• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136859 visningar
    754 svar
    754
    136859

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Goabul­len
    Äldre 6 Feb 20:31
    lindahhh skrev 2012-02-05 10:47:21 följande:
    Hej! Gud vad längesen jag skrev här nu känner jag, har en C-uppsats som tar all min tid! Jag och min blivande var i sthlm förra helgen och var på båda bröllopsmässorna och fick massa tips och insperation! Det blev en riktig mys helg med bröllop bröllop bröllop! :) Bland annat denna köpte jag till bröllopet: Köpte även ett brett strassarmand (10rader) som matchade fint med denna och mina redan köpta örhängen! Har äntligen bokat dj också så nu är det ur världen haha! Imorgon ska jag försöka boka sminkningen...

    Jättefint diadem! Hur var bröllopsmässan förresten? Tänkte gå på den men kände faktiskt inget riktigt behov när det väl kom till kritan.. Sen var min sambo inte alls sugen - var väl mest det annar hade jag gärna gått
    MizzÅ skrev 2012-02-06 11:55:17 följande:
    Uppdatering på Traderaauktionen. Tyvärr har fler hittat till "min" auktion och börjat buda. Hänger med än så länge men vill inte gå för högt eftersom jag inte vet hur den sitter på mig. Än så länge kör jag på min chansning men vi får se...

    Typisk.. Ja tycker själv det är lätt och dras med i budningen på tradera - framför allt när fler är intresserade haha Vinnarinstinkten går väl igång då Du får rapportera hur det går !
  • Goabul­len
    Äldre 6 Feb 20:35

    Vi har inte bestämt fotograf ännu. En kompis till min sambo ska fotografera - hon är hobbyfotograf och har fotat två bröllop innan. Vi funderar dock på om vi ska komplettera med en "riktig" fotograf för bilder innan vigseln.. Vet dock inte om det är värt det då vår kompis verkar minst lika bra. Funderar på denna: www.catharinagrahn.com/main.html Hon tog 3800 tror jag för en timmes fotografering och timpris om hon skulle vara med mer av dagen. Då ingick 50 helupplösta kort tror jag.. Hon har himla fina bilder på sin hemsida och det var någon som rekommenderade henne i en tidigare tråd.

  • DuÅjag
    Äldre 6 Feb 21:30

    Jag har ju turen som har en av mina bästa vänner som är fotograf så det blir gratis för vår del:)
    och sen har jag även en bästa tjejkompis som sjunger/gör make-up och hår gratis!
    Skönt med lite rabatter iaf;).. jag är själv hobbyfoitograf som fotat några bröllop och tycker absolut att det är något som är värt att lägga pengar på.. Älskar kort!♥ å vilka minnen!!

    imorgon är det dags att kolla lokal å fastnar vi för den så bestäms datumet även då :) Har även kollat upp vart vi ska spendera bröllopsnatten och ska boka den samt trubaduren så snart lokalen är fixad.

    georgialee- hur mycke vill du ha för de sen?:)

    letar tärnklänningar för fullt, min syster tycker det ska vara enkla.. å hur lätt är det att hitta :P
    ska skriva iordning min checklista nu iaf.. och imorgon blir det budgeten!

  • lindah­hh
    Äldre 6 Feb 22:15

    Goabullen, vi ska ha Catharina Gran, hon verkar urgullig plus att hon tog helt magiska bilder på min gamla klasskompis nu i somras så jag var tvungen att ha henne! Vi ska ha henne i kyrkan och en bit in på middagen också..

  • Goabul­len
    Äldre 7 Feb 21:04
    lindahhh skrev 2012-02-06 22:15:27 följande:
    Goabullen, vi ska ha Catharina Gran, hon verkar urgullig plus att hon tog helt magiska bilder på min gamla klasskompis nu i somras så jag var tvungen att ha henne! Vi ska ha henne i kyrkan och en bit in på middagen också..
    Åh va kul! Kul och veta att någon haft henne och varit nöjd! Hon har jättefina bilder på sin sida. Det är ju viktigt att den som tar korten är gullig så man känner sig bekväm. Ja det blir nog hon eller fotograf Martin. Min sambo känner honom lite och han är tydligen superduktig. Men vi vet inte ännu om han kan då - men vi bestämmer oss i veckan. 
  • DuÅjag
    Äldre 7 Feb 22:55

    Varit till Almars gård idag å GUD vi föll direkt! Kommer bli ett perfekt ställe för vårat augustibröllop:)

  • minska­ttn
    Äldre 8 Feb 21:35

    hej alla bröllopsplanerare!


    imorgon åker jag till degerfors och bröllopspalatset med min brudtärnor. ska bli så kul...


    någon som varit där?


    vi har bokat Lina Flodin som bröllopsfotograf.. http://linaflodins.se/

  • Äldre 9 Feb 07:52
    minskattn skrev 2012-02-08 21:35:37 följande:

    hej alla bröllopsplanerare!


    imorgon åker jag till degerfors och bröllopspalatset med min brudtärnor. ska bli så kul...


    någon som varit där?


    vi har bokat Lina Flodin som bröllopsfotograf.. linaflodins.se/


    Bröllopspalatset är sagolik.. =) bra personal och stort... Många vackra klänningar.=)
    Man får ta kort så var inte rädd för att inte göra de.
  • Goabul­len
    Äldre 9 Feb 12:40
    DuÅjag skrev 2012-02-07 22:55:26 följande:
    Varit till Almars gård idag å GUD vi föll direkt! Kommer bli ett perfekt ställe för vårat augustibröllop:)
    Kul! Då fick du precis samma känsla som jag! Tjejen som har stället var jättetrevlig också  
  • minska­ttn
    Äldre 9 Feb 15:21
    Rosi skrev 2012-02-09 07:52:36 följande:
    Bröllopspalatset är sagolik.. =) bra personal och stort... Många vackra klänningar.=)
    Man får ta kort så var inte rädd för att inte göra de.

    precis hemkommen från bröllopspalatset . jag hittade MIN klänning!!!
    det va som ni sa... helt underbart. bra personal och vilka lokaler. stora rum med speglar överallt och bra provhytter. så nu är vi 5200kr fattigare men en lyckligare brud får man nog leta efter .

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -