• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136933 visningar
    754 svar
    754
    136933

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Goabul­len
    Äldre 3 Feb 22:25

    dig ska det stå och inte dit

  • Äldre 4 Feb 07:08
    DuÅjag skrev 2012-02-03 20:54:58 följande:
    Hej hej tjejer!
    här planeras det för fullt!
    enda kruxet är att vi (jag och min kille) båda vill gifta oss i vid spegelsalen (sunne)
    och det är såklart fullbokat HELA sommaren! vi står först på reservlistan.. men även om
    man gärna vill vara där så önskar man ju inte att någon annan "drar sig ur" (om de inte
    hittat annat ställe vill säga).... så vårat största och enda problem är platsen.. inegn av oss vill
    gifta sig i kyrka (för många ledsamma minnen) utan hellre ute i det fria..
    Har ni några bra tips? vi vill kunna köpa med egen dricka, så herrgårdar är uteslutet!
    Någon fin mysig hembygdsgård nära vatten med fin utsikt?
    alla förslag är välkomna!♥
    Det beror ju på hur många personer ni hade tänkt för...
    För byggdegården i Kil har ju utsikt ner mot fryken.
  • lindah­hh
    Äldre 5 Feb 10:47

    Hej! Gud vad längesen jag skrev här nu känner jag, har en C-uppsats som tar all min tid! Jag och min blivande var i sthlm förra helgen och var på båda bröllopsmässorna och fick massa tips och insperation! Det blev en riktig mys helg med bröllop bröllop bröllop! :)
    Bland annat denna köpte jag till bröllopet:



    Köpte även ett brett strassarmand (10rader) som matchade fint med denna och mina redan köpta örhängen! Har äntligen bokat dj också så nu är det ur världen haha! Imorgon ska jag försöka boka sminkningen...
  • DuÅjag
    Äldre 5 Feb 17:46

    Tack Goabullen. har u varit i kontakt med de och ska dit och kika på tisdag! Hoppas det är fint!
    Någon som varit där? Finns inte så mycket bilder ute på internet därifrån.
    Har även lyckats hitta trubadur (vi vill inte ha dj) och gjort en liten skiss på bordsplaceringen, fast jag vet att det förmodligen blir lite bortfall. Men just nu ser den bra ut ;)
    Sen har vi börjat skriva om personerna som är bjudna! Skönt när det börjar släppa lite!

  • MizzÅ
    Äldre 6 Feb 11:55

    Uppdatering på Traderaauktionen. Tyvärr har fler hittat till "min" auktion och börjat buda. Hänger med än så länge men vill inte gå för högt eftersom jag inte vet hur den sitter på mig. Än så länge kör jag på min chansning men vi får se...

  • georgi­alee
    Äldre 6 Feb 14:22

    Tänkte bara nämna att efter den 30 juni så har jag 90 knoppa lakan till salu i Karlstad, så är det någon av er KD brudar som gifter sig efteråt och vill köpa dom - hör av er!

  • DuÅjag
    Äldre 6 Feb 15:06
    georgialee skrev 2012-02-06 14:22:28 följande:
    Tänkte bara nämna att efter den 30 juni så har jag 90 knoppa lakan till salu i Karlstad, så är det någon av er KD brudar som gifter sig efteråt och vill köpa dom - hör av er!
    Hej! Ja vet inte hur våran lokal ser ut än (alltså stolarna) vi ska dit imorgon och kika. men om vi skulle behöva ha knoppa lakan så köper jag gladerligen dina :) behöver dock bara ca70.. men hittar du ingen som vill köpa alla 90 så kanske det är intressant.. eller så hänger ja upp några i taket;)
  • georgi­alee
    Äldre 6 Feb 15:17
    DuÅjag skrev 2012-02-06 15:06:44 följande:
    Hej! Ja vet inte hur våran lokal ser ut än (alltså stolarna) vi ska dit imorgon och kika. men om vi skulle behöva ha knoppa lakan så köper jag gladerligen dina :) behöver dock bara ca70.. men hittar du ingen som vill köpa alla 90 så kanske det är intressant.. eller så hänger ja upp några i taket;)
    Haha ja precis, eller använder några som dukar det kommer vi göra med de som blir över. 

    Btw. har ni hittat fotografer till era bröllop? Vilka och pris på dessa? 
  • Äldre 6 Feb 19:01

    Vi kommer ha Laijza Kihlgren.
    hon bor här i Karlstad. Hon tar 6000kr för en heldag men vi får billigare när våran toastmaste är nära vän med henne! =)

    Sen kommer min lille bror med springa runt med en systemkamera. =)

  • Goabul­len
    Äldre 6 Feb 20:27
    DuÅjag skrev 2012-02-05 17:46:06 följande:
    Tack Goabullen. har u varit i kontakt med de och ska dit och kika på tisdag! Hoppas det är fint!
    Någon som varit där? Finns inte så mycket bilder ute på internet därifrån.
    Har även lyckats hitta trubadur (vi vill inte ha dj) och gjort en liten skiss på bordsplaceringen, fast jag vet att det förmodligen blir lite bortfall. Men just nu ser den bra ut ;)
    Sen har vi börjat skriva om personerna som är bjudna! Skönt när det börjar släppa lite!

    Kul och kolla! Jag har själv varit där och tittat. Loftet är inte helt klart men man ser hur himla fint det kommer bli! Om inte våra kompisar hade tagit det stället hade jag lätt valt det (det var det första stället jag kollade på). Det är superfint! Men nu blir det ju Apertin istället - fick ju leta vidare när kompisarna valde det. Och det blir görbra =


    Satt också och skrev om gästerna i helgen - känns skönt och ha ett förstautkast. Ja visst är det skönt när det händer lite - kan man slappna av lite tycker jag

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -