• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137013 visningar
    754 svar
    754
    137013

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • minska­ttn
    Äldre 1 Feb 21:47

    just ja... vi har ju hunnit boka buss också som tar gäster från karlstad-kil-kyrka samt kyrka-festlokal och festlokal-kil-karlstad på natten. allt detta för 1500kr (kontakter). köpte dottern + bonusdotterns näbbklänningar på tradera igår. precis de jag tänkt beställa nya fast 600kr billigare... OCH just de stl våra tjejer har. ödet eller vad...:-P

  • MizzÅ
    Äldre 1 Feb 22:02
    Goabullen skrev 2012-02-01 21:08:43 följande:
    Spännande MizzÅ. Jag är själv lite av en traderafan och köper mycket där. Lite för mycket enligt min sambo - hihi Om det är billigt kan du ju testa - då är det inte så mycket som går åt pipan. Kanske kan du sy till den om den inte sitter perfekt. Spännande och vänta -men jobbigt! När och var gifter du dig?
    Ja lite omsömnad har jag räknat med men ska inte behövas enligt måtten. Vi gifter oss den 11 aug i Domkyrkan i Kd och har festen i festvåningen hos Claessons på Karolinen.
  • Goabul­len
    Äldre 2 Feb 12:04
    minskattn skrev 2012-02-01 21:41:57 följande:

    frisör är svårt. min väns syster är frisör och klipper oss alla i familjen men hon har inte gjort så mkt uppsättningar. det kommer bli mkt billigare med henne men tänk om man inte blir nöjd... jag kan ju liksom inte säga... -ne du de här varu inge bra på . de vill man ju varken utsätta sig själv eller henne för . har iaf bokat make up på makeup store. har varit väldigt nöjd med mina tidigare 2 "provsminkningar" där innan. ni vet när man betalar 495kr, får en sminkning samt produkter för det priset. har köpt mina 2 tärnors klänningar på bonprix. 379kr/st.. kanske inte de mest exklusiva men jag tycker de är fina för det priset.
    jag ska "låna" hem en klänning på fre som är ute på blocket. jag älskar den och den går på 2500kr (en lilly 3006 tror jag den heter) men jag är rädd att den är för liten... . ska iaf bli spännande och jag håller alla tummar å tår att den ska gå på mig.sen om den sitter tight gör inget för jag SKA gå ner 8kg tills bröllopet (har i skrivande stund tagit -18).


     


    "goabullen" vart ska ni gifta er och ha bröllopsfesten?


    Eller hur är det svårt när det är nån man känner. Känner både så att det är lite dyrt med de jag har kollat med men samtidigt är det ju väldigt viktigt att man blir nöjd! Men du kanske ska kolla runt lite - bara för att.. Make-upen där blir ju jättebra! Jag har själv faktiskt inte varit så nöjd när jag varit där. Har alltid blivit lite översminkad..  Är mer förtjust i mineralmake up.. Så jag vågar inte chansa. Sen ingår ju provsminkning där jag tror att jag ska vara.. Ska antingen få direkt hos frisören som gör både och eller ta från BM. Gjorde sminkning av dem när jag var tärna för två år sen och blev jättenöjd. Då provade man färgerna dagen innan.


     


    Åh hoppas hoppas klänningen passar. Är den bara lite för liten så är det bara att köra! Oj shit - 18 kg det var inte dåligt!! Då fixar du lite till tror jag! Skitbra pris på tärnklänningarna. Tycker oftare att de är finare när de väl kommer hem än på hemsidan där.  Min syster ska vara tärna och betala sin egen. Bjuder på hotellövernattning dagen innan istället


     


    Tradera är jättebra och vilken tur med rätt storlekar!! Jag avvaktar lite med våra barns  kläder. Tror jag kör på nån vit klänning till lilltjejn som kommer vara 15 månader då så får jag se vad jag kör till brorsan 3,5 Är inte helt 100 på att de ska vara med heller så vi får se.


     


    Jättebra pris på bussen! Vi kör på att gästerna får ta sig dit vi ska själva - de flesta sover ändå över.


    Vi ska gifta oss i Forshaga kyrka och ha festen på Apertin efter det den 11:e augusti. Känns jättebra!


    Håller på och kolla på priser nu på brudfrisyren. Lite tidigt verkar det dock vara för de flesta vet inte hur semestern ser ut ännu och vill återkomma..
  • Goabul­len
    Äldre 2 Feb 12:05
    Rosi skrev 2012-02-01 21:21:55 följande:
    Jo då han är nöjd. Det var innanför budgeten. Tungan ute

    Jadu nu ska ja se om jag får med allt.. Tar från början

    Bokat vigselplats och präst
    köpt klänning
    Lånar mannens kostym
    Köpt ring
    Köpt Knoppalakan och rosetter.
    Gjort ljuslyktor utav glasburkar
    Köpt Tärnornas klänningar och koftor
    Bokat fotograf
    Bokat liveband
    Gjort "bollar" Dekration
    Gjort provdukning
    Gästlista klar
    Korten köpta på vistaprint, skall skicka iväg till veckan.
    Hotell bokat
    Frisör/make up - vän gör det för 300 kr.
    Frågat en kompis om hon ville göra Buketter.
    Bordsplasering klar
    Börjat med program
    Pratat om vad vi ska ha på buffen och hur vi ska gå till väga dagarna innan.
    Transport från karlstad ska Bestman fixa någon fin bil.
    Planer på hur vi ska göra om det skulle regna (fast det ska ju inte de)
    Ska göra vägskyltar så att det blir lättare att hitta till själva byggdegården.

    Sen har jag nog missat en himla massa saker.
    Oj du har ju kommit jättelångt! Men ni har kanske planerat ett tag?! Sen måste man vara mer förutseende när man ska göra mycket själv.. Du har många bra kompisar du - som kan hår och blommor - hihi. Har för många ekonomer som kompisar. De är inte mycket att ha då - haha
  • Goabul­len
    Äldre 2 Feb 12:08
    MizzÅ skrev 2012-02-01 22:02:27 följande:
    Ja lite omsömnad har jag räknat med men ska inte behövas enligt måtten. Vi gifter oss den 11 aug i Domkyrkan i Kd och har festen i festvåningen hos Claessons på Karolinen.
    Tänkte mest om klänningen inte var sydd som på bilden. Det hände min kompis där sjöjungfrudelen började fel om man säger.. Hon funderade dock på att sy till den. Det mesta går nog bara man är nöjd med tyger

    Då har vi också samma datum! Domkyran är såå fin. Vi döpte båda barnen där. Vi prelbokade domkyran först men tyckte tiden var lite dum - kl 14 - ni kanske fick en bättre tid? Sen passade Forshaga bättre då det är närmre till Apertin med tanke på att vi fotograferas innan vigseln på apertin.. Sen är jag ju därifrån så en koppling har jag också


     


     

  • MizzÅ
    Äldre 2 Feb 12:59
    Goabullen skrev 2012-02-02 12:08:40 följande:
    Tänkte mest om klänningen inte var sydd som på bilden. Det hände min kompis där sjöjungfrudelen började fel om man säger.. Hon funderade dock på att sy till den. Det mesta går nog bara man är nöjd med tyger

    Då har vi också samma datum! Domkyran är såå fin. Vi döpte båda barnen där. Vi prelbokade domkyran först men tyckte tiden var lite dum - kl 14 - ni kanske fick en bättre tid? Sen passade Forshaga bättre då det är närmre till Apertin med tanke på att vi fotograferas innan vigseln på apertin.. Sen är jag ju därifrån så en koppling har jag också


     


    Det var från ett företag som hade lite lagerrensning. Vissa storlekar som de hade många av. De säljer de på deras hemsida men har lagt ut några på Tradera, till en extremt billig peng. Jag gör en chansning. Lite omsömnad eller lägga till dekorationer är ju bara kul för att få något snyggt. 

    Vi ska gifta oss 15.30. 
  • Goabul­len
    Äldre 2 Feb 13:14
    MizzÅ skrev 2012-02-02 12:59:18 följande:
    Det var från ett företag som hade lite lagerrensning. Vissa storlekar som de hade många av. De säljer de på deras hemsida men har lagt ut några på Tradera, till en extremt billig peng. Jag gör en chansning. Lite omsömnad eller lägga till dekorationer är ju bara kul för att få något snyggt. 

    Vi ska gifta oss 15.30. 
    Perfekt! Ibland ska man ha tur! Bra tid - den var nog redan bokad när jag hörde av mig  
  • Äldre 3 Feb 09:57
    Goabullen skrev 2012-02-02 12:05:55 följande:
    Oj du har ju kommit jättelångt! Men ni har kanske planerat ett tag?! Sen måste man vara mer förutseende när man ska göra mycket själv.. Du har många bra kompisar du - som kan hår och blommor - hihi. Har för många ekonomer som kompisar. De är inte mycket att ha då - haha
    Jag började typ i Aug.
    Nja sådan kompisar är inte möe att ha just då.. =P Men bra när man behöver annat.
    Ska sätta mig att pyssla lite till nu te bröllopet.
  • DuÅjag
    Äldre 3 Feb 20:54

    Hej hej tjejer!
    här planeras det för fullt!
    enda kruxet är att vi (jag och min kille) båda vill gifta oss i vid spegelsalen (sunne)
    och det är såklart fullbokat HELA sommaren! vi står först på reservlistan.. men även om
    man gärna vill vara där så önskar man ju inte att någon annan "drar sig ur" (om de inte
    hittat annat ställe vill säga).... så vårat största och enda problem är platsen.. inegn av oss vill
    gifta sig i kyrka (för många ledsamma minnen) utan hellre ute i det fria..
    Har ni några bra tips? vi vill kunna köpa med egen dricka, så herrgårdar är uteslutet!
    Någon fin mysig hembygdsgård nära vatten med fin utsikt?
    alla förslag är välkomna!♥

  • Goabul­len
    Äldre 3 Feb 22:25
    DuÅjag skrev 2012-02-03 20:54:58 följande:
    Hej hej tjejer!
    här planeras det för fullt!
    enda kruxet är att vi (jag och min kille) båda vill gifta oss i vid spegelsalen (sunne)
    och det är såklart fullbokat HELA sommaren! vi står först på reservlistan.. men även om
    man gärna vill vara där så önskar man ju inte att någon annan "drar sig ur" (om de inte
    hittat annat ställe vill säga).... så vårat största och enda problem är platsen.. inegn av oss vill
    gifta sig i kyrka (för många ledsamma minnen) utan hellre ute i det fria..
    Har ni några bra tips? vi vill kunna köpa med egen dricka, så herrgårdar är uteslutet!
    Någon fin mysig hembygdsgård nära vatten med fin utsikt?
    alla förslag är välkomna!♥
    Hej!

    Tror jag svarade dit i en tråd om festlokaler i Värmland. Tipsade om Almars gård www.almarskrog.se/almars-loft/


Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -