• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136831 visningar
    754 svar
    754
    136831

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Vi2all­tid
    Äldre 29 Jan 23:08
    Knopan skrev 2011-01-29 20:54:45 följande:
    Vilken helg är det ni ska gifta er? 

    Vi (läs jag) har nog tänkt hyra sambons kläder på Karlstad högtidskläder, där på Norrstrand. Fast jag har ingen aning om pris eller utbud. 
    Om det är samma som vi hyrde på så var det rätt billigt tycker jag!
  • Piiiip
    Äldre 30 Jan 01:59

    Måste vara samma Tommy som vi känner, han är proffsig och trevlig. Vi ska dock ha Mar... någonting, som också är proffs och som min sambo har en ännu närmare relation till.

    Karlstads högtidskläder ligger kvar på Norrstrand och är enligt mig den trevligaste högtidsklädes-butiken i stan. Lika trevliga men med större utbud är Zari i Karlskoga.

    Vi ska ta frisör från salong Alexander och makeup från Makeupstore - tror jag - så här långt.

    Vi ska ta in offerter på mat i dagarna. Har någon tips? Hittills har vi hört mkt gott om Åkerbo gårdsbutik och Terassen på Marieberg. Någon som kan ge fler tips för mat och serveringspersonal??! Snälla hjälp mig!

  • Sassab­rassa
    Äldre 30 Jan 16:12

    Piiiip skrev 2011-01-30 01:59:51 följande:


    Måste vara samma Tommy som vi känner, han är proffsig och trevlig. Vi ska dock ha Mar... någonting, som också är proffs och som min sambo har en ännu närmare relation till.

    Karlstads högtidskläder ligger kvar på Norrstrand och är enligt mig den trevligaste högtidsklädes-butiken i stan. Lika trevliga men med större utbud är Zari i Karlskoga.

    Vi ska ta frisör från salong Alexander och makeup från Makeupstore - tror jag - så här långt.

    Vi ska ta in offerter på mat i dagarna. Har någon tips? Hittills har vi hört mkt gott om Åkerbo gårdsbutik och Terassen på Marieberg. Någon som kan ge fler tips för mat och serveringspersonal??! Snälla hjälp mig!


    Terassen i Mariebergsskogen har väldigt god mat. Jag vet att Ditt matställe på Norrstrand har catering och de har ju jättegod mat.

    Efter en hel del besök på Panduro och Olssons tyger är nu nu klara med inbjudningskorten. :) Härligt. 
    Nu återstår bara att fixa vigselprogram, festprogram och placeringskort i samma stil... men det är ju sååå roligt. Skulle vilja göra detta varje dag. :)
     
  • mejjax
    Äldre 30 Jan 16:57

    Hejsan.

    Hoppar på denna tråd..  Vi ska också gifta oss i Karlstad i augusti, närmare bestämt i
    Alsters kyrka.
    Efter att ha bokat och bokat av fyra olika lokaler så har vi äntligen hittat rätt!
    Capiscum som ska fixa vår catering har en jättefin lokal på sommaro.

    Nu har vi gjort klart med toastmaster så det är dags att ta tag i det här med inbjudningar.

    Någon som har tips på tryckeri?

    Behöver även fotograf, tips?

  • Knopan
    Äldre 31 Jan 15:26
    Sassabrassa skrev 2011-01-30 16:12:11 följande:
    Terassen i Mariebergsskogen har väldigt god mat. Jag vet att Ditt matställe på Norrstrand har catering och de har ju jättegod mat.

    Efter en hel del besök på Panduro och Olssons tyger är nu nu klara med inbjudningskorten. :) Härligt. 
    Nu återstår bara att fixa vigselprogram, festprogram och placeringskort i samma stil... men det är ju sååå roligt. Skulle vilja göra detta varje dag. :)
     
    Men du...jag vet ju vilka du och din sambo är    Erik och hans kompisar hängde vi med i tidiga tonåren och dig har jag varit och badat med en gång. Jag har faktiskt kort på din son tillsammans med min äldsta son och en viss Rasmus som numera bor i Kil  
    I vanlig ordning är världen väldigt, väldigt liten.

    P.s Jättefina inbjudningskort    Har ni rött som temafärg? 
  • lemfi
    Äldre 31 Jan 17:57

    Hej.
    Claesson har catering och de ska vara bra har jag hört.
    Bra fotografer bla linda klemner och catharina grahn.
    Har bara hört gott om dem.
    Linda är suverän

  • Sassab­rassa
    Äldre 31 Jan 20:10
    Knopan skrev 2011-01-31 15:26:25 följande:
    Men du...jag vet ju vilka du och din sambo är    Erik och hans kompisar hängde vi med i tidiga tonåren och dig har jag varit och badat med en gång. Jag har faktiskt kort på din son tillsammans med min äldsta son och en viss Rasmus som numera bor i Kil  
    I vanlig ordning är världen väldigt, väldigt liten.

    P.s Jättefina inbjudningskort    Har ni rött som temafärg? 
    Där ser man. Karlsad e litet. Då känner du Anna-Lena eller?
    Tack, ja vi har rött som tema. Kommer ha fullt av röda rosor. :)
  • Knopan
    Äldre 31 Jan 21:18
    Sassabrassa skrev 2011-01-31 20:10:55 följande:
    Där ser man. Karlsad e litet. Då känner du Anna-Lena eller?
    Tack, ja vi har rött som tema. Kommer ha fullt av röda rosor. :)
    Ja, jag bodde granne med Anna-Lena och Niklas när vi bodde på Långtäppan    Våra söner var mer eller mindre ihop-klistrade  

    Röda rosor är bland det finaste som finns! Vårt färgtema är grönt och vitt.

     
  • Knopan
    Äldre 1 Feb 20:00

    Efterlysning!

    Jag läste för ett tag sedan (ett halvår, ett år sedan) om någon/några som bakar cupcakes för försäljning. Det ska vara här i närheten av Karlstad, har jag för mig (kanske Kristinehamn?).
    Jag blir tokig snart som inte kommer på var jag läst om detta.

    Vet någon av er vad jag menar? 

  • Rebecc­aS
    Äldre 1 Feb 20:45

    Hej på er!
    Någon som har tips på någon solist till kyrkan samt trubadur eller dj till festen till ett bra pris i Karlstadsområdet?

    Tack på förhand!

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -