• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136834 visningar
    754 svar
    754
    136834

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • lindah­hh
    Äldre 29 Dec 23:56

    Såhär blev våra save the date magnetkort:


  • hellgr­en
    Äldre 30 Dec 00:03
    ullie skrev 2011-12-29 22:47:54 följande:
    Silvenska tycker jag är fint och de har väl en liten trädgård som jag har för mig också är fin? Men går det att ha en fest där eller funkar det bara med middag? Vill ju att gästerna ska kunna stanna hela natten :)

    Vi hade festen mitt i vintern så vi var inte ute något.. Men visst om jag inte minns fel så finns det en liten trädgård.


    Det beror på hur många ni är, det är ju som två rum som väggen är borttagen i mitten. På min brors fest var vi ungefär 45-50 st och vi dukade då med ett U-bord och det var inga problem. Vi hade dessutom buffébord och dryckbord i samma del av lokalen. Den andra delen hade vi presentbord samt öppen yta för dans och så. Det fanns även ett lite mindre rum direkt i anslutning där de med barn kunde gå in om de behövde amma eller få lite lugn och ro. Kalastoppen :D


     


    Man får även låna deras steroanläggning, vilket är bra. Om jag inte minns fel så är det en sån som man kan stoppa i flera cd-skivor så varierar den mellan dem.

  • hellgr­en
    Äldre 30 Dec 00:05
    lindahhh skrev 2011-12-29 23:56:58 följande:
    Såhär blev våra save the date magnetkort:


    Hehe vad kul Linda, inte nog med att vi gifter oss i samma kyrka, samma dag så var vi nära på att få samma std-kort också ;) Nu gjorde ju vi egna men det var dessa vi kikade på (och till och med la i varukorgen på calligraphen) innan vi bestämde att göra andra. ;) Jättefina är de!
  • lindah­hh
    Äldre 31 Dec 10:17

    Hellgren: haha fan va sjukt! :) vad har ni för färgtema? Har kanske frågat dr men hittar inte när jag går tillbaka på forumet.. De blev jätte glada då ingen visste när vi skulle gifta oss förutom pappa och min bästa vän/toastmaster.. Men ingen i Jimmys familj visste! En halvtimme efter att vi la upp de på Facebook började det ringa en kompis till Jimmy bland annat, som han inte pratat med på typ 3 år och ville komma hem på fika och grejer! Så jävla genomskinligt... Jag har fortfarande problem med att hitta underhållning till festlokalen som vi vill ha, tips någon?

  • ullie
    Äldre 1 Jan 13:16
    Vi2alltid skrev 2011-12-29 22:56:08 följande:

    Det beror väl på hur många gäster man har? :)


    Jag minns inte hur det såg ut inne nu men det borde kunna få plats? Du får gå dit och kika!


    Aa, tänkte mer på för hur lång tid man kan stanna. Vissa vill ju inte hyra ut lokaler över natten, för att slippa fester och oväsen. Men som du säger, bara att gå dit och höra :)
  • Vi2all­tid
    Äldre 1 Jan 13:33
    ullie skrev 2012-01-01 13:16:37 följande:
    Aa, tänkte mer på för hur lång tid man kan stanna. Vissa vill ju inte hyra ut lokaler över natten, för att slippa fester och oväsen. Men som du säger, bara att gå dit och höra :)
    Ah du menar så! hehe, nä det vet jag ju inte men jag känner till att folk har hyrt den för bröllopsfester så man lär nog inte behöva vara ute vid 22 direkt... men jag vet inte säkert! Värt att kolla upp iaf!
  • lindah­hh
    Äldre 8 Jan 20:47

    Dessa har jag beställt idag till festlokalen, köpte även vita till kyrkan som ska hänga på dörrarna (tror jag)...



     

  • Goabul­len
    Äldre 10 Jan 22:14

    Hej tjejer!


    Ja fortfarande inte bestämt lokal Nån som varit på bröllop på Bar Bayard på Hammarö? Ska titta på den i veckan tänkte jag. Har prel.bokat grava hembygdsgård men inte 100 på denna ännu.. Ska jämföra lite lokaler tänkte jag.. Tycker att utbudet på lokaler för lite fler än 60 är litet här i närheten av Karlstad..


     


    lindahhh skrev 2012-01-08 20:47:54 följande:

    Dessa har jag beställt idag till festlokalen, köpte även vita till kyrkan som ska hänga på dörrarna (tror jag)...



     


    Fin dukning Lindahhh! Kul och få lite inspiration!
  • Äldre 11 Jan 07:53
    Goabullen skrev 2012-01-10 22:14:39 följande:
    Hej tjejer!

    Ja fortfarande inte bestämt lokal Nån som varit på bröllop på Bar Bayard på Hammarö? Ska titta på den i veckan tänkte jag. Har prel.bokat grava hembygdsgård men inte 100 på denna ännu.. Ska jämföra lite lokaler tänkte jag.. Tycker att utbudet på lokaler för lite fler än 60 är litet här i närheten av Karlstad..


     


     


    Fin dukning Lindahhh! Kul och få lite inspiration!

     


    Hej Hej!!
    Vilken dag ska du gifta dig och hur många ska ni va?
  • Äldre 11 Jan 07:57


    Jag har gjort en lite provdukning här hemma för att se så att vi inte har glömt att köpa något. =)
    De ska självklart inte vara gröna program eller bordspalseringslappar.
    Men vi har besluts ågnest där.. Ska vi ha röda framsidor med svart text eller Vita med svart text eller svarata med vit text...

    Vi har temat rött, vitt och svart. Men har ni några förlag? Har jag glömt något?
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -