• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137133 visningar
    754 svar
    754
    137133

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Sassab­rassa
    Äldre 19 Feb 08:59
    Lucia05 skrev 2011-02-18 17:23:22 följande:
    Öppen kyrka? Kyrkan är väl alltid öppen vid en vigsel?
    Jo det e ju sant. :) Men jag menade mer om man kan säga till folk man inte bjudit på festen att de gärna får komma till kyrkan.
  • Sassab­rassa
    Äldre 19 Feb 08:59
    Knopan skrev 2011-02-18 16:35:37 följande:
    Så spännnande  

    Vilken sida har du beställt från? 
    Weddingdresses på Tradera.
  • Knopan
    Äldre 19 Feb 09:17
    Sassabrassa skrev 2011-02-19 08:59:32 följande:
    Weddingdresses på Tradera.
    Okej  

    Jag har nämligen fastnat för www.dressale.com , de har väldigt mycket fint!
    Pratade med en tjej här på BT som hade beställt sin brudklänning där, 1600 kronor för klänning + frakt + tullavgift. Helt otroligt! 
  • Sassab­rassa
    Äldre 19 Feb 09:27
    Knopan skrev 2011-02-19 09:17:33 följande:
    Okej  

    Jag har nämligen fastnat för www.dressale.com , de har väldigt mycket fint!
    Pratade med en tjej här på BT som hade beställt sin brudklänning där, 1600 kronor för klänning + frakt + tullavgift. Helt otroligt! 
    Ja det är otroligt bra priser och så kan man få exakt den klänning man vill. :)
    Provade en klänning i Haga som jag verkligen gillade, men med ändringar och underkjol skulle den gå på 7000 :- Det är för mycket tycker jag.  
  • idaa
    Äldre 19 Feb 15:09

    Tittar in här jag också!
    Ska gifta mig 7/1 2012 men dock inte i Karlstad.
    Bor i Karlstad nu och planerar bröllops på distans med min fästman!

  • Sassab­rassa
    Äldre 2 Mar 10:54

    Ett halvår kvar till vår stora dag... ungefär. Och just nu står det lite still. Kläderna ska skickas från Kina den här veckan. Spännande och nervöst :)
    Annars känns det som så mycket är klart. Hur ligger ni andra till? 
    Här är lite saker jag funderar på. 
    Frisyr. Tror jag ska ha ett litet nätt diadem till.

    Skor. Fast vill egentligen ha lägre skor. Och kanske inte är så kul med röda ändå.

    Armband till min tärna. Har inspirerats av det här armbandet. Har gjort en egen berlock (hjärta med texten Tack) i silverlera och har precis beställt pärlorna för att göra armbandet själv. Ska givetvis ha en röd pärla. :) Ska även göra ett likadant armband till mig själv med ett hjärta, men istället för tack har jag stansat in vårt bröllopsdatum. Till min m2b har jag gjort ett halssmycke som jag har stansat in datumet i. Ska sätta halssmycket i ett fint läderband. Tror det får bli morgongåvan.
      


  • mahj26
    Äldre 2 Mar 12:47

    Är det någon av er som känner till Majorskans festkläder i Sunne? Ska upp till Selma spa i helgen..tänkte att man kanske kunde svänga förbi o titta om de har några fina brudklänningar.. Försökte ringa till dem, men en telefonsvarare säger att numret har upphört..

  • Blivan­de Mrs Pernef­ur
    Äldre 2 Mar 14:42
    Sassabrassa skrev 2011-03-02 10:54:43 följande:

    Ett halvår kvar till vår stora dag... ungefär. Och just nu står det lite still. Kläderna ska skickas från Kina den här veckan. Spännande och nervöst :)
    Annars känns det som så mycket är klart. Hur ligger ni andra till? 
    Här är lite saker jag funderar på. 
    Frisyr. Tror jag ska ha ett litet nätt diadem till.

    Skor. Fast vill egentligen ha lägre skor. Och kanske inte är så kul med röda ändå.

    Armband till min tärna. Har inspirerats av det här armbandet. Har gjort en egen berlock (hjärta med texten Tack) i silverlera och har precis beställt pärlorna för att göra armbandet själv. Ska givetvis ha en röd pärla. :) Ska även göra ett likadant armband till mig själv med ett hjärta, men istället för tack har jag stansat in vårt bröllopsdatum. Till min m2b har jag gjort ett halssmycke som jag har stansat in datumet i. Ska sätta halssmycket i ett fint läderband. Tror det får bli morgongåvan.
      


    Vilka skor! Precis sånna som jag vill ha... vart har du hittat dem?
  • Knopan
    Äldre 2 Mar 16:12
    idaa skrev 2011-02-19 15:09:19 följande:
    Tittar in här jag också!
    Ska gifta mig 7/1 2012 men dock inte i Karlstad.
    Bor i Karlstad nu och planerar bröllops på distans med min fästman!
    Välkommen  
  • Knopan
    Äldre 2 Mar 16:15

    Sassabrassa: Vilket fint armband!

    Här står det väldigt still och inbjudningar och brudklänning är vad som känns mest stress med.
    Jag måste få tummen ur och åka till Stockholm för att prova, i Karlstad med omnejd har jag inte hittat någon jag vill ha. Nästan alla klänningar här påminner om varandra och det finns ingen sådan "konstig" klänning som jag vill ha.
     

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -