• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137116 visningar
    754 svar
    754
    137116

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Goabul­len
    Äldre 23 Jan 20:29

    Hej flickor!


    Nu har vi kollat på Apertin och Dömle och det lutar åt Apertin.. Då har du och jag samma datum Rosi - den 11 augusti va(?) Ska bestämma oss i mitten av veckan men till 98% blir det dem! Det är såå fint där ute - hoppas det är så bra som det verkar. Dömle var också superfint - tyvärr lite dyrare vilket vi inte alls trodde från början. Sen kändes det som att ägaren av Apertin hade stenkoll på allt och hon var verkligen jättetrevlig! Så nu känner både jag och min blivande att det känns jättebra! Så om allt går som vi tror så kör vi på det! Skönt och kunna komma till skott och bestämma lokal - då blir allt lite mer på riktigt!


    Nu har vi istället ringproblem.. Jag vet inte om jag ska hosta upp de extra för platina eller om vi ska köra på vitguld.. Hört fler som tycker de blir fula efter ett tag när man kör vitguld och det är ju lite tråkigt.. Men platina är ju inte jäättebilligt direkt.. Nån som köpt platina av er här som kan säga nåt om det? Min sambo kör ev på titan - så där spar vi ju ganska mycket - de var ju hur billiga som helst ju. Men han poänterade att det inte betydde att jag kunde lägga mer på min - haha.

  • Äldre 24 Jan 07:49
    Goabullen skrev 2012-01-23 20:29:57 följande:
    Hej flickor!

    Nu har vi kollat på Apertin och Dömle och det lutar åt Apertin.. Då har du och jag samma datum Rosi - den 11 augusti va(?) Ska bestämma oss i mitten av veckan men till 98% blir det dem! Det är såå fint där ute - hoppas det är så bra som det verkar. Dömle var också superfint - tyvärr lite dyrare vilket vi inte alls trodde från början. Sen kändes det som att ägaren av Apertin hade stenkoll på allt och hon var verkligen jättetrevlig! Så nu känner både jag och min blivande att det känns jättebra! Så om allt går som vi tror så kör vi på det! Skönt och kunna komma till skott och bestämma lokal - då blir allt lite mer på riktigt!


    Nu har vi istället ringproblem.. Jag vet inte om jag ska hosta upp de extra för platina eller om vi ska köra på vitguld.. Hört fler som tycker de blir fula efter ett tag när man kör vitguld och det är ju lite tråkigt.. Men platina är ju inte jäättebilligt direkt.. Nån som köpt platina av er här som kan säga nåt om det? Min sambo kör ev på titan - så där spar vi ju ganska mycket - de var ju hur billiga som helst ju. Men han poänterade att det inte betydde att jag kunde lägga mer på min - haha.


    Stämmer bar där med datumet.. Kul =) Då kan vi räkna ner tillsammans.. =)

    Ja ringar är inte lätt att hitta.. för om man vill att den ska passa ihop med sin gamla.  Själv köpte jag en ring i silver. är inte så jätte mycket för guld. och har ju silver i min förlovnings ring.
  • Goabul­len
    Äldre 24 Jan 21:43
    Rosi skrev 2012-01-24 07:49:49 följande:
    Stämmer bar där med datumet.. Kul =) Då kan vi räkna ner tillsammans.. =)

    Ja ringar är inte lätt att hitta.. för om man vill att den ska passa ihop med sin gamla.  Själv köpte jag en ring i silver. är inte så jätte mycket för guld. och har ju silver i min förlovnings ring.


    Jag det blir ju lite billigare! Vi tänkte de skulle hålla ett tag men gillar verkligen silverfägen Är inte heller mycket för guldfärgen

  • Goabul­len
    Äldre 28 Jan 20:44

    Hej tjejer! Nu är ringarna beställda - det blev platina som jag ville från början. Får väl leva på gröt ett tag haha


    Till nåt annat - nån som har bestämt nån bra och prisvärd frisör i Karlstad? Det känns som så många tar ett överpris bara för att det ordet bröllop kommer upp. Tre frisörer skulle ha 2500 för bara frisyren och då tillkommer ju smink - det känns ju lite väl saftigt...

  • Äldre 29 Jan 21:46


    Jag har precis beställt en sådan här.. =) Men våra namn.. =D så jag hoppas verkligen att den är fin när den kommer... =)
  • Fröken Fräken­s
    Äldre 29 Jan 23:23

    Hej! Ger mig in i diskussionen jag också. Vi gifter oss också 11/8 men i Sunne och har festen i Spegelsalen i Rottneros Park. Tänkte kolla med er om ni har några tips vad gäller DJ eller liveband i värmlandstrakten. Har svårt att bestämma mig för vad som är bäst av de två alternativen. Hur har ni tänkt göra?

  • Goabul­len
    Äldre 30 Jan 13:22
    Fröken Fräkens skrev 2012-01-29 23:23:01 följande:
    Hej! Ger mig in i diskussionen jag också. Vi gifter oss också 11/8 men i Sunne och har festen i Spegelsalen i Rottneros Park. Tänkte kolla med er om ni har några tips vad gäller DJ eller liveband i värmlandstrakten. Har svårt att bestämma mig för vad som är bäst av de två alternativen. Hur har ni tänkt göra?

    Hej!


    Åh va fint och ha festen i spegelsalen! Försökte själv få en ledig tid i sommar men det var först i september de hade ledigt tyvärr.. Var lite sent ute Jag tyvärr inget tips.. Vi kommer nog köra spotify tror jag

  • minska­ttn
    Äldre 31 Jan 14:22

    hej på er!


    vi gifter oss i stora kils kyrka den 21/7 2012. bröllopsfesten har vi i stora kils hembygdgård .


    hur många brudar håller till i denna tråden?

  • minska­ttn
    Äldre 31 Jan 14:35

    hej Rosi!


     


    ska ni ha festen i kils bygdegård? vi har nämligen fått priset 5000kr för fre-sön men läste att ni betalar 2500kr? vi ska har bokat under högsäsong?!


     


    /Rebecca


    Rosi skrev 2012-01-12 07:52:40 följande:
    Den lokalen är super fin den med.. =) Vilken helg hade de i Augusti då?

    Enligt den budgeten vi har räknat fram till här på BT är 32 500kr. Men Vi har en budget på 40 000kr på allt... Då gör vi buffen själva, Har anlitat en fotograf för 3000 kr, Ett live band 3000 kr, Köpt min kläning för 10 000kr (Den dyraste av allt) Mannen får låna sin på militären, Köpt knoppa lakan med rosetter för 900 kr. tiara för 249 kr. halsaband för 200kr, fick blått strumpeband i julklapp, Ljuslycktor har jag gjort själv, Vattenpärlor 4pkt för 100 kr, Lokalen kostar 2500kr för hela helgen. Men då finns det tillgång till allt.. =)

    Vi ska börja köpa sprit och sådant som står sig länge. Så blir det inte så dyrt just i Augusti. =)

    Vad har ni för budget?
  • Goabul­len
    Äldre 31 Jan 17:44
    minskattn skrev 2012-01-31 14:22:59 följande:

    hej på er!


    vi gifter oss i stora kils kyrka den 21/7 2012. bröllopsfesten har vi i stora kils hembygdgård .


    hur många brudar håller till i denna tråden?


    Hej! 
    Välkommen VI är nog inte så många som är aktiva tror jag. Jag är hyfsat aktiv iaf Kul med augustibröllop! Vi har också då - fast den 11 augusti! Den hembygdgården ska vara jättefin! Kul! Har du kommit lång i planeringen annars? 
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -