• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136831 visningar
    754 svar
    754
    136831

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Äldre 13 Jan 19:36
    MizzÅ skrev 2012-01-13 10:42:51 följande:
    Vad kostade din klänning Rosi? 
    Den kostar igentligen 12 500kr Men jag köpte den som var i butiken så jag fick den för 10 000kr.. =)
  • Goabul­len
    Äldre 13 Jan 19:54
    Rosi skrev 2012-01-13 07:46:46 följande:
    Okey vi tänkte kolla på Dömle först, Men såg vi priset och det var inte i våan prisklass..
    Nä är man en gormé smakare i maten är det nog bäst att få det serverat.. =)

    Jasså vad var det för klänning..?? Jag måste med sälja min sen men skulle gärna ha den kvar. Som ett minne. Men min sambo tycker det var för mycket pengar på ett klädesplagg... =*(  Men men jag gör allt för att han ska må lite bättre..
    Vi/jag har hittat min vigselring och jag är jätte nöjd. Kostade 299kr. Så då kan jag säga att sambon var glad. =)
    .

    Här är min klänning med.. Även alla smycken jag ska ha på mig.. =)



    Kommer även ha en röd kofta om det skulle bli kallt.. =)

    Jättefin klänning - verkligen!! Du passade riktigt bra i den! Och ringen - vilket kap! Klart han blev glad sambon - hih Känns som männen inte tycker det är lika viktigt med vissa saker som vi tjejer. Min sambo föreslog en ring - varför ska man va som alla andra tyckte han. Men jag vill ha två ringar! Jag kommer nog känna mig mer gift då - haha Äntligen - efter två barn


    Ja dömle är lite dyrare - och jag tror att apertin är ännu dyrare.. Ska bli spänande och komma dit och prata med dem på båda ställen. Har tre besökt nästa vecka - mån, tis ons - bra och få det överstökat så vi kan boka datumet och börja med allt annat. Men det blir ju lite mindre om vi bestämmer oss för Dömle eller Apertin..


    Ja just det klänningen. Tror att jag försöker sälja min vidare sen då den var så pass dyr.. Hade tänkt mig typ max 5 tkr men gick och kärade ner mig i Claire Pettibones underbart fina klänningar. Tyvärr superdyr men jag fick tag på en begagnad för 9 tkr som jag köpte från Irland häromdan. Har bara satt på den fort då jag hade barnen i hasarna på mig och har inte kunnat se hur den sitter med alla tillbehör på så att säga Det ska nämligen vara en blomma bak på ryggen som måste sättas dit efter jag dragit upp. Ska ta mig tid en kväll med nån tjejkompis (min sambo ska få vänta lite) och prova den ordentligt. Men den är ljuvlig. Här är den:



  • Äldre 14 Jan 09:40
    Goabullen skrev 2012-01-13 19:54:28 följande:

    Jättefin klänning - verkligen!! Du passade riktigt bra i den! Och ringen - vilket kap! Klart han blev glad sambon - hih Känns som männen inte tycker det är lika viktigt med vissa saker som vi tjejer. Min sambo föreslog en ring - varför ska man va som alla andra tyckte han. Men jag vill ha två ringar! Jag kommer nog känna mig mer gift då - haha Äntligen - efter två barn


    Ja dömle är lite dyrare - och jag tror att apertin är ännu dyrare.. Ska bli spänande och komma dit och prata med dem på båda ställen. Har tre besökt nästa vecka - mån, tis ons - bra och få det överstökat så vi kan boka datumet och börja med allt annat. Men det blir ju lite mindre om vi bestämmer oss för Dömle eller Apertin..


    Ja just det klänningen. Tror att jag försöker sälja min vidare sen då den var så pass dyr.. Hade tänkt mig typ max 5 tkr men gick och kärade ner mig i Claire Pettibones underbart fina klänningar. Tyvärr superdyr men jag fick tag på en begagnad för 9 tkr som jag köpte från Irland häromdan. Har bara satt på den fort då jag hade barnen i hasarna på mig och har inte kunnat se hur den sitter med alla tillbehör på så att säga Det ska nämligen vara en blomma bak på ryggen som måste sättas dit efter jag dragit upp. Ska ta mig tid en kväll med nån tjejkompis (min sambo ska få vänta lite) och prova den ordentligt. Men den är ljuvlig. Här är den:




     


    Det är klart man vill ha två ringar. Annars skulle jag nog inte känna mig gift om jag inte hade en till utanpå den andra.. =)
    Den var jätte fin.. Hoppas den sitter fint på dig.. =)
    Håller tummarna för veckan och hoppas ni hittar den lokalen ni söker.. =)
  • lindah­hh
    Äldre 16 Jan 20:45

    Go kväll brudar hur har ni de? Tänkte höra om det är någon mer som kämpar med vikten inför den stora dagen? Själv kämpar jag som bara den, -11 kg på 3 månader.. Är livrädd för att inte komma i brudklänningarna när man ska prova ut drömklänningen!! =)

  • Goabul­len
    Äldre 16 Jan 21:28
    Rosi skrev 2012-01-14 09:40:13 följande:
    Det är klart man vill ha två ringar. Annars skulle jag nog inte känna mig gift om jag inte hade en till utanpå den andra.. =)
    Den var jätte fin.. Hoppas den sitter fint på dig.. =)
    Håller tummarna för veckan och hoppas ni hittar den lokalen ni söker.. =)

    Tack Rosi! Ja idag var vi på Apertin - superfint där! Ska till Dömle imorrn så ska vi sätta oss ner efter det och jämföra priser och så. Ska bli spännande!


    Är det nån som har något tips på bra priser på bröllopstårta? På apertin måste man köpa egen nämligen..


    lindahhh skrev 2012-01-16 20:45:25 följande:
    Go kväll brudar hur har ni de? Tänkte höra om det är någon mer som kämpar med vikten inför den stora dagen? Själv kämpar jag som bara den, -11 kg på 3 månader.. Är livrädd för att inte komma i brudklänningarna när man ska prova ut drömklänningen!! =)
    Hej Lindahh!
    Vill bara ge ett tips att köra GI. Det funkade för mig! Ville bli av med de sista mammakilona och tränade lite styrketräning, powerwalks tre gånger i veckan och åt enligt GI (allt enligt Olga Rönnberg -  pt-online) och det funkade faktiskt! Fick unna mig sötsaker en gång i veckan och undvek allt vitt - dvs vitt ris, potatis m.m. och ersatte detta med fullkornsprodukter istället. Jobbigt i början men nu har jag fått mycket mer energi! Har du en plan för hur du ska tappa kilona? Lycka till - du kan!!

     

  • lindah­hh
    Äldre 16 Jan 22:49

    Jag tänkte bara fortsätta som jag gjort, jag mena att jag gått ner 11 redan :) men vill ner typ 10 kg till!

  • Goabul­len
    Äldre 17 Jan 09:40
    lindahhh skrev 2012-01-16 22:49:30 följande:
    Jag tänkte bara fortsätta som jag gjort, jag mena att jag gått ner 11 redan :) men vill ner typ 10 kg till!
    Härligt med 11 kg! Det är imopnerande! Då fixar du lätt 10 till! Om du vlll ha ett tips så har jag märkt att det är kosten som är den viktigaste  biten - inte träningen. Var sjuk i två månader och behöll vikten bara genom att äta rätt. Men du som har gått ner så mycket har säkert redan koll på det  
  • Äldre 17 Jan 17:20
    Goabullen skrev 2012-01-16 21:28:15 följande:

    Tack Rosi! Ja idag var vi på Apertin - superfint där! Ska till Dömle imorrn så ska vi sätta oss ner efter det och jämföra priser och så. Ska bli spännande!


    Är det nån som har något tips på bra priser på bröllopstårta? På apertin måste man köpa egen nämligen..


     


    lindahhh skrev 2012-01-16 20:45:25 följande:
    Go kväll brudar hur har ni de? Tänkte höra om det är någon mer som kämpar med vikten inför den stora dagen? Själv kämpar jag som bara den, -11 kg på 3 månader.. Är livrädd för att inte komma i brudklänningarna när man ska prova ut drömklänningen!! =)


    Hur var det i dömle?? Jag du vi har en vän som gör våran. Men kolla med Bageribakgårde i kil, deras trårtor är goda vet dock inte priset för den.

  • lindah­hh
    Äldre 17 Jan 17:31

    Har ni köpt/provat ut känning än? Vad har de för storlekar butikerna vet ni de?

  • Äldre 17 Jan 17:38
    lindahhh skrev 2012-01-17 17:31:50 följande:
    Har ni köpt/provat ut känning än? Vad har de för storlekar butikerna vet ni de?
    Jag har köpt min.. =) Bild ovan.. =)

    Den butiken som ligger bervid kenneths finns det storlekar från 34-52. Trevlig personal. får testa hur mycket som helst.

    Tyckte inte om servicen på butiken i haga.. Stora fönster så att de som går förbi kan titta på dig när man byter om.. för de som jobbar där vill gärna hjälpa till att sätta på å ta av... där får du inte göra något själv. 32-50

    Annars rekomenaera jag Bröllopspalatset i Degerfors. Trevlig personal och man får testa hur mycket man vill.. Där finns många storlekar där med. =)
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -