• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137132 visningar
    754 svar
    754
    137132

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Knopan
    Äldre 23 Jan 16:39
    #91

    Några frågor:

    Ska ni ha barn på era bröllop/middagen/festen?

    Önskar ni er presenter?

    Vi vill inga presenter ha, men önskar oss annars presentkort på en resebyrå.
    Jag funderar på om vi ska skriva rakt upp och ner t ex: "Vi önskar oss presentkort på Ving" (fast betydligt smidigare formulerat).

    Eller om man ska skriva t ex: "För att anmäla tal ring vår toastmaster Karl Karlsson. Till honom kan man även ringa för att få t ex presenttips."

    Vad tycker ni? 

  • MaybeB­ride09
    Äldre 23 Jan 18:17
    #92
    Knopan skrev 2011-01-23 16:39:59 följande:
    Några frågor:

    Ska ni ha barn på era bröllop/middagen/festen?

    Önskar ni er presenter?

    Vi vill inga presenter ha, men önskar oss annars presentkort på en resebyrå.
    Jag funderar på om vi ska skriva rakt upp och ner t ex: "Vi önskar oss presentkort på Ving" (fast betydligt smidigare formulerat).

    Eller om man ska skriva t ex: "För att anmäla tal ring vår toastmaster Karl Karlsson. Till honom kan man även ringa för att få t ex presenttips."

    Vad tycker ni? 
    Vi ska ha barnfri fest (fast vår son ska vara med under middagen sen får han åka iväg med barnvakten). 

    Vi ska önska oss presentkort på resia, vet inte riktigt hur jag skriva det... Men något liknande som att vill ni ge något vill vi gärna ha presentkort på resia.  
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • sahu
    Äldre 23 Jan 18:49
    #93

    Hej alla Karlstadsbrudar!

    Jag har helt glömt att jag har ett konto här och kände nu att ville kolla lite forum för att få tips och idéer.
    Det här känns som en väldigt passande tråd för mig, då jag är en norrlänning boende i Stockholm men som ska gifta sig i Hammarö kyrka den 2 juli :)

    Så jag behöver lite tips!

    Bra frisör för håruppsättning?
    Och nått ställe som kan hjälpa till med sminket? Inte allt för dyrt dock...

    Vart beställer ni er tårta någonstans?

    Jag kan rabbla upp hur många frågor som helst känner jag. Men jag tror jag avvaktar lite och ser om svaren dyker upp så småningom ändå :)

  • Sassab­rassa
    Äldre 23 Jan 19:21
    #94
    MaybeBride09 skrev 2011-01-23 18:17:08 följande:
    Vi ska ha barnfri fest (fast vår son ska vara med under middagen sen får han åka iväg med barnvakten). 

    Vi ska önska oss presentkort på resia, vet inte riktigt hur jag skriva det... Men något liknande som att vill ni ge något vill vi gärna ha presentkort på resia.  
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Vi ska också ha barnfri fest, men sonen ska vara med under middagen.
    Vi blev precis klara med inbjudningskorten nu ikväll. En hel del pysslande, men kul att göra dem själv.
    Vi har bokat vår bröllopsresa med Fritidsresor och bokat via Ticket. Vi har sagt att vi önskar oss presentkort på Ticket i bröllopspresent och sen har vi gjort upp med Ticket så att vi kan använda presentkorten sen, även om vi redan har betalt resan. Tycker inte att det är dumt att önska sig presentkort på resa. Vi vill hellre ha det än porslin, glas och sånt.

     
  • AHB
    Äldre 23 Jan 19:26
    #95
    MaybeBride09 skrev 2011-01-21 20:57:38 följande:
    Ja :)
    AHB skrev 2011-01-21 20:41:37 följande:
    Jag har beställt min klänning på bröllopspalatset i Degerfors. Billigare priser än högtidskläder i K-d.
     Det finns billiga klänningar på högtidskläder också. Min kostar 3000 kr. 
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Jag menade att just den klänning jag vill ha var billigare i degerfors än vad den var i K-d... 3200 kr i K-d och endast 2800 kr i d-fors
  • AHB
    Äldre 23 Jan 19:30
    #96
    Sassabrassa skrev 2011-01-22 08:44:26 följande:
    Var hos Maria på Högtidskläder igår och tror jag har hittat min drömklänning också. 
    Ska dit med min mamma och svärmor idag. Kanske beställer den idag. :)
    Är det någon som har varit hos Kari på Bröllopspalatset?  
    Jag beställde min klänning på bröllopspalatset, den klänning jag vill ha var 400 kr billigare där än på Norrstrand. De som jobbade där var mkt hjälpsamma och trevliga!!
  • Blivan­de Mrs Pernef­ur
    Äldre 23 Jan 19:30
    #97

    Äntligen en Karlstad-tråd det är lite svårt att veta vart man ska vända sig... Är det någon som har någon erfarenhet av freesun`? De har uppsättning och sminkning inkl. konsultation och prov smink/uppsättning för 1100kr... mycket bra pris... är det någon som vet hur de är?

    Det var någon som eftersökte en vigselförrättare. Vi har Anders Bernspång, en präst ifrån missionskyrkan som är helt underbar. Både lättsam och trevlig och som gör det där lilla extra för att förgylla vigseln

  • Knopan
    Äldre 23 Jan 19:52
    #98
    MaybeBride09 skrev 2011-01-23 18:17:08 följande:
    Vi ska ha barnfri fest (fast vår son ska vara med under middagen sen får han åka iväg med barnvakten). 

    Vi ska önska oss presentkort på resia, vet inte riktigt hur jag skriva det... Men något liknande som att vill ni ge något vill vi gärna ha presentkort på resia.  
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Vi ska också ha barnfritt, efter mycket om och men...  Våra tre barn är med på vigseln och sen får de två yngsta åka hem med barnvakt och ha sin egna lilla fest hemma med massa godis, tv-spel och film    Den äldsta som är 18 år får vara med på bröllopsfesten.
  • JochE
    Äldre 23 Jan 19:57
    #99
    Knopan skrev 2011-01-22 08:58:56 följande:
    Ja, jag ringde dit igår    De var på bröllopsmässan i oktober och då gick jag dit och provsmakade de två smaker hon hade med. De var verkligen goda!
    Åkte du dit för att beställa just den smaken och vad fick du betala? 
    Provbitarna fick vi gratis i och med att vi beställt tårtan där. Själva tårtan kommer att kosta ca 2500 och då har vi 60 gäster.

  • MaybeB­ride09
    Äldre 23 Jan 20:00
    AHB skrev 2011-01-23 19:30:26 följande:
    Jag beställde min klänning på bröllopspalatset, den klänning jag vill ha var 400 kr billigare där än på Norrstrand. De som jobbade där var mkt hjälpsamma och trevliga!!
    Men om du ska åka fram och tillbaka till degerfors, sparar du verkligen då om det bara handlar om 400 kr? 
    1 oktober 2011 säger jag JA
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -