• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    138902 visningar
    754 svar
    754
    138902

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • lindah­hh
    Äldre 26 Nov 09:30

    Lite såhär har vi tänkt:

    :

    På upphöjningarna ska vi ha vitt orgazatyg knutna i nån slags rosett
    I vasarna på dörrarna ska vi ha tre olika rosa färger rosor (vartannat liksom)
    På sidorna av golvet (inte i mitten där jag går) ska vi ha lite vita rosenblad utspridda

    Detta är dock bara tankar, inget bestämmt än (det får ju inte bli för mycket)
    Har inte hört med kyrkan heller.. Man brukar ju inte få ha för mycket för man måste ju ta bort allt innan man går, och städa upp för nästa.. Så jag kanske får skita i golvdekoration, resten kan ju bara nån grabba med sig ut när vi går =) 

  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 09:14
    lindahhh skrev 2011-11-26 09:30:40 följande:
    Lite såhär har vi tänkt:

    :

    På upphöjningarna ska vi ha vitt orgazatyg knutna i nån slags rosett
    I vasarna på dörrarna ska vi ha tre olika rosa färger rosor (vartannat liksom)
    På sidorna av golvet (inte i mitten där jag går) ska vi ha lite vita rosenblad utspridda

    Detta är dock bara tankar, inget bestämmt än (det får ju inte bli för mycket)
    Har inte hört med kyrkan heller.. Man brukar ju inte få ha för mycket för man måste ju ta bort allt innan man går, och städa upp för nästa.. Så jag kanske får skita i golvdekoration, resten kan ju bara nån grabba med sig ut när vi går =) 
    Jag har pratat med Domkyrkan ang. vårat bröllop och dom sa precis det du skrev "tänk på att det kommer folk efteråt och att det måste städas upp". Men de var inte främmande för ideen. Man får även kasta ris - vilket många kyrkor inte accepterar.

    Vilka dörrar menar du att ni ska ha blommor i? 
  • lindah­hh
    Äldre 29 Nov 12:45

    De dörrar där gästerna stänger när de satt sig ner i kyrkan (mellan förhöjningarna på bilden om du förstår vad jag menar) när gifter ni er gorgialee?

  • hellgr­en
    Äldre 29 Nov 12:53
    lindahhh skrev 2011-11-26 09:30:40 följande:
    Lite såhär har vi tänkt:

    :

    På upphöjningarna ska vi ha vitt orgazatyg knutna i nån slags rosett
    I vasarna på dörrarna ska vi ha tre olika rosa färger rosor (vartannat liksom)
    På sidorna av golvet (inte i mitten där jag går) ska vi ha lite vita rosenblad utspridda

    Detta är dock bara tankar, inget bestämmt än (det får ju inte bli för mycket)
    Har inte hört med kyrkan heller.. Man brukar ju inte få ha för mycket för man måste ju ta bort allt innan man går, och städa upp för nästa.. Så jag kanske får skita i golvdekoration, resten kan ju bara nån grabba med sig ut när vi går =)
    Ja det låter fint! Men jag förstår inte heller riktigt vad du menar med vaserna på dörrarna? Står de på upphöjningarna mellan bänkarna? Är det där du ska ha tyg också?
  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 14:03
    lindahhh skrev 2011-11-29 12:45:42 följande:
    De dörrar där gästerna stänger när de satt sig ner i kyrkan (mellan förhöjningarna på bilden om du förstår vad jag menar) när gifter ni er gorgialee?
    Vi gifter oss 30/6 2012:)  Yes nu förstår jag vad du menar:) Då blir det många buketter:) Vi kommer att ha tio små buketter på de raderna närmast altaret.

    När gifter ni er? 
  • hellgr­en
    Äldre 29 Nov 14:16
    lindahhh skrev 2011-11-29 12:45:42 följande:
    De dörrar där gästerna stänger när de satt sig ner i kyrkan (mellan förhöjningarna på bilden om du förstår vad jag menar) när gifter ni er gorgialee?

    är det vaser där? jag förstår ingenting just nu ;)


     


    georgialee, vi gifter oss 4/8, jag först sen lindahhh efter :)

  • lindah­hh
    Äldre 29 Nov 14:17

    De ska ju bara vara en ros i varje s de blir inte så mycket ändå ;) 4/8-12 är det vi gifter oss...

  • georgi­alee
    Äldre 29 Nov 14:59

    Ahaa okej! Ja en i varje blir ju inte mycket, då blir det ju lätt:)

    Kul - och ni gifter er i samma kyrka å allt på samma dag!!

    Har ni tips på frisörer? Vart köper ni era bröllopstårtor? 

  • lindah­hh
    Äldre 29 Nov 15:34

    Ja Hellgren det är inbyggda småsvaser i dörrarna...

  • lindah­hh
    Äldre 29 Nov 15:38

    Min brors sambo är frisör så hon fixar mig. Bröllopstårta vet jag inte än, har letat men inte klickat än tyvärr..

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -