• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137037 visningar
    754 svar
    754
    137037

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Äldre 31 Jan 17:45
    minskattn skrev 2012-01-31 14:35:06 följande:

    hej Rosi!


     


    ska ni ha festen i kils bygdegård? vi har nämligen fått priset 5000kr för fre-sön men läste att ni betalar 2500kr? vi ska har bokat under högsäsong?!


     


    /Rebecca


    Jepp det ska vi ha.. Det kan nog vara på grund av att vi känner dem som har hand om det.. Min systers belastnings hem.  Men bokade ni även logen??
  • Goabul­len
    Äldre 1 Feb 15:59
    Rosi skrev 2012-01-29 21:46:07 följande:


    Jag har precis beställt en sådan här.. =) Men våra namn.. =D så jag hoppas verkligen att den är fin när den kommer... =)
    Fin ring Rosi!!  Men hade inte du redan beställt en vigselring - eller är jag bara snurrig nu?
  • Äldre 1 Feb 18:27
    Goabullen skrev 2012-02-01 15:59:29 följande:
    Fin ring Rosi!!  Men hade inte du redan beställt en vigselring - eller är jag bara snurrig nu?
    Jo jag hade bestämt en men när jag skulle beställa den i butiken så var de slut på lagret och den var ändå inte så dyr kostar 299 och den nya ca 1800kr
  • Goabul­len
    Äldre 1 Feb 20:26
    Rosi skrev 2012-02-01 18:27:29 följande:
    Jo jag hade bestämt en men när jag skulle beställa den i butiken så var de slut på lagret och den var ändå inte så dyr kostar 299 och den nya ca 1800kr
    Det är ju inte så farligt ändå - antar att graveringen ingår då också! Hoppas sambon är nöjd ändå - hih Hur ser listan ut för dig Rosi - vi som har samma datum. Har du fixat det mesta? Jag är ju lite efter tror jag (vi förlovade ju oss först officiellt i januari
  • MizzÅ
    Äldre 1 Feb 20:36

    Jag är också här. Inne och kollar varje dag men skriver inte så ofta bara. Har precis lagt ett bud på en klänning på Tradera. Dock lång väntan då den inte avslutas förrän om en vecka. Men har jag tur blir den väldigt billig... Har varit och kollat på klänningar i Degerfors och ska snart kolla här i Karlstad också. Klänningeg på Tradera är än så länge sjukt billig så om den inte passar så är det inte mycket pengar som går åt. Om jag vinner auktionen och den är bra har jag gjort världens deal. Väntar nu med spänning...

  • minska­ttn
    Äldre 1 Feb 20:37

    hej alla! kul med en sida och kanske lite roligare om man inte är fööör många .


    kanske kan vi ses irl framåt våren ...?!


    Planeringen går framåt. besökte bröllopsmässan i sthlm i helgen. de va kul vi har bokat kyrka och lokal (hembygdsgården i kil som ni vet) och vi har inte tänkt att använda logen men det kanske de tror så kanske därav priset?! får kolla det...


    Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan och innan dess visste ingen (förutom tärnor, toastmadams) om det så det blev en överraskning för alla våra nära och kära .


    min moster är superduktig på att laga mat och har lagat till många bröllop innan så hon ska fixa det åt oss, där sparar vi mkt pengar!


    band har vi preliminär bokat då min barndomskompis kille spelar i ett. nu ska de bara klaffa för övriga bandmedlemmar. har inhandlat lite dekorationer på ullared (bla betonghjärtan som vi ska ha blommor i. värre är det med dukar. hur gör ni? hyra är ju toookdyrt. lutar åt lakan alt metervara på ikea och en lila löpare.


    vår ena toastmadame är duktig med blommor så hon ska göra alla bordsdekorationer samt min och våra brudnäbbars buketter. Kils hembygdsgård består ju mer elr mindre av bara furu och bakom oss står det några skåp fulla med porslin så för att trolla bort det har vi köpt vita vikväggar så det blir en vit "bakrund" bakom oss. Just ja.. ring har jag hittat och köpt. jag såg en på allbrekts hemsida och när vi gick och tittade på den innan jul var det 30% rabatt. lycka . fotograf är bokad... lina flodin från karlstad. gick på känsla när vi bokade henne.


    fynda är ett måste för oss då vi har en tight budget. by the way.. vad är en tight budget? vi har 60 000kr att spendera (pengar vi sparar ihop själva och räknar efter) och jag tycker 60 000 är jättemkt pengar men ur ett bröllopsperspektiv ryker de ju fort som attan och jag upplever det som en liten/mellan budget?! vi vet att vi kommer få bidrag från våra föräldrar också men det är inget vi räknar med utan utgår från vår budget och försöker hålla oss till den.


    oj va mkt text de blev:-P... hur går det för er övriga i planeringen?

  • Goabul­len
    Äldre 1 Feb 21:08
    MizzÅ skrev 2012-02-01 20:36:26 följande:
    Jag är också här. Inne och kollar varje dag men skriver inte så ofta bara. Har precis lagt ett bud på en klänning på Tradera. Dock lång väntan då den inte avslutas förrän om en vecka. Men har jag tur blir den väldigt billig... Har varit och kollat på klänningar i Degerfors och ska snart kolla här i Karlstad också. Klänningeg på Tradera är än så länge sjukt billig så om den inte passar så är det inte mycket pengar som går åt. Om jag vinner auktionen och den är bra har jag gjort världens deal. Väntar nu med spänning...
    Spännande MizzÅ. Jag är själv lite av en traderafan och köper mycket där. Lite för mycket enligt min sambo - hihi Om det är billigt kan du ju testa - då är det inte så mycket som går åt pipan. Kanske kan du sy till den om den inte sitter perfekt. Spännande och vänta -men jobbigt! När och var gifter du dig?
  • Goabul­len
    Äldre 1 Feb 21:16
    minskattn skrev 2012-02-01 20:37:20 följande:

    hej alla! kul med en sida och kanske lite roligare om man inte är fööör många .


    kanske kan vi ses irl framåt våren ...?!


    Planeringen går framåt. besökte bröllopsmässan i sthlm i helgen. de va kul vi har bokat kyrka och lokal (hembygdsgården i kil som ni vet) och vi har inte tänkt att använda logen men det kanske de tror så kanske därav priset?! får kolla det...


    Vi skickade ut inbjudningarna förra veckan och innan dess visste ingen (förutom tärnor, toastmadams) om det så det blev en överraskning för alla våra nära och kära .


    min moster är superduktig på att laga mat och har lagat till många bröllop innan så hon ska fixa det åt oss, där sparar vi mkt pengar!


    band har vi preliminär bokat då min barndomskompis kille spelar i ett. nu ska de bara klaffa för övriga bandmedlemmar. har inhandlat lite dekorationer på ullared (bla betonghjärtan som vi ska ha blommor i. värre är det med dukar. hur gör ni? hyra är ju toookdyrt. lutar åt lakan alt metervara på ikea och en lila löpare.


    vår ena toastmadame är duktig med blommor så hon ska göra alla bordsdekorationer samt min och våra brudnäbbars buketter. Kils hembygdsgård består ju mer elr mindre av bara furu och bakom oss står det några skåp fulla med porslin så för att trolla bort det har vi köpt vita vikväggar så det blir en vit "bakrund" bakom oss. Just ja.. ring har jag hittat och köpt. jag såg en på allbrekts hemsida och när vi gick och tittade på den innan jul var det 30% rabatt. lycka . fotograf är bokad... lina flodin från karlstad. gick på känsla när vi bokade henne.


    fynda är ett måste för oss då vi har en tight budget. by the way.. vad är en tight budget? vi har 60 000kr att spendera (pengar vi sparar ihop själva och räknar efter) och jag tycker 60 000 är jättemkt pengar men ur ett bröllopsperspektiv ryker de ju fort som attan och jag upplever det som en liten/mellan budget?! vi vet att vi kommer få bidrag från våra föräldrar också men det är inget vi räknar med utan utgår från vår budget och försöker hålla oss till den.


    oj va mkt text de blev:-P... hur går det för er övriga i planeringen?


    Du verkar ha fått mycket bra deals här och där Ring är ju dyrt så är det rabatt måste man ju passa på Skönt och få mycket hjälp också av nära och kära! Ja vad är en tight budget egentligen.. Vi tänkte ju hyra en hembygdsgård först men insåg att det ofta drar iväg lite i pris det med om man inte gör allt själv så vi skippade det och kör på herrgård istället. Dyrare men väldigt tidssparande - enligt stället kommer det gå ca 70 tkr. Sen tillkommer ju ringar, kläder, blommor, frisyr m.m. så det blir ju en del.. Men vi kör på och försöker spara och jämföra priser här och där. Får nog lite av våra föräldrar - kanske 15 tkr - men vi försöker tänka bort de pengarna och se dem som en bonus.


     


    Vi har iaf bokat ställe, kyrka köpt klänning, skor till brudgummen och ringar. Brudtärna och toasmaster är "bokade". Nu håller jag på och designar inbjudningskorten och försöker hitta nån bra frisör och nån bra florist. Vad har ni andra för frisörer och florister?

  • Äldre 1 Feb 21:21
    Goabullen skrev 2012-02-01 20:26:51 följande:
    Det är ju inte så farligt ändå - antar att graveringen ingår då också! Hoppas sambon är nöjd ändå - hih Hur ser listan ut för dig Rosi - vi som har samma datum. Har du fixat det mesta? Jag är ju lite efter tror jag (vi förlovade ju oss först officiellt i januari
    Jo då han är nöjd. Det var innanför budgeten. Tungan ute

    Jadu nu ska ja se om jag får med allt.. Tar från början

    Bokat vigselplats och präst
    köpt klänning
    Lånar mannens kostym
    Köpt ring
    Köpt Knoppalakan och rosetter.
    Gjort ljuslyktor utav glasburkar
    Köpt Tärnornas klänningar och koftor
    Bokat fotograf
    Bokat liveband
    Gjort "bollar" Dekration
    Gjort provdukning
    Gästlista klar
    Korten köpta på vistaprint, skall skicka iväg till veckan.
    Hotell bokat
    Frisör/make up - vän gör det för 300 kr.
    Frågat en kompis om hon ville göra Buketter.
    Bordsplasering klar
    Börjat med program
    Pratat om vad vi ska ha på buffen och hur vi ska gå till väga dagarna innan.
    Transport från karlstad ska Bestman fixa någon fin bil.
    Planer på hur vi ska göra om det skulle regna (fast det ska ju inte de)
    Ska göra vägskyltar så att det blir lättare att hitta till själva byggdegården.

    Sen har jag nog missat en himla massa saker.
  • minska­ttn
    Äldre 1 Feb 21:41

    frisör är svårt. min väns syster är frisör och klipper oss alla i familjen men hon har inte gjort så mkt uppsättningar. det kommer bli mkt billigare med henne men tänk om man inte blir nöjd... jag kan ju liksom inte säga... -ne du de här varu inge bra på . de vill man ju varken utsätta sig själv eller henne för . har iaf bokat make up på makeup store. har varit väldigt nöjd med mina tidigare 2 "provsminkningar" där innan. ni vet när man betalar 495kr, får en sminkning samt produkter för det priset. har köpt mina 2 tärnors klänningar på bonprix. 379kr/st.. kanske inte de mest exklusiva men jag tycker de är fina för det priset.
    jag ska "låna" hem en klänning på fre som är ute på blocket. jag älskar den och den går på 2500kr (en lilly 3006 tror jag den heter) men jag är rädd att den är för liten... . ska iaf bli spännande och jag håller alla tummar å tår att den ska gå på mig.sen om den sitter tight gör inget för jag SKA gå ner 8kg tills bröllopet (har i skrivande stund tagit -18).


     


    "goabullen" vart ska ni gifta er och ha bröllopsfesten?


    Goabullen skrev 2012-02-01 21:16:16 följande:

    Du verkar ha fått mycket bra deals här och där Ring är ju dyrt så är det rabatt måste man ju passa på Skönt och få mycket hjälp också av nära och kära! Ja vad är en tight budget egentligen.. Vi tänkte ju hyra en hembygdsgård först men insåg att det ofta drar iväg lite i pris det med om man inte gör allt själv så vi skippade det och kör på herrgård istället. Dyrare men väldigt tidssparande - enligt stället kommer det gå ca 70 tkr. Sen tillkommer ju ringar, kläder, blommor, frisyr m.m. så det blir ju en del.. Men vi kör på och försöker spara och jämföra priser här och där. Får nog lite av våra föräldrar - kanske 15 tkr - men vi försöker tänka bort de pengarna och se dem som en bonus.


     


    Vi har iaf bokat ställe, kyrka köpt klänning, skor till brudgummen och ringar. Brudtärna och toasmaster är "bokade". Nu håller jag på och designar inbjudningskorten och försöker hitta nån bra frisör och nån bra florist. Vad har ni andra för frisörer och florister?


Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -