• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136944 visningar
    754 svar
    754
    136944

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Knopan
    Äldre 28 Jan 22:46
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 22:31:03 följande:
    Vi har en kille som heter Tommy som ska vara med och fotografera hela vår dag. VI känner honom sen tidigare och han är otroligt duktig. Han har precis börjat ta på sig mer uppdrag på bröllop, dop, barn och familje bilder osv.
    Skönt att ha någon som känner oss väl, tycker vi. :)
    Men ååh, jag vill också ha en fotograf med hela dagen. Så roligt att inte ha bara de där "poserings-bilderna".

    Vad tar han för hela dagen? För en vanlig dödlig alltså, som inte är kompis-polare med honom    
  • Knopan
    Äldre 28 Jan 22:52
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 22:31:59 följande:
    Har beställt min klänning från Kina... eller ja håller på och beställer den. 

    Velar lite nu. Har bestämt klänning, men vet inte hur jag vill ha den.
    Klänningen ser ut så här.


    Vill inte ha de svarta broderierna utan vitt istället. Eller kanske vitspets och stenar eller pärlor eller hur sjutton ska man tänka????


    Svårt val. Det är ju så väldigt svårt att ge råd också, eftersom det är högst personligt vad man gillar. Så om du har svårt med uppriktighet sluta läsa nu.
    Jag tycker modellen på klänningen är väldigt fin, med markerad midja och snörning i ryggen. Men personligen har jag svårt för blommorna, så jag hade nog valt bort dom helt och kanske satsat på endast lite pärlor/strass.
    Men det är bara vad jag tycker    Du ska följa din känsla!
  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Jan 23:11
    Knopan skrev 2011-01-28 22:46:35 följande:
    Men ååh, jag vill också ha en fotograf med hela dagen. Så roligt att inte ha bara de där "poserings-bilderna".

    Vad tar han för hela dagen? För en vanlig dödlig alltså, som inte är kompis-polare med honom    
    Vet inte alls vad han kan tänkas ta för en vanlig dödlig. Vi betalar ungefär 4-5000 kronor. Sök på fotograf Tommy Andersson på Facebook så hittar du hans sida.
  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Jan 23:12
    Knopan skrev 2011-01-28 22:52:19 följande:
    Svårt val. Det är ju så väldigt svårt att ge råd också, eftersom det är högst personligt vad man gillar. Så om du har svårt med uppriktighet sluta läsa nu.
    Jag tycker modellen på klänningen är väldigt fin, med markerad midja och snörning i ryggen. Men personligen har jag svårt för blommorna, så jag hade nog valt bort dom helt och kanske satsat på endast lite pärlor/strass.
    Men det är bara vad jag tycker    Du ska följa din känsla!
    Mmm jag funderar på det. Weddingdresses skrev att vi skulle ta spets och pärlor... men jag vet inte. Usch så svårt.
  • Knopan
    Äldre 28 Jan 23:20
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 23:12:43 följande:
    Mmm jag funderar på det. Weddingdresses skrev att vi skulle ta spets och pärlor... men jag vet inte. Usch så svårt.
    Men är du helt hooked på just den där då? Kan du inte leta vidare och kanske hitta en klänning som har ALLT du söker...
  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Jan 23:28
    Knopan skrev 2011-01-28 23:20:46 följande:
    Men är du helt hooked på just den där då? Kan du inte leta vidare och kanske hitta en klänning som har ALLT du söker...
    Ha ha ja det är den det blir. Den har allt jag vill ha. Förutom att de svata broderierna ska vara vita eller spets eller så.
    Har provat den modellen och den passar mig perfekt.
  • Jeanet­te G
    Äldre 29 Jan 17:58

    Är det nån som har tips på nån bra DJ? Är ju dags att boka det snart men ja, man vill ju gärna ha nån man ändå fått lite rekomendationer på.

    Sen undrar jag vad det finns för ställen i närheten som är bra när det gäller att hyra kläder till brudgummen?

  • Vi2all­tid
    Äldre 29 Jan 18:29
    Jeanette G skrev 2011-01-29 17:58:59 följande:
    Är det nån som har tips på nån bra DJ? Är ju dags att boka det snart men ja, man vill ju gärna ha nån man ändå fått lite rekomendationer på.

    Sen undrar jag vad det finns för ställen i närheten som är bra när det gäller att hyra kläder till brudgummen?
    Vi hyrde på den som låg på Norrstrand, finns den kvar??
  • Knopan
    Äldre 29 Jan 20:54
    Jeanette G skrev 2011-01-29 17:58:59 följande:
    Är det nån som har tips på nån bra DJ? Är ju dags att boka det snart men ja, man vill ju gärna ha nån man ändå fått lite rekomendationer på.

    Sen undrar jag vad det finns för ställen i närheten som är bra när det gäller att hyra kläder till brudgummen?
    Vilken helg är det ni ska gifta er? 

    Vi (läs jag) har nog tänkt hyra sambons kläder på Karlstad högtidskläder, där på Norrstrand. Fast jag har ingen aning om pris eller utbud. 
  • Jejkej
    Äldre 29 Jan 21:27
    Knopan skrev 2011-01-29 20:54:45 följande:
    Vilken helg är det ni ska gifta er? 

    Vi (läs jag) har nog tänkt hyra sambons kläder på Karlstad högtidskläder, där på Norrstrand. Fast jag har ingen aning om pris eller utbud. 
    Vi kommer hyra byxor, shorta och kavaj, och då ska vi betala 1500:-, det är inte alls farligt tycker vi! :D
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -