• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    137025 visningar
    754 svar
    754
    137025

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Knopan
    Äldre 21 Jan 19:09
    #71
    Sassabrassa skrev 2011-01-21 17:01:25 följande:
    Vad bra tips. Tack Knopan.
    Det är svårt det här med manliga sångare. Vi har såna specifika låtar också... så det går inte med vem som helst.
    Idag har jag varit runt och provat klänningar. Och wow vad mycket fint det finns.
    Imorgon ska jag ta en runda till och prova fyra klänningar som jag valde som favoriter. Med som smakråd blir min mamma och svärmor. Fler vill jag inte ska veta.
    Många som vill tycka till, iallafall i min omgivning.
    Har ni hittat klänningen?
    Prova brudklänningar är min nya hobby  

    Jag TROR jag har hittat min klänning, eller rättare sagt, det var min mamma som hittade den    Jag har bara sett den i nätbutiken än så länge (finns som fysisk butik också) och får hem den om ca tre veckor. Det ska bli så väldigt spännande att prova den!!

    Idag har vi varit på en liten turné och tittat på lokaler och har förmodligen hittat vad vi söker    
  • MaybeB­ride09
    Äldre 21 Jan 19:29
    #72

    Jag hittade klänningen hos Maria på högtidskläder, har dock inte beställt den ännu, men snart så  


    1 oktober 2011 säger jag JA
  • Knopan
    Äldre 21 Jan 19:52
    #73
    MaybeBride09 skrev 2011-01-21 19:29:40 följande:
    Jag hittade klänningen hos Maria på högtidskläder, har dock inte beställt den ännu, men snart så  
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Är det den butiken som ligger på Rudsvägen på Norrstrand?
  • AHB
    Äldre 21 Jan 20:41
    #74
    Sassabrassa skrev 2011-01-21 17:01:25 följande:
    Vad bra tips. Tack Knopan.
    Det är svårt det här med manliga sångare. Vi har såna specifika låtar också... så det går inte med vem som helst.
    Idag har jag varit runt och provat klänningar. Och wow vad mycket fint det finns.
    Imorgon ska jag ta en runda till och prova fyra klänningar som jag valde som favoriter. Med som smakråd blir min mamma och svärmor. Fler vill jag inte ska veta.
    Många som vill tycka till, iallafall i min omgivning.
    Har ni hittat klänningen?
    Jag har beställt min klänning på bröllopspalatset i Degerfors. Billigare priser än högtidskläder i K-d.
  • MaybeB­ride09
    Äldre 21 Jan 20:57
    #75
    Knopan skrev 2011-01-21 19:52:53 följande:
    Är det den butiken som ligger på Rudsvägen på Norrstrand?
    Ja :)
    AHB skrev 2011-01-21 20:41:37 följande:
    Jag har beställt min klänning på bröllopspalatset i Degerfors. Billigare priser än högtidskläder i K-d.
     Det finns billiga klänningar på högtidskläder också. Min kostar 3000 kr. 
    1 oktober 2011 säger jag JA
  • JochE
    Äldre 21 Jan 22:21
    #76
    Knopan skrev 2011-01-19 10:42:58 följande:
    Jag är inte heller särskilt förtjust i vanlig standardtårta. Har du någon koll på priser på tårta?

    Jag var också inne ett tag på att göra tårtorna själv, men tror att det blir ont om tid.
    Vad har du tänkt göra för tårta? 
    På Café Råtorp tar dom 43 kr/bit. Vi fick två minitårtor för provsmakning igår och de var helt otroligt goda. Kladdkaka i botten + ljuschokladmousse + hallonmousse och sen vit marsipan..
  • JochE
    Äldre 21 Jan 22:28
    #77
    Knopan skrev 2011-01-17 17:50:50 följande:
    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 
    Hade helt glömt bort att jag gjort ett konto här. Vi ska gifta oss om tre veckor! Håller på med festprogram och bordsplacering för fullt!
  • Sassab­rassa
    Äldre 22 Jan 08:44
    #78
    MaybeBride09 skrev 2011-01-21 19:29:40 följande:
    Jag hittade klänningen hos Maria på högtidskläder, har dock inte beställt den ännu, men snart så  
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Var hos Maria på Högtidskläder igår och tror jag har hittat min drömklänning också. 
    Ska dit med min mamma och svärmor idag. Kanske beställer den idag. :)
    Är det någon som har varit hos Kari på Bröllopspalatset?  
  • Sassab­rassa
    Äldre 22 Jan 08:45
    #79
    Knopan skrev 2011-01-21 19:09:53 följande:
    Prova brudklänningar är min nya hobby  

    Jag TROR jag har hittat min klänning, eller rättare sagt, det var min mamma som hittade den    Jag har bara sett den i nätbutiken än så länge (finns som fysisk butik också) och får hem den om ca tre veckor. Det ska bli så väldigt spännande att prova den!!

    Idag har vi varit på en liten turné och tittat på lokaler och har förmodligen hittat vad vi söker    
    Vad spännande. Hoppas den passar. Funderade på att beställa på nätet ett tag, men jag tror att jag hittade min klänning på en gång. Får det gå så fort? :)
  • Sassab­rassa
    Äldre 22 Jan 08:46
    #80
    AHB skrev 2011-01-21 20:41:37 följande:
    Jag har beställt min klänning på bröllopspalatset i Degerfors. Billigare priser än högtidskläder i K-d.
    Ok. Hade de ett stort urval? 
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -