• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137016 visningar
    754 svar
    754
    137016

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • MizzÅ
    Äldre 9 Feb 20:20
    Goabullen skrev 2012-02-09 16:24:08 följande:
    Är den för dyr eller varför köper du inte den? Hur går det på auktionen förresten? Eller är den över?
    Den är pyttelite över budgeten. Men det ska nog gå bra ändå tror jag =) har bara inte bestämt mig än till 100%, kanske 99... Auktionen gick åt h**vete för det var många som budade på den igår. Gick för högt för att jag skulle våga chansa. Men den jag provade igår var mycket finare. Låter nästan som jag redan har bestämt mig men... Vågar inte riktigt än...tror fortfarande att jag ska hitta en annan klänning som är bra och mycket billigare. Men det återstår och se. Måste ju snart bestämma mig. Har gett mig själv februari ut sen så är det finito.
  • Goabul­len
    Äldre 10 Feb 07:55
    MizzÅ skrev 2012-02-09 20:20:23 följande:
    Goabullen skrev 2012-02-09 16:24:08 följande:
    Är den för dyr eller varför köper du inte den? Hur går det på auktionen förresten? Eller är den över?
    Den är pyttelite över budgeten. Men det ska nog gå bra ändå tror jag =) har bara inte bestämt mig än till 100%, kanske 99... Auktionen gick åt h**vete för det var många som budade på den igår. Gick för högt för att jag skulle våga chansa. Men den jag provade igår var mycket finare. Låter nästan som jag redan har bestämt mig men... Vågar inte riktigt än...tror fortfarande att jag ska hitta en annan klänning som är bra och mycket billigare. Men det återstår och se. Måste ju snart bestämma mig. Har gett mig själv februari ut sen så är det finito.

    Ja det är så lätt att se att gräset är grönare på andra sidan, hihi. Själv har jag köpt två klänningar.. Eller en som jag redan har hemma - som är superfin! Men jag kunde inte släppa tanken på den klänningen jag hade tänkt från början. En klänning som andas 20-tal.. Och tyvärr fanns varken av de klänningarna att få tag på i Sverige och inte vet man om man passar i dom Så dena andra modellen får jag uppsydd av en säljare på Etsy. Sen säljer jag den som jag tycker minst bra om  Blir dyrt för stunden men jag kände att jag var tvungen och chansa. Man gifter sig (väl) bara en gång Cool


     


    Annars gör du bara så att du bestämmer dig för den - för du gillar ju den och du vet ju att den passar - och så kollar du inte mer på klänningar sen

  • MizzÅ
    Äldre 10 Feb 09:48
    Goabullen skrev 2012-02-10 07:55:33 följande:

    Ja det är så lätt att se att gräset är grönare på andra sidan, hihi. Själv har jag köpt två klänningar.. Eller en som jag redan har hemma - som är superfin! Men jag kunde inte släppa tanken på den klänningen jag hade tänkt från början. En klänning som andas 20-tal.. Och tyvärr fanns varken av de klänningarna att få tag på i Sverige och inte vet man om man passar i dom Så dena andra modellen får jag uppsydd av en säljare på Etsy. Sen säljer jag den som jag tycker minst bra om  Blir dyrt för stunden men jag kände att jag var tvungen och chansa. Man gifter sig (väl) bara en gång Cool


     


    Annars gör du bara så att du bestämmer dig för den - för du gillar ju den och du vet ju att den passar - och så kollar du inte mer på klänningar sen


    Ja jag har tänkt i de banorna också. Att bara bestämma sig. Men hur lyckas man att inte titta på en enda klänning till innan augusti. Det är ju fysiskt omöjligt.
  • Goabul­len
    Äldre 10 Feb 14:49
    MizzÅ skrev 2012-02-10 09:48:35 följande:
    Ja jag har tänkt i de banorna också. Att bara bestämma sig. Men hur lyckas man att inte titta på en enda klänning till innan augusti. Det är ju fysiskt omöjligt.
    Jo det är svårt - haha Eller så köper du två som jag gjort (vill tillägga att min sambo inte vet om detta - hihi
  • Happy Bride
    Äldre 10 Feb 15:04

    Någon som vet vart i man kan beställa cupcakes till bröllop?

  • DuÅjag
    Äldre 10 Feb 16:36

    har också kikat på klänningar idag.. för första gången!! Å den första ja prova, satt som ett smäck! Men den hade inte allt ja vill ha.. MEN däremot så va det en annan tjej som provade samtidigt som mig, och när hon såg klänningen på mig så ville hon ha den.. å den va så fin på henne!:) Kul att hjälpt en brud att hitta sin klänning :) nästa tisdag har ja ju tid i degarfors.. DET ska bli såå kul!!

    Å Goabullen- HAHA.. 2st, då kan du ju byta i halvtid å få bröllopskort med 2 olika klänningar ;) Fränt!!

    Datum bestämt iaf, 10Aug fick det bli! (en fredag) men det va det enda datumet som passade i aug.. (gillar inte ojämna siffror, å den 4 samt 18 aug (lördagar) va bokade så endast 11 å 25 kvar! 10de blir toppen tror ja!:)

    Almars Loft är också bokat, samt trubadurerna å bröllopsnatten (tog 2 nätter så vi får MYSA riktigt!!:)

    inbjudningarna är påväg fick ja ett mail om, å sambons väst/slips samt bestmännens slipsar beställda! GÖTT när det rullar på!! Å va ja längtar!!:)

  • Goabul­len
    Äldre 11 Feb 21:59
    DuÅjag skrev 2012-02-10 16:36:32 följande:
    har också kikat på klänningar idag.. för första gången!! Å den första ja prova, satt som ett smäck! Men den hade inte allt ja vill ha.. MEN däremot så va det en annan tjej som provade samtidigt som mig, och när hon såg klänningen på mig så ville hon ha den.. å den va så fin på henne!:) Kul att hjälpt en brud att hitta sin klänning :) nästa tisdag har ja ju tid i degarfors.. DET ska bli såå kul!!

    Å Goabullen- HAHA.. 2st, då kan du ju byta i halvtid å få bröllopskort med 2 olika klänningar ;) Fränt!!

    Datum bestämt iaf, 10Aug fick det bli! (en fredag) men det va det enda datumet som passade i aug.. (gillar inte ojämna siffror, å den 4 samt 18 aug (lördagar) va bokade så endast 11 å 25 kvar! 10de blir toppen tror ja!:)

    Almars Loft är också bokat, samt trubadurerna å bröllopsnatten (tog 2 nätter så vi får MYSA riktigt!!:)

    inbjudningarna är påväg fick ja ett mail om, å sambons väst/slips samt bestmännens slipsar beställda! GÖTT när det rullar på!! Å va ja längtar!!:)

    Kul att det släppt med massa viktigta hållpunkter Fredag blir jättebra ju - gött och ha hela helgen och vila upp sig på också! Ska bli kul och gå på bröllop på Almars gård - den 30 juni ska vi på bröllop. Tror att de är de första som har fest där. Kan ju rapportera hur det artade sig Härligt och få mysa två dar efter det!! Skulle vi behöva - vi som har två barn


     


    Jo det har slagit mig - att ha två klänningar. Men samtidigt vill man ju kläningen med "det" så länge man bara kan. Jag menar - hur ofta får man bära en bröllopsklänning?Cool Så planen är fortfarande att sälja den jag gillar minst..

  • Äldre 12 Feb 09:56


    Typ en sådan här ska min värninna göra åt os på vårat bröllop och vi testade igår vad vi skulle ha i den och det blir rabarbermousse det var så himla gott.!

    http://www.recept.nu/1.257788/recept.nu_redaktionen/efterratter_godis/frukt_bar/rabarbermousse
  • MizzÅ
    Äldre 12 Feb 10:35
    DuÅjag skrev 2012-02-10 16:36:32 följande:
    har också kikat på klänningar idag.. för första gången!! Å den första ja prova, satt som ett smäck! Men den hade inte allt ja vill ha.. MEN däremot så va det en annan tjej som provade samtidigt som mig, och när hon såg klänningen på mig så ville hon ha den.. å den va så fin på henne!:) Kul att hjälpt en brud att hitta sin klänning :) nästa tisdag har ja ju tid i degarfors.. DET ska bli såå kul!!

    Å Goabullen- HAHA.. 2st, då kan du ju byta i halvtid å få bröllopskort med 2 olika klänningar ;) Fränt!!

    Datum bestämt iaf, 10Aug fick det bli! (en fredag) men det va det enda datumet som passade i aug.. (gillar inte ojämna siffror, å den 4 samt 18 aug (lördagar) va bokade så endast 11 å 25 kvar! 10de blir toppen tror ja!:)

    Almars Loft är också bokat, samt trubadurerna å bröllopsnatten (tog 2 nätter så vi får MYSA riktigt!!:)

    inbjudningarna är påväg fick ja ett mail om, å sambons väst/slips samt bestmännens slipsar beställda! GÖTT när det rullar på!! Å va ja längtar!!:)
    Vart har du beställt slipsarna ifrån?
  • DuÅjag
    Äldre 12 Feb 14:53
    MizzÅ skrev 2012-02-12 10:35:01 följande:
    Vart har du beställt slipsarna ifrån?
    jag beställde från ebay, kostade 50lapp/st och är i den samma slivriga färg som vi har i temat.. (får se hur de ser ut när de kommer hem bara:)

    Goabullen- Ja det får du absolut göra, vi ska dit i maj igen för då skulle det va klart sa de (så vi får se borden mm) å det kommer bli himla kul!:) Ja, visst vill man ha DEN klänningen som bara känns rätt:) Hoppas jag hittar min när vi ska iväg! Ni får skaffa barnvakt så ni kan unna er en riktig myshelg också!

    Glad
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -