• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137043 visningar
    754 svar
    754
    137043

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • lemfi
    Äldre 7 Feb 12:34

    Hahahaha, du behöver inte ha panik.
    Flera utav grejerna blev bokade förra veckan
    Dessutom så är jag sjukskriven nu så jag har hur mkt tid so helst.
    KRAM till er

  • Sassab­rassa
    Äldre 7 Feb 21:11
    Knopan skrev 2011-02-07 12:27:22 följande:
    Mnja, det går väl så där... När jag nu fick se lemfi´s gedigna lista över vad som kan bockas av känner jag en svettdroppe i pannan. Jösses, så långt har verkligen inte kommit! 

    Sambon åker hemifrån på måndagar ca kl.05 och kommer hem natten mot lördag, jag studerar på heltid och är ensam med de två barnen, så planeringen hamnar liksom lite efter... jag får börja sova (ännu) mindre, så kan jag planera på nätterna  

    Hur går det själv då? 
    Jo det går bra. Idag har vi varit och tagit mått till våra kläder. Men vi måste kontrollmäta imorgon. Sen beställer vi kläderna.
    Idag fick nog de första gästerna inbjudningskorten.
    Så klart är:
    - Inbjudningskort
    - Tårtan
    - Alliansring
    - Dukning
    - Meny
    - Musik på festen
    - Musik i kyrkan (eventuellt ska vi byta till e manlig sångare)
    - Transport till Stadshotellet, troligtvis häst och vagn :)
    - Brudbukett och blommot (ska ju bara ha röda rosor, så det e ju inte så svårt)
    Vi har kommit ganska långt, men så länge inte klänningen är klar så går jag med ständig oro i magen. :)
  • mejjax
    Äldre 9 Feb 09:35
    AHB skrev 2011-02-04 12:02:45 följande:
    Jag tipsar om den bästa fotografen i stan:

    www.catharinagrahn.com/
    Tackar.
    Ska försöka få sambon att ta tag i detta men det går inte särskilt snabbt... Flört
    Känner paniken stiga lite när jag ser hur mycket alla har fixat redan!
    Har iallafall provsmakat ett alternativ till bröllopstårta från Råtorps bageri. Men eftersom "vår" del
    av tårtan ska vara glutenfri så är ju utbudet betydligt begränsat.
    Klänningen är beställd och kommer i Mars-April. Var i Degerfors och provade ut en, superservice!
  • lemfi
    Äldre 9 Feb 09:43

    Har själv fått gluten och funderat på detta med tårta.
    Har du varit och kollat upp glutenalternativ???

  • mejjax
    Äldre 9 Feb 17:34
    lemfi skrev 2011-02-09 09:43:03 följande:
    Har själv fått gluten och funderat på detta med tårta.
    Har du varit och kollat upp glutenalternativ???
    Vi har provsmakat en "Åsa-tårta" från Råtorps bageri, den var helt ok.
    Sen så har jag pratat med dem på Lundbergs och jag ska komma in med en glutenfri botten så gör han
    en tårta av den. De kan inte garantera att den blir absolut glutenfri eftersom det finns mjöl i luften o runt om i bageriet. Men vi ska pröva detta alternativ till veckan. Botten bakar jag själv.
    Något annat alternativ har jag faktiskt inte funnit.
    Har du några altenativ så tar jag gärna emot tips.
    Jag är inte så sugen på att stå o baka själv innan själva
    bröllopet. Tror nog att jag är stressad ändå...
  • Knopan
    Äldre 10 Feb 16:21

    Men ååååååhhh, förbaskat också!!

    Här är klänningen jag skulle ha. Idag lämnade jag mina mått per mail, fick svar (snabbt svar, superbra!) om att komplettera med min längd också, skrev min längd och får veta att jag är för lång (eller klänningen för kort!!). Den tillverkas tyvärr inte längre, så nu får jag börja om mitt letande. Fasen!

    http://www.alfredangelounitedkingdom.com/Collections/ProductDisplay.aspx?productID=af706a44-90b7-46ec-bf09-c4e399ee8171&categoryID=0fb8d3ca-5030-43bb-9e1b-90ffb001ae14&pg=3&colorId1=

    Jag gråter blod!

  • MaybeB­ride09
    Äldre 10 Feb 16:29
    Knopan skrev 2011-02-10 16:21:48 följande:
    Men ååååååhhh, förbaskat också!!

    Här är klänningen jag skulle ha. Idag lämnade jag mina mått per mail, fick svar (snabbt svar, superbra!) om att komplettera med min längd också, skrev min längd och får veta att jag är för lång (eller klänningen för kort!!). Den tillverkas tyvärr inte längre, så nu får jag börja om mitt letande. Fasen!

    www.alfredangelounitedkingdom.com/Collections...=

    Jag gråter blod!
    Du kan ju testa att beställa från Kina? 
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • Knopan
    Äldre 10 Feb 17:46
    MaybeBride09 skrev 2011-02-10 16:29:04 följande:
    Du kan ju testa att beställa från Kina? 
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Ja, det är ju ett alternativ. Men nästa vecka har jag tänkt åka till Degerfors och Zari för att titta där och kanske hittar jag någontong helt annat.
  • annick­a
    Äldre 11 Feb 16:16
    Sassabrassa skrev 2011-02-07 09:05:30 följande:
    Hej brudar,
    hur går det för er med planeringen? Vi har stått lite still, men idag kommer inbjudningskorten i våra gästers lådor och ikväll ska vi ta mått för att beställa våra kläder. :)

    För vår del är det jättemycket som gått i lås senaste månaden och det känns härligt! Vi är klara med:
    Kyrka
    Festlokal
    Underhållning
    Solosång i kyrkan (fattas en detalj bara) 
    Fotograf
    Toastmaster
    Tärna
    Bestman
    Gummens kläder
    Brudens kläder
    Skor
    Väska
    Frisör
    MUA
    Naglar
    Transport (till oss och till gästerna)
    Inbjudningarna är på väg till gästerna
    Vi har gjort klart omslagen till programmen, placeringskorten och tackkorten så långt vi kunnat i dagsläget
    Cateringen är bokad och vi ska diskutera detaljerna kring mat, tårta och servering nästa helg
    Dukningen och dekoration av lokalen har vi bra ideer om och vi kommer att mäta upp det vi behöver mått på i lokalen nästa helg
    Vi har även delat upp vissa saker till "småprojekt" som vi bett om hjälp med från vänner och bekanta, tex vill vi att en person är "transport-ansvarig", en annan teknik-ansvarig osv. Vi har tvingats inse att vi kommer inte att kunna fixa allt själva - lite jobbigt för oss kontrollfreaks... haha...

    Viktiga saker som återstår:
    Ring
    Göra själva festprogrammet och bordsplaceringen
    Hitta snygga underkläder
    Lämna in klänningen för justeringar
    Blommor
    Hindersprövning
    Kyrkoprogrammet
    Morgongåva
    Boende för natten
    Och säkert en massa annat som jag inte kommer på just nu :)

  • Sassab­rassa
    Äldre 11 Feb 17:18
    Knopan skrev 2011-02-10 16:21:48 följande:
    Men ååååååhhh, förbaskat också!!

    Här är klänningen jag skulle ha. Idag lämnade jag mina mått per mail, fick svar (snabbt svar, superbra!) om att komplettera med min längd också, skrev min längd och får veta att jag är för lång (eller klänningen för kort!!). Den tillverkas tyvärr inte längre, så nu får jag börja om mitt letande. Fasen!

    www.alfredangelounitedkingdom.com/Collections...=

    Jag gråter blod!
    Nej men vad tråkigt. Men gör som någon annan tipsade... beställ från Kina. De har vi gjort nu. Då blir det ju precis som man vill. :)
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -