• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136874 visningar
    754 svar
    754
    136874

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Goabul­len
    Äldre 6 Dec 10:40

    Tack för era svar Kattkvinnan och georgialee! Det kanske är lite mörkt.. Men hänga lakan på väggen kanske kan bli snyggt! Tycker det är så svårt med lokal. Var och kollade på Capsicum på Somarro och lokalen var väl ok men läget var ju inge kul. Tycker det är kul om man kan ha fina vyer också så man kan hänga ute. Vill ju ha det till sommarn men det verkar vara svårt och hitta en lokal som är riktigt bra till ett bra pris. Nu börjar det ju brinna i knutarna också då vi nog är lite sent ute  

  • hellgr­en
    Äldre 13 Dec 11:06

    Hej på Er!


     


    Snart är julen på ingång. Jag har lite panik, har knappt köpt några julklappar ännu och vet inte hur jag ska hinna..


     


    Men jag behöver lite tips av er nu: Det är så att många av våra gäster kommer långväga och vi har tänkt att vi ska hitta på något dagen efter bröllopet innan de åker hem. Kanske äta brunch/lunch tillsammans, eller picknick eller nåt annat. Jag vill därför ha tips från Er vad vi kan hitta på med våra gäster :)

  • lindah­hh
    Äldre 13 Dec 16:24

    Kanske boka bord på kaviar och äta frukost/brunch? Jätte mysigt där ju!

  • hellgr­en
    Äldre 13 Dec 18:41

    Vart ligger kaviar? Det har jag missat.. Har de någon websida? :)

  • Bettin­a
    Äldre 13 Dec 19:01

    Det finns visst poslin och sånt där på Träfotre, var dit och tittade till vårt bröllop i somras.
    Mycket fura men går att göra snyggt, läget är fint och likaså priset  

  • Äldre 14 Dec 07:52
    hellgren skrev 2011-12-13 18:41:28 följande:
    Vart ligger kaviar? Det har jag missat.. Har de någon websida? :)
    Det ligger på kanserhöjden.. du kör typ till polisen men du svänger åt det andra hållet.. ligger längst motorvägen..
  • missIc­e
    Äldre 14 Dec 08:49
    hellgren skrev 2011-12-13 11:06:58 följande:

    Hej på Er!


     


    Snart är julen på ingång. Jag har lite panik, har knappt köpt några julklappar ännu och vet inte hur jag ska hinna..


     


    Men jag behöver lite tips av er nu: Det är så att många av våra gäster kommer långväga och vi har tänkt att vi ska hitta på något dagen efter bröllopet innan de åker hem. Kanske äta brunch/lunch tillsammans, eller picknick eller nåt annat. Jag vill därför ha tips från Er vad vi kan hitta på med våra gäster :)


    Ni skulle gifta er på sommaren va? En tur med båtbussen kanske skulle funka då, åka ut till Jäverön och ha picknick kanske..? Gäller ju att det är fint väder dock.

    Länk till Kaviar
    http://kaviarfrukost.se/
  • lindah­hh
    Äldre 23 Dec 13:10

    Idag borde våra save-the-date komma ut! Ska lägga upp en bild på dem så fort hag försäkrat mig om att de nått ut i stugorna! Annars står planerna still för tillfället, bokat in en helg i Sthlm med min sambo den helg då det är två stora bröllopsmässor som vi ska ränna runt på! ;)

  • ullie
    Äldre 28 Dec 14:37

    Jag är hyfsat ny här på forumet och planerar för bröllop i augusti 2012. Har inte kommit någonstans med planeringen och börjar få panik över det här med lokal. Planen från början var att ha bröllop i trädgården hos mina föräldrar och hyra ordentligt tält med golv och möbler men nu börjar priserna skena iväg så funderar på att överge den idén. Vi ska ha en borgerlig vigsel utomhus, så en lokal ska användas för middagen och festen. Någon som har tips på festlokal i Värmland? Jag har googlat runt som en galning, men inte hittat mycket. Dalsland kan också vara aktuellt :)

  • Äldre 28 Dec 18:54

    Jag såg i Karlskoga tidningen idag att det är en butik i Kristinehamn som hade 50% på brudklänningar (20% på balklänningar) nu under mellandagarna. Dock minns jag inte vad butiken heter men det kanske nån annan vet.

    Jag bor själv Örebro men både jag och min sambo värmlänningar från börjar så vi planerar att ha vårt bröllop i Kristinehamn. Dock blir det tidigast 2013 men tills dess håller jag ett på öga i tråden efter tips för framtiden 

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -