• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136952 visningar
    754 svar
    754
    136952

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Knopan
    Äldre 23 Jan 20:08
    JochE skrev 2011-01-23 19:57:32 följande:
    Provbitarna fick vi gratis i och med att vi beställt tårtan där. Själva tårtan kommer att kosta ca 2500 och då har vi 60 gäster.


    Men ååååh, fr o m nu inför jag en regel i den här tråden: INGA BILDER PÅ GODSAKER!! 

    Ha ha ha ha, jag blev asa-sugen nu ju... inte bra, inte bra. Här ska kommas i form  

    Tror bestämt jag ska slå en signal och boka in mig på en tårta och 12 olika smakbitar    
  • Jeanet­te G
    Äldre 23 Jan 21:46

    Vi kommer ha barnfritt under middagen/festen. Förutom ammande barn då förstås, vilket i vårat fall kommer bli några (babyboom i bekantskapskretsen) så vi får väl ordna nåt allmänt babyrum för amning och blöjbyte eller nåt =P

    Vi önskar oss bara presentkort på Resia och kommer nog skriva det i informationsbrevet som är med inbjudan på nåt finurligt sätt.

  • AHB
    Äldre 24 Jan 11:48
    MaybeBride09 skrev 2011-01-23 20:00:56 följande:
    Men om du ska åka fram och tillbaka till degerfors, sparar du verkligen då om det bara handlar om 400 kr? 
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Japp, eftersom hon på Norrstrand tar minst 5-600 kr för att sy om klänningen... sy in, sy upp osv. Det gör de inte i D-fors plus att de ska sy på ett axelband åt mig och det kommer att ingå i priset.
  • Sassab­rassa
    Äldre 24 Jan 19:01

    Idag var vi på Stadshotellet och därmed har planeringen av själva festen börjat. Kändes fantastiskt att få se lokalen som vi ska ha vår underbara fest i om några månader.
    Det blir ett avlångt honnörsbord och sen 10 runda bord med 8 personer vid varje bord. Kommer bli kanon. :)


  • Knopan
    Äldre 24 Jan 20:25
    Sassabrassa skrev 2011-01-24 19:01:30 följande:
    Idag var vi på Stadshotellet och därmed har planeringen av själva festen börjat. Kändes fantastiskt att få se lokalen som vi ska ha vår underbara fest i om några månader.
    Det blir ett avlångt honnörsbord och sen 10 runda bord med 8 personer vid varje bord. Kommer bli kanon. :)
    Vad roligt  

    Jag tycker att för varje steg som tas, varje sak som kan bockas av på listan så känns det mer och mer overkligt. På ett bra sätt.

    Nu vill jag bara få hem klänningen och prova, prova, prova    
  • Sassab­rassa
    Äldre 25 Jan 08:00
    Knopan skrev 2011-01-24 20:25:48 följande:
    Vad roligt  

    Jag tycker att för varje steg som tas, varje sak som kan bockas av på listan så känns det mer och mer overkligt. På ett bra sätt.

    Nu vill jag bara få hem klänningen och prova, prova, prova    
    Ja det är härligt. :)
    Saker faller på plats och andra saker kommer man på att man vill ändra. Men det är ju ett tag kvar till den 27 augusti. Å andra sidan går det fort dit.
    Snart ska vi få iväg inbjudningskorten. Väntar bara på ett band som jag har beställt från Olssons tyger.
    Och nu i veckan ska jag beställa klänningen också. Har äntligen bestämt hur den ska se ut :)
    När gifter ni er Knopan?
  • Knopan
    Äldre 25 Jan 08:54
    Sassabrassa skrev 2011-01-25 08:00:06 följande:
    Ja det är härligt. :)
    Saker faller på plats och andra saker kommer man på att man vill ändra. Men det är ju ett tag kvar till den 27 augusti. Å andra sidan går det fort dit.
    Snart ska vi få iväg inbjudningskorten. Väntar bara på ett band som jag har beställt från Olssons tyger.
    Och nu i veckan ska jag beställa klänningen också. Har äntligen bestämt hur den ska se ut :)
    När gifter ni er Knopan?
    Vi gifter oss 13 augusti    och har inte börjat med inbjudningskorten än (blir supersvettig nu när ni redan ska få iväg era nu). Hjälp! I helgen ska köpas material minsann...  

    Vad lustigt att du nämner Olssons tyger. Jag tänkte nämligen gå dit och titta efter band eftersom jag inte hittade rätt nyans på Panduro. Hade de mkt bra på Olssons?

    Var har du beställt din klänning? 
  • andrea­sochka­rin
    Äldre 25 Jan 09:07

    Jag ska ner på Olssons tyger idag och kika på tyg till min klänning som Kari Wass ska sy upp! Spännande! (Men jag är helt ny på det här med tyg och sånt och har ingen aning om hur mkt jag ska köpa, men Kari sa att de på Olssons var duktiga och säkert kunde hjälpa mig om jag visade upp en bild på klänningen!)

  • Sassab­rassa
    Äldre 25 Jan 09:08
    Knopan skrev 2011-01-25 08:54:11 följande:
    Vi gifter oss 13 augusti    och har inte börjat med inbjudningskorten än (blir supersvettig nu när ni redan ska få iväg era nu). Hjälp! I helgen ska köpas material minsann...  

    Vad lustigt att du nämner Olssons tyger. Jag tänkte nämligen gå dit och titta efter band eftersom jag inte hittade rätt nyans på Panduro. Hade de mkt bra på Olssons?

    Var har du beställt din klänning? 
    Det fanns en hel del bra på Olssons. Jag var ute efter ett mörkrött band och det hade de inte på Panduro, men på Olssons beställde de hem det.
    Beställer klänningen från Weddingdresses på tradera nu under veckan. Ska bara ta mig iväg till en sömmerska och ta mina mått.
  • lemfi
    Äldre 25 Jan 11:56

    Hej på er.
    Är också en karlstadtjej som gifter sig den 13 aug i Domkyrkan.
    Har bokat en hembygdsgård att ha festen i, men är kluven. Ni som bokat stadshotellet, vad kostade det och vad ingår osv? Hur länge får festen vara igång?

Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -