• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136980 visningar
    754 svar
    754
    136980

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Vi2all­tid
    Äldre 26 Jan 11:48
    Knopan skrev 2011-01-25 22:16:06 följande:
    Att en frisör skulle uttrycka sig så är ju väldigt oprofessionellt. De ska väl skita i huruvida din frisyr är modern eller ej. "Knip igen, se glad ut, fläta på och ta betalt", hade jag svarat.

    Den där Mineral Veil måste vara den jag skrev om tidigare... ska ta mig en närmare titt på den.

    Annars hade jag tänkt att när jag sminkat mig färdigt göra "smile of the day" och spraya på ett centimeter-tjockt lager med PROFFS hårspray i ansiktet. Det borde ju fixera vilken make up (och leende) som helst    
    Jo man tycker ju det. Samtidigt är det frisörens jobb att se vad man passar i... och då lyssnar man ju ändå lite på dem och vill lita på vad de säger...

    Mineral Veil är som ett puder, alltså ingen spray. Gå gärna till KAHSK, de säljer I.D smink och har konsultationer. Ann-Sofie är ju dessutom hudterapeut så jag känner mig väldigt trygg i hennes händer. Och man behöver ju inte boka en konsultation och betala pengar om man bara vill testa sminket, det finns ju där för att testas innan köp
  • Sassab­rassa
    Äldre 26 Jan 13:55
    Mace skrev 2011-01-26 11:27:38 följande:
    Såg tårtdekorationer på Panduro i mitticity igår. Fast om de var lika er vet jag ju inte.
    Ha ha nej det är ju inte lätt att veta. Får ta mig dit och kika. :)
  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Jan 15:40

    Idag har jag haft möte med vår fotograf. Åh vad kul det är att sitta och planera inför dagen D.
    Vi kom på en massa kul bilder att komplettera de traditionella med. :)
    Nu får vi bara hoppas att det blir fint väder också så att vi kan ta alla bilder vi vill.


  • Lottie­350
    Äldre 28 Jan 15:50

    Tänkte fråga er här om ni har något tips på lokal? Vi gifter oss i hammarö kyrka den 23 juli men har inte hittat någon lokal än. Vi ska inte ha någon fest så helst ska det inte kosta så mycket.
    Eller kanske någon vet någon som har ett parytält att låna ut?

  • Knopan
    Äldre 28 Jan 18:27
    Sassabrassa skrev 2011-01-28 15:40:51 följande:
    Idag har jag haft möte med vår fotograf. Åh vad kul det är att sitta och planera inför dagen D.
    Vi kom på en massa kul bilder att komplettera de traditionella med. :)
    Nu får vi bara hoppas att det blir fint väder också så att vi kan ta alla bilder vi vill.
    Vad roligt  

    Vad har ni för fotograf? (eller har vi redan pratat om det?) 
  • Knopan
    Äldre 28 Jan 18:29
    Lottie350 skrev 2011-01-28 15:50:01 följande:
    Tänkte fråga er här om ni har något tips på lokal? Vi gifter oss i hammarö kyrka den 23 juli men har inte hittat någon lokal än. Vi ska inte ha någon fest så helst ska det inte kosta så mycket.
    Eller kanske någon vet någon som har ett parytält att låna ut?
    Har det någon betydelse var rent geografiskt lokalen finns?

    Det finns väl någon lokal som heter Träfotre vid Grava(?).

    Sen kommer jag inte på någon mer just nu. Men läs i tråden här så nämns väl kanske några fler... 
  • Piiiip
    Äldre 28 Jan 19:03

    Hej!

    Angående lokal:

    Finns något som heter Alsterums gård eller liknande, de har b&b, har bara sökt förbi  hemsidan men kanske har de middag också?


    Alstersherrgård är vacker och de kan hantera bröllop.


    PRO har någon herrgård, men har för mig att den ska renoveras i sommar...


    Väse hembygdsgård är fin, men har inte plats för middag o dans i samma lokal utan i två skilda.


    Följer sminkdebatten med spänning, behöver alla tips jag kan få!

  • Knopan
    Äldre 28 Jan 22:12
    Piiiip skrev 2011-01-28 19:03:44 följande:

    Hej!

    Angående lokal:

    Finns något som heter Alsterums gård eller liknande, de har b&b, har bara sökt förbi  hemsidan men kanske har de middag också?


    Alstersherrgård är vacker och de kan hantera bröllop.


    PRO har någon herrgård, men har för mig att den ska renoveras i sommar...


    Väse hembygdsgård är fin, men har inte plats för middag o dans i samma lokal utan i två skilda.


    Följer sminkdebatten med spänning, behöver alla tips jag kan få!


    Ska du sminka dig själv?  
  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Jan 22:31
    Knopan skrev 2011-01-28 18:27:05 följande:
    Vad roligt  

    Vad har ni för fotograf? (eller har vi redan pratat om det?) 
    Vi har en kille som heter Tommy som ska vara med och fotografera hela vår dag. VI känner honom sen tidigare och han är otroligt duktig. Han har precis börjat ta på sig mer uppdrag på bröllop, dop, barn och familje bilder osv.
    Skönt att ha någon som känner oss väl, tycker vi. :)
  • Sassab­rassa
    Äldre 28 Jan 22:31

    Har beställt min klänning från Kina... eller ja håller på och beställer den. 


    Velar lite nu. Har bestämt klänning, men vet inte hur jag vill ha den.
    Klänningen ser ut så här.


    Vill inte ha de svarta broderierna utan vitt istället. Eller kanske vitspets och stenar eller pärlor eller hur sjutton ska man tänka????


Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -