• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137895 visningar
    754 svar
    754
    137895

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Sassab­rassa
    Äldre 25 Jan 13:17
    lemfi skrev 2011-01-25 11:56:26 följande:
    Hej på er.
    Är också en karlstadtjej som gifter sig den 13 aug i Domkyrkan.
    Har bokat en hembygdsgård att ha festen i, men är kluven. Ni som bokat stadshotellet, vad kostade det och vad ingår osv? Hur länge får festen vara igång?
    Hej,
    svårt att säga exakt vad Stadshotellet kostar.
    Vi räknar med cirka 35 000 för 75 gäster.
    I det ingår allt som vi vill ha. Vi får också otroligt bra hjälp från Malin som är ansvarig för festvåningen.
    Det som är skönt med att ha det på Stadshotellet är att de hjälper till med allt. Träffar vår toastmaster, dukar och pyntar (efter att vi talat om hur det ska vara) osv. Det känns riktigt bra, för oss iallafall. Visst det kostar en del, men vi vill ha en bra fest. :)
  • Knopan
    Äldre 25 Jan 13:57
    lemfi skrev 2011-01-25 11:56:26 följande:
    Hej på er.
    Är också en karlstadtjej som gifter sig den 13 aug i Domkyrkan.
    Har bokat en hembygdsgård att ha festen i, men är kluven. Ni som bokat stadshotellet, vad kostade det och vad ingår osv? Hur länge får festen vara igång?
    Vi gifter oss också den 13 augusti  

    Vilken hembygdsgård är det ni har bokat? 
  • lemfi
    Äldre 25 Jan 14:00

    Vi har bokat Träfotre. Va kul att ni också gifter er då.
    Vart gifter ni er och vilken hembygdsgård har ni?

  • Knopan
    Äldre 25 Jan 15:46
    lemfi skrev 2011-01-25 14:00:08 följande:
    Vi har bokat Träfotre. Va kul att ni också gifter er då.
    Vart gifter ni er och vilken hembygdsgård har ni?
    Vi gifter oss i Värmskogs kyrka och har festen i Värmskog (dock ingen hembygdsgård)  

    Jag börjar känna lite stress med inbjudningskorten. Har ni skickat era? 
  • Knopan
    Äldre 25 Jan 15:54
    lemfi skrev 2011-01-25 11:56:26 följande:
    Hej på er.
    Är också en karlstadtjej som gifter sig den 13 aug i Domkyrkan.
    Har bokat en hembygdsgård att ha festen i, men är kluven. Ni som bokat stadshotellet, vad kostade det och vad ingår osv? Hur länge får festen vara igång?
    Jag fick mail från bröllopsansvarig på Stadshotellet förra veckan, med deras meny och priser m.m. Tyvärr har jag raderat det nu, annars hade jag ju kunnat vidarebefordra det till dig.

    För oss var det Stadshotellet hade att erbjuda inte av intresse. Även om utsidan är väldigt tilltalande (och min sambo ville först välja det bara pga det   ), så vill vi hellre ha ett "tomt skal" och fylla det med mat från catering (samt en del som min mamma gör), dryck, personal, DJ, dekorationer osv och därmed på något sätt sätta vår alldeles egen prägel på allt.

    Men vill ni vara på Stadshotellet bör ni nog ringa omedelbums, för det verkade vara många bokningar där.
  • lemfi
    Äldre 25 Jan 18:28

    Nej, vi har inte skickat våra än. Funderade på att skicka ut dem i feb men det känns lite tidigt. Men samtidigt så bokar ju folk in sem och så.
    Skippar stadshotellet och kör på Träfotre som vi tänkt.

    Tänker kolla upp frisör och smink under veckan.
    Vet flera ställen men skulle vilja veta någon specifik person som har goda referenser....någon som vet nån så skulle jag bli tacksam??

  • Vi2all­tid
    Äldre 25 Jan 18:35

    Får man gå lite off topic? Vilken frisör går ni till här i karlstad? Jag känner inte att jag har träffat "rätt" riktigt och nu är det dags igen...

  • MaybeB­ride09
    Äldre 25 Jan 19:03
    Vi2alltid skrev 2011-01-25 18:35:29 följande:
    Får man gå lite off topic? Vilken frisör går ni till här i karlstad? Jag känner inte att jag har träffat "rätt" riktigt och nu är det dags igen...
    Jag går inte så ofta till frisören men de enda gångerna jag blivit nöjd är när jag gått till Salong Alexander. Men hoppas nog någon annan kan komma med ett bra tips till dig för det är något år sedan jag var där, jag har testat lite frisörer på Hammarö istället, men det är inte att rekomendera :) 
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • Knopan
    Äldre 25 Jan 19:08
    Vi2alltid skrev 2011-01-25 18:35:29 följande:
    Får man gå lite off topic? Vilken frisör går ni till här i karlstad? Jag känner inte att jag har träffat "rätt" riktigt och nu är det dags igen...
    Jag har sedan några år tillbaka klippt mig på Aqua och går då hos Johanna H. Gillar henne, trevlig och rakt på sak.

    Innan dess klippte jag mig på Soda, även det en bra salong. 
  • Knopan
    Äldre 25 Jan 19:13

    Var ska ni sminka er? 

    Ju mer jag tänker på det desto mer lutar det åt att jag ska sminka mig själv. Det enda som oroar mig är om make upen kommer hålla ordentligt. Tror ni att en make up gjord av ett "proffs" håller bättre? Vad har de i så fall som gör att den håller bättre?

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -