• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136935 visningar
    754 svar
    754
    136935

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Knopan
    Äldre 22 Jan 08:58
    #81
    JochE skrev 2011-01-21 22:21:24 följande:
    På Café Råtorp tar dom 43 kr/bit. Vi fick två minitårtor för provsmakning igår och de var helt otroligt goda. Kladdkaka i botten + ljuschokladmousse + hallonmousse och sen vit marsipan..
    Ja, jag ringde dit igår    De var på bröllopsmässan i oktober och då gick jag dit och provsmakade de två smaker hon hade med. De var verkligen goda!
    Åkte du dit för att beställa just den smaken och vad fick du betala? 
  • Knopan
    Äldre 22 Jan 09:00
    #82
    JochE skrev 2011-01-21 22:28:28 följande:
    Hade helt glömt bort att jag gjort ett konto här. Vi ska gifta oss om tre veckor! Håller på med festprogram och bordsplacering för fullt!
    Oj! Då är det verkligen snart. Vad spännande    Då kan du komma in hit efteråt och tala om vad vi ska tänka på  
  • Knopan
    Äldre 22 Jan 09:04
    #83
    Sassabrassa skrev 2011-01-22 08:45:26 följande:
    Vad spännande. Hoppas den passar. Funderade på att beställa på nätet ett tag, men jag tror att jag hittade min klänning på en gång. Får det gå så fort? :)
    Ja, man blir lite "orolig" när man hittar så fort/lätt... det känns som om man borde leta mer.

    Jag var också på Karlstads högtidskläder och provade en klänning som satt så bra så jag visste inte vilket ben jag skulle stå på    
    Tyvärr var det inte exakt den sortens klänning jag var ute efter... men jag övervägde (överväger) ändå att ta den eftersom den satt som ett extra skinn    
  • Knopan
    Äldre 22 Jan 09:09
    #84
    Knopan skrev 2011-01-22 09:04:54 följande:
    Ja, man blir lite "orolig" när man hittar så fort/lätt... det känns som om man borde leta mer.

    Jag var också på Karlstads högtidskläder och provade en klänning som satt så bra så jag visste inte vilket ben jag skulle stå på    
    Tyvärr var det inte exakt den sortens klänning jag var ute efter... men jag övervägde (överväger) ändå att ta den eftersom den satt som ett extra skinn    
    P.s. Hon som har butiken (är det bara en tjej?) var väldigt, väldigt bra tycker jag. Både jag och min mamma var väldigt nöjda med hennes bemötande. En bra balans mellan att möta och visa kunden utan att vara för påträngande. Det stöter man sällan på, tycker jag.
  • MaybeB­ride09
    Äldre 22 Jan 09:22
    #85
    Knopan skrev 2011-01-22 09:09:01 följande:
    P.s. Hon som har butiken (är det bara en tjej?) var väldigt, väldigt bra tycker jag. Både jag och min mamma var väldigt nöjda med hennes bemötande. En bra balans mellan att möta och visa kunden utan att vara för påträngande. Det stöter man sällan på, tycker jag.
    Jag tycker hon är helt underbar! Hon kändes äkta och tillmötesgående. 
    Sassabrassa skrev 2011-01-22 08:45:26 följande:
    Vad spännande. Hoppas den passar. Funderade på att beställa på nätet ett tag, men jag tror att jag hittade min klänning på en gång. Får det gå så fort? :)
    Min klänning var den andra jag provade Sen ville jag inte prova mer
     
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • Sassab­rassa
    Äldre 22 Jan 11:30
    #86
    MaybeBride09 skrev 2011-01-22 09:22:02 följande:
    Jag tycker hon är helt underbar! Hon kändes äkta och tillmötesgående. 
    Sassabrassa skrev 2011-01-22 08:45:26 följande:
    Vad spännande. Hoppas den passar. Funderade på att beställa på nätet ett tag, men jag tror att jag hittade min klänning på en gång. Får det gå så fort? :)
    Min klänning var den andra jag provade Sen ville jag inte prova mer
     
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Nyss hemkommen efter att ha prova två klänningar. Den ena på Klädtjänst i Haga och den andra på Högtidskläder. Sååå svårt att välja. Den ena är väldigt elegant och har en väldigt slank siluett, lite stenar vid bröstet och midjan och med ett släp. Den andra är sååå vacker med stenar på hela livet och ett släp med en massa vackra stenar. Den första har snören som man snör åt med i ryggen och den andra har en dragkedja. För och nackdelar hos dem båda men någon av dem blir det. 
    Riktigt svårt att välja. Svärmor drar åt den vackra mer flådiga klänningen. Min mamma kunde inte säga på rak arm, men är nog också mer för den första. Jag vet inte. Igår gillade jag den eleganta mest och idag kände jag mig som kronprinsessan i den vackra... 
    oj oj  
  • Knopan
    Äldre 22 Jan 11:53
    #87

    Vilka angenäma problem vi har  

  • Sassab­rassa
    Äldre 22 Jan 15:59
    #88
    Knopan skrev 2011-01-22 11:53:41 följande:
    Vilka angenäma problem vi har  
    Absolut :)
  • Sassab­rassa
    Äldre 23 Jan 15:15
    #89

    Attans. Trodde att jag hade bestämt mig för vilken klänning jag ville ha. Men nu har jag börjat vela. Dels är det priset jag funderar på, den klänningen jag hittat i Haga kommer gå på 6500 med underkjol. Och sen finns det ju så mycket att välja på.
    Nu har jag börjat kolla runt på nätet. Är det någon av er som har beställt på nätet? Vart?
    Vågar man beställa från nätet. Det blir ju väldigt mycket billigare och finns ju fantastiskt många fina klänningar där.
    Har fastnat för den här på Tradera.



  • Knopan
    Äldre 23 Jan 16:25
    #90
    Sassabrassa skrev 2011-01-23 15:15:17 följande:
    Attans. Trodde att jag hade bestämt mig för vilken klänning jag ville ha. Men nu har jag börjat vela. Dels är det priset jag funderar på, den klänningen jag hittat i Haga kommer gå på 6500 med underkjol. Och sen finns det ju så mycket att välja på.
    Nu har jag börjat kolla runt på nätet. Är det någon av er som har beställt på nätet? Vart?
    Vågar man beställa från nätet. Det blir ju väldigt mycket billigare och finns ju fantastiskt många fina klänningar där.
    Har fastnat för den här på Tradera.


    Ha ha ha! Ursäkta att jag skrattar, men jag känner igen mig så väldigt väl. Jag har gett mig själv titta-på-bröllopsklänning-förbud nu. Jag ska först få hem den jag hittat och om den inte passar mig IRL så får jag leta igen.
    Min klänning är från nätet, men det är även fysisk butik.
    Jag tycker inte du ska "ge dig" förrän du är fullständigt nöjd. Det kommer inte jag göra    
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -