:27


    Gjorde ett test på brudfrisyren... =) inte helt rätt.. ska ha tiara å sen små stenar i håret.. =)
  • DuÅjag
    Äldre 8 Jun 21:28
    reebec skrev 2012-06-04 21:41:00 följande:
    Okej, lite nya frågor till forumet...

    Hur har ni gjort med kökspersonal? Jag tycker att det är så svårt att veta vem man ska fråga, om och vad man ska betala osv. Vi ska ha buffé, och jag vet inte om vi har efterrätt, men åtminstone tårta! Cateringfirman kommer och ställer upp maten först, så det behöver bara fyllas på.

    Vi har väl snart överskridit budget om vi nu hade någon, men det där med fotograf... Har sett att det kommit upp några tips, men vet ni om någon billig och hyfsat bra?

    Så mycket som dyker upp efter hand som bara kostar pengar
    om ni vill ha en "riktig" fotograf så gäller det att punga ut! Däremot finns det ju mycket andra bra mer hobbyfotografer!:) jag har själv fotat på 2 bröllop men är mer där som ett backup för en annan fotograf.. det är ju en stor dag att föreviga så det är värt att lägga pengar på. Många är ju bokade i princip hela sommaren redan, iaf lördagar!

    vi bytte nyss präst vi.. det är viktigt att man trivs med sin präst tycker ja :) Å vi hoppas också på fint väder då det är utomhusvigsel :)

    Ett tips från en vän till mig.. Be någon filma... MASSA.. vigsel, tal mm :)
  • Goabul­len
    Äldre 8 Jun 22:47
    Rosi skrev 2012-06-06 18:27:59 följande:


    Gjorde ett test på brudfrisyren... =) inte helt rätt.. ska ha tiara å sen små stenar i håret.. =)
    Du har verkligen superfint hår Rosi!!!
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -