• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136932 visningar
    754 svar
    754
    136932

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • MizzÅ
    Äldre 12 Feb 15:54
    DuÅjag skrev 2012-02-12 14:53:12 följande:
    jag beställde från ebay, kostade 50lapp/st och är i den samma slivriga färg som vi har i temat.. (får se hur de ser ut när de kommer hem bara:)

    Goabullen- Ja det får du absolut göra, vi ska dit i maj igen för då skulle det va klart sa de (så vi får se borden mm) å det kommer bli himla kul!:) Ja, visst vill man ha DEN klänningen som bara känns rätt:) Hoppas jag hittar min när vi ska iväg! Ni får skaffa barnvakt så ni kan unna er en riktig myshelg också!

    Glad
    Kan du länka sidan från ebay är du snäll?
    Letar slipsar för fullt, även midjeband i samma färger.
    Är det tull på sakerna som man beställer där?
  • minska­ttn
    Äldre 14 Feb 14:15

    nu är smink (makeupstore) och frisör bokad (Aqua) . på fre åker vi och kollar på lokalen (stora kils hembygsgård) igen då min fästmän bara har sett bilder på den. så med måttband i högsta hugg blir det till att mäta bord mm. toaletterna är rätt trista så en kompis till mig ska köpa lite grejer och piffa upp den. men pyntet till toaletterna får fyndas för det är inte inräknat i budget. vad jag tänkt till toa är bla billiga badrumsmattor, handdukar, lila tvål, korgar med plåster, lypsyl, deo, nål å tråd, kanske nån kondom för att skoja till det osv.


    hur gör ni med dukar? min plan är i nuläget att köpa knoppa lakan på ikea och sen köpa organza löpare i lavendel/lila och ha över. servetter har jag inte börjat kolla på än så tips mottages gärna.


    kram kram

  • Äldre 14 Feb 18:50
    minskattn skrev 2012-02-14 14:15:14 följande:

    nu är smink (makeupstore) och frisör bokad (Aqua) . på fre åker vi och kollar på lokalen (stora kils hembygsgård) igen då min fästmän bara har sett bilder på den. så med måttband i högsta hugg blir det till att mäta bord mm. toaletterna är rätt trista så en kompis till mig ska köpa lite grejer och piffa upp den. men pyntet till toaletterna får fyndas för det är inte inräknat i budget. vad jag tänkt till toa är bla billiga badrumsmattor, handdukar, lila tvål, korgar med plåster, lypsyl, deo, nål å tråd, kanske nån kondom för att skoja till det osv.


    hur gör ni med dukar? min plan är i nuläget att köpa knoppa lakan på ikea och sen köpa organza löpare i lavendel/lila och ha över. servetter har jag inte börjat kolla på än så tips mottages gärna.


    kram kram


    Vi ska med åka dit på fredag och mäta men vi kommer åka dit 17.30. Måste ju veta hur stora bord och allt är ju. Svårt annars att räka hur många som får plats på varje sida.
    Jag har köpt knoppa lakan till stolarna och borden. sen har jag röda organza band till stolarna..

    Om du skulle ha lila badrumsmattor så finns det fina på IKEA nu.
  • DuÅjag
    Äldre 14 Feb 23:21
    MizzÅ skrev 2012-02-12 15:54:18 följande:
    Kan du länka sidan från ebay är du snäll?
    Letar slipsar för fullt, även midjeband i samma färger.
    Är det tull på sakerna som man beställer där?
    www.ebay.com/sch/Ties-/15662/i.html%253A15%257C66%253A2%257C39%253A6&rt=nc&_nkw=tie+wedding&_catref=1&_sticky=1&_stpos=&_trksid=p3286.c0.m14&gbr=1&_sop=12&_sc=1

    är en länk, men jag sökte på wedding tie bara :)
    nej ja betalar bara fraken!:)
  • sahu
    Äldre 15 Feb 08:53
    Minskattn och Rosi ni får gärna meddela mig måtten på borden om ni ändå ska dit och mäta. Vi ska ju också hålla till där och har för mig att vi mätt borden till 180x90cm och har därför utgått från det. Men skulle det inte stämma så säg jättegärna till! :) Vi har lite svårt att åka dit då vi ju bor i Stockholm.

    Vi har också tänkt att köpa knoppalakan men vet inte hur vi ska göra med löpare. VIll ha något i svart som är lite smalare än vanliga löpare att lägga på borden. Vart finns det organzalöpare?

    Ha en fin dag!
  • minska­ttn
    Äldre 15 Feb 20:33

    självklart kan jag medd måtten . vi funderar på att möblera så vi får se lite hur det ser ut som vi tänkt på stora dagen. hoppas de inte tycker vi är krångliga:-P. vi är i nuläget 68 personer så jag vet inte om vi måste använda oss av extra borden?


    SAHU: när ska ni gifta er och hur mkt fick ni betala för lokalen? vi fick priset 5000kr å då hyr vi fre från 12 till sön kl 18. många jag pratat med tycker de låter dyrt (andra som hyrt tidigare)men jag har ringt och dubbelkollat och hon sa samma pris som sist (alltså 5000kr). sen funderar vi på att ta städning och då skulle de ha ytterligare 1500kr så funderar nog påatt ev avbeställa det.


    vi (läs jag ) tänkte köra på organzalöparna från calligraphen i lavendel.. http://www.romance.se/index.aspx?type=Product&Lang=sweden&PId=1102539&tagval=party_table_cloth&menuIdx=4


    sahu skrev 2012-02-15 08:53:32 följande:
    Minskattn och Rosi ni får gärna meddela mig måtten på borden om ni ändå ska dit och mäta. Vi ska ju också hålla till där och har för mig att vi mätt borden till 180x90cm och har därför utgått från det. Men skulle det inte stämma så säg jättegärna till! :) Vi har lite svårt att åka dit då vi ju bor i Stockholm.

    Vi har också tänkt att köpa knoppalakan men vet inte hur vi ska göra med löpare. VIll ha något i svart som är lite smalare än vanliga löpare att lägga på borden. Vart finns det organzalöpare?

    Ha en fin dag!
  • sahu
    Äldre 16 Feb 10:25
    minskattn Ja det lät lite dyrt tycker jag med. Jag komemr inte ihåg exakt vad hon sa för pris, men jag har helt enkelt utgått från denna sida och stämmer det inte så tycker jag att de ska se till att ändra sidan! http://www.hembygd.se/index.asp?lev=25735   Men vi ska ringa och dubbelkolla sen, blir lite nervös nu :S

    Om du ändå ska testa att duka osv. får du gärna meddela om hur många bord de har och kanske ta lite bilder? :) Om alla vi bjudit kommer så blir vi också kring 66 personer ungefär. Enligt vad vi tyckte när vi va där och kikade kändes det som att det skulle bli trångt att duka för så många där inne. Speciellt då vi gärna vill ha minst 3 "tungor" istället för U-bordsdukning. Sen ska vi dessutom ha buffé och det är ju lite skåp m.m. i lokalen som tar plats. Så vi har en plan på att hyra ett tält och ställa ute på grusplanen där och ha middagen där. (Hoppas på kanonväder!) Men vore skönt att veta att det går att va där inne OM det skulle ösregna eller liknande.

    Du får ursäkta att jag frågar och tjatar så mycket, men är så svårt då eftersom (som sagt) vi bor i Stockholm och kan ju inte pendla till Kil var och varannan helg :)

    Vilka fina löpare! Ska kolla runt lite där och se om de har svarta. Annars hittade jag dessa igår som jag funderar på att köpa :) http://www.duni.com/sv/for-ditt-foretag/evenemang-speciella-tillfallen/romantik/SE161493-lopare-dunicel-damast-svart.aspx

    Ha det så bra!
  • sahu
    Äldre 16 Feb 19:23

    Nu har vi dubbelkollat vad vi hyr hembygdsgården i Kil för och vi har ett billiagre pris. Men det är för att vi bokade redan för ett år sedan. Därefter har dom höjt priset men eftersom vi bokade innan höjningen får vi till det gamla priset. Tur det! För 5000kr skulle ställa till det rejält för oss just nu och skulle förmodligen behövt avboka isf. Så är glad att vi kollade upp det!

    Hoppas det går bra för er imorrn!

  • Äldre 16 Feb 20:10
    sahu skrev 2012-02-16 19:23:11 följande:
    Nu har vi dubbelkollat vad vi hyr hembygdsgården i Kil för och vi har ett billiagre pris. Men det är för att vi bokade redan för ett år sedan. Därefter har dom höjt priset men eftersom vi bokade innan höjningen får vi till det gamla priset. Tur det! För 5000kr skulle ställa till det rejält för oss just nu och skulle förmodligen behövt avboka isf. Så är glad att vi kollade upp det!

    Hoppas det går bra för er imorrn!
    Vad skönt.. =)
    jepp lägger upp bilder i morgon kväll och alla mått. =) Även vi ska ha tre tungor och buffe bord.
  • sahu
    Äldre 17 Feb 12:31

    Är det någon utav er Värmlänningar som har koll på nån bra solist i Karlstadsområdet? Eller tips på vart jag kan leta efter det?

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -