• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136995 visningar
    754 svar
    754
    136995

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Lottie­350
    Äldre 22 Mar 14:42

    Vart i karlstad med omnejd kan man hitta tårtbakare som kan göra tårtan utefter hur man själv vill ha den?

  • Värmla­nd2011
    Äldre 22 Mar 15:52
    Lottie350 skrev 2011-03-22 14:42:40 följande:
    Vart i karlstad med omnejd kan man hitta tårtbakare som kan göra tårtan utefter hur man själv vill ha den?
    Gå in på www.gunillawall.se hon bor i Kristinehamn och bakar tårtor.
  • Lottie­350
    Äldre 22 Mar 16:09
    Värmland2011 skrev 2011-03-22 15:52:05 följande:
    Gå in på www.gunillawall.se hon bor i Kristinehamn och bakar tårtor.
    Tack tack snälla!
  • Värmla­nd2011
    Äldre 22 Mar 19:22
    Lottie350 skrev 2011-03-22 16:09:29 följande:
    Tack tack snälla!
    Varsågod, jag har inte ätit någon av hennes tårtor men det är riktiga konstverk Glad
  • Lottie­350
    Äldre 22 Mar 19:47
    Värmland2011 skrev 2011-03-22 19:22:31 följande:
    Varsågod, jag har inte ätit någon av hennes tårtor men det är riktiga konstverk Glad
    Ja de var fina! Det är ju tårtor, och de flesta tårtor är ju goda Flört
    Jag ska maila henne och kolla vad hon vill ha för den tårtan jag önskar.
  • Värmla­nd2011
    Äldre 22 Mar 19:51
    Lottie350 skrev 2011-03-22 19:47:24 följande:
    Ja de var fina! Det är ju tårtor, och de flesta tårtor är ju goda Flört
    Jag ska maila henne och kolla vad hon vill ha för den tårtan jag önskar.
    Nyfiken som jag är... vad har du tänkt dig för tårta? Själv vill jag ha någon tårta med hallon för det är något som står högt i kurs hos oss. Jag har inte pratat med hon som har hand om cateringen vi ska ha så jag vet inte hur den kommer att se ut än.
  • Lottie­350
    Äldre 22 Mar 20:07

     


    Värmland2011 skrev 2011-03-22 19:51:10 följande:
    Nyfiken som jag är... vad har du tänkt dig för tårta? Själv vill jag ha någon tårta med hallon för det är något som står högt i kurs hos oss. Jag har inte pratat med hon som har hand om cateringen vi ska ha så jag vet inte hur den kommer att se ut än.
    Vi vill ha en brun tårta med blommor på. I den tror vi att vi vill ha chokladmousse, vaniljkräm och färska hallon.
    Fick smaka det på bröllopsmässan i örebro för nån vecka sedan. Supergott!

  • Mace
    Äldre 22 Mar 20:25

    Hoppar in i tråden... 

    Är det någon som kan rekommendera någon billig tårtmakare?

    Vi skall ha nästan 100 gäster och jag vill inte lägga ut flera tusen på tårtan bara för att de står ovanpå varandra... samtidigt vill jag gärna ha en sådan som är just i flera våningar.

    Jag tror inte någon kommer att bry  sig särskilt mycket om hur tårtan smakar (klart den måste vara god, men det känns onödigt att köra på någon lyxvariant när de flesta ändå bara är ute efter något sött) så vi har inte tänkt något särskilt i den.
     

  • Värmla­nd2011
    Äldre 22 Mar 20:37
    Lottie350 skrev 2011-03-22 20:07:58 följande:
    Vi vill ha en brun tårta med blommor på. I den tror vi att vi vill ha chokladmousse, vaniljkräm och färska hallon.
    Fick smaka det på bröllopsmässan i örebro för nån vecka sedan. Supergott!

    Oj vilken tårta! Det låter väldigt gott med choklad och hallon.
  • Piiiip
    Äldre 22 Mar 20:44

    Jag bakar min egen tårta och fick receptet här på BT.

    Det var en chokladdröm; tre olika sorters chokladmousse lager på lager, mörkchokladmousse, mjölkchokladmousse och vitchokladmousse. Det bästa är att det går att göra tårtan i förväg och frysa, så är det bara för personalen att ställa fram den och dekorera den (som jag tänkt det med chokladgaller gjort på vit choklad, färska bär och smultronblad.

    All denna choklad var lite tung för ett juni-bröllop, så tillslut blev det chokladmousse, jordgubbs- och hallonmousse och vitchokladmousse. Riktigt gott.

    Men nu vill sambon ha en traditionell vit tårta så då gör jag bröllopstårtan från Leilas kokbok och som fyllning använder jag dessa tre mousser och bygger den på höjden och täcker den med Leilas marängfrosting.

    Ska testa det nästa vecka!

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -