• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    138358 visningar
    754 svar
    754
    138358

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • annick­a
    Äldre 23 Mar 14:38
    Mace skrev 2011-03-22 20:25:54 följande:
    Hoppar in i tråden... 

    Är det någon som kan rekommendera någon billig tårtmakare?

    Vi skall ha nästan 100 gäster och jag vill inte lägga ut flera tusen på tårtan bara för att de står ovanpå varandra... samtidigt vill jag gärna ha en sådan som är just i flera våningar.

    Jag tror inte någon kommer att bry  sig särskilt mycket om hur tårtan smakar (klart den måste vara god, men det känns onödigt att köra på någon lyxvariant när de flesta ändå bara är ute efter något sött) så vi har inte tänkt något särskilt i den.
     
    Jag skulle rekommendera de större livsmedelskedjorna, tex ICA och Coop. Jag vet att KF Värmland kan erbjuda "våningstårta" för ca 20:-/bit. Då pratar vi operatårta med vit marsipan och lite extra rosdekorationer på. Tror att det finns bild på deras hemsida, http://www.konsumvarmland.se/index.php?option=com_content&task=view&id=237&Itemid=170. Kan tänka mig att du kommer ner till 13-14:-/bit om du väljer "vanliga tårtor" som inte är byggda i våningar.

    Billigast är förståss att göra själv.
  • Lottie­350
    Äldre 14 Apr 22:51

    Vi har fått vår präst nu, Jan-Evert Petersson, någon här som vet hur han är som präst?

  • Sassab­rassa
    Äldre 15 Apr 08:28
    Lottie350 skrev 2011-04-14 22:51:17 följande:
    Vi har fått vår präst nu, Jan-Evert Petersson, någon här som vet hur han är som präst?
    Hej, jag hade Jan-Evert som konfirmationspräst och han döpte även min son.
    Svårt att säga hur han är. Han är väldigt lugn. Bra och lugn, sticker inte ut på något särskilt sätt. Har absolut varit med om värre präster. Det blir säkert underbart. Då gifter ni er i Hammarö kyrka då?
  • Lottie­350
    Äldre 15 Apr 10:35
    Sassabrassa skrev 2011-04-15 08:28:27 följande:
    Hej, jag hade Jan-Evert som konfirmationspräst och han döpte även min son.
    Svårt att säga hur han är. Han är väldigt lugn. Bra och lugn, sticker inte ut på något särskilt sätt. Har absolut varit med om värre präster. Det blir säkert underbart. Då gifter ni er i Hammarö kyrka då?
    Ja man är ju lite orolig att man ska få en suris eller en jätteallvarilig präst.
    Japp det ska vi, den 23 juli :D
  • Sassab­rassa
    Äldre 15 Apr 13:55
    Lottie350 skrev 2011-04-15 10:35:30 följande:
    Ja man är ju lite orolig att man ska få en suris eller en jätteallvarilig präst.
    Japp det ska vi, den 23 juli :D
    Hammarö kyrka är jättefin och det kommer bli jättebra med Jan-Evert. :)
  • Piiiip
    Äldre 20 Apr 17:40

    Hur går det för er; värmlandsbrudar?!

    Har ni precis som jag fullt upp?

    Vi har haft möte med prästen nu och jag har konfererat med kantorn. Vigseln börjar falla på plats, med andra ord.

    Jag tänker göra blomsterarr och buketten själv. Är det någon som har lite inside information på vilken butik det kan vara lite billigare än andra att handla blommor på?

    Jag vill ha mycket grönt, murgröna i kruka, rosor, kvistrosor och några säsongsblommor (inte så noga vilka bara rätt färg).

    Någon som har tips?

  • Elinth­eres
    Äldre 24 Apr 05:15

    Hej hej!

    Här hoppar jag in!
    Vi gifter oss i Kil´s kyrka troligen den 14/7 2012

    Visst är det underbart, men svårt att planera bröllop? Jag är ute i god tid men det är ju så kul!
    Kan ni inte slänga in lite bilder på era kläningar och eventuella dukningar? :)

  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Apr 12:34

    Hej brudar, hur går det för er?
    Är det möjligtvis någon som har tips på vart vi kan hitta en röd eller vit amerikanare eller någon annan fin bil. Vi vill ju gärna åka i en öppen bil mellan Domkyrkan och Stadshotellet.
    Tacksam för alla tips jag kan få.


  • Piiiip
    Äldre 14 May 20:18

    Hej alla Karlstad/Värmlandsbrudar!

    Vi får inte låta tråden dö helt. Vi är nu inne i en intensiv period för att få allt det sista klart.

    Vi är just nu i stadiet när allt trasslar. Förra helgen provade jag brudklänning, bara för att upptäcka att underkläderna inte passade klänningen längre. I Karlstad var det urplockat i mina storlekar men slutligen fick jag superbra hjälp på Twilfit. Där har jag aldrig handlat förrut, men tjejen som hjälpte mig var vänlig och hjälpsam och jag gick därifrån med två alternativ som jag tror kan fungera. Vanligtvis shoppar jag på change, men det var två nya tjejer där som jag inte fick något bra intryck av och allt var urplockat "inget skulle komma in". 
     
    Vet någon vart man kan köpa duni servetter i Karlstad eller över nätet? För det är mitt nästa problem. Jag vill ha tygliknande pappersservetter. ICAs var en mardröm. Som sandpapper.

    Bröllopsskor verkar vara omöjligt i Karlstad. Länge tänkte jag köpa ett par billiga skor på Skopunkten och pimpa dem själv. Nu har jag köpt en förhållandevis billig sko från Brandos. Blir spännande när de kommer.

    Håret gör Rebecka på Salong Alexander, hon är super och har klippt mig länge. löshår är beställt från Rapunzel (osäker på stavning).

    Naglar har jag tänkt göra på Salong Moa... alternativt på Susie Picant, men sista gången jag var där (för 2 år sedan) för en ansiktsbehandling fick jag ett så dåligt bemötande att jag inte vill gå dit igen. Tidigare gick jag till S P några gånger per år, köpte produkter där osv. Men efter sista gången har jag varit runt på andra ställen i stan. T.ex. BM spa där de var väldigt trevliga.

    Blev provsminkad på Make up store för en tid sedan. Proffsig och urgullig personal, blev dessutom toppen fin. Ska investera i fler av deras produkter och sedan sminka mig själv har jag tänkt.

    Festprogram och vigselprogram börjar ta form. Och vi ska träffa kantorn snart för att spika utgångslåten. Min tärna är en stöttande ängel i all oro och stress, särskilt nu när mardrömmarna börjar komma.

  • Jejkej
    Äldre 15 May 11:50

    Piiip: Servetter m.m. kan du kolla på www.celebrations.se/shop/  De har verkligen massor!! :)

    Jag kommer göra mina naglar på auqa, fick ett jätte bra intryck av tjejen som gör naglarna, har dock inget annat att jämföra med, men intryck är bra!

    Håret ska jag göra i skåre på självfallet, hon var med jätte jätte trevlig, ska dit och göra provuppsättningen på tisdag, så hoppas det blir bra!

    Oh, bara 6 dagar kvar nu till den stora dagen, jisses vad fort det har gått.
    Nu hoppas jag verkligen att man kan få lite avkoppling av all stress det kommer bli
    och även få njuta av de sista dagarna, för detta är verkligen en helt fantastisk tid!

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -