• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136862 visningar
    754 svar
    754
    136862

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • annick­a
    Äldre 21 Jan 09:10
    #61
    Mace skrev 2011-01-20 18:40:43 följande:
    Så kul, det gör vi också!

    Vilken tid?  
    Haha, vilket sammanträffande! Vår vigsel är 15.00, så jag antar att det är ni som vigs 13.00. De nämnde att det hade an annan vigsel klockan 13 :)
  • Mace
    Äldre 21 Jan 11:29
    #62
    annicka skrev 2011-01-21 09:10:22 följande:
    Haha, vilket sammanträffande! Vår vigsel är 15.00, så jag antar att det är ni som vigs 13.00. De nämnde att det hade an annan vigsel klockan 13 :)
    Yes, det stämmer bra.

    Oj, vad overkligt det känns.  
  • Mace
    Äldre 21 Jan 11:30
    #63

    Är det någon här som har tips på var man kan hyra tält i Värmland? Alltså, stora arrangemangstält, inte Rusta-modellen.

    Hittade ett eventföretag, men det borde väl finnas fler? 

  • MaybeB­ride09
    Äldre 21 Jan 11:47
    #64

    kolla hyrahyra.se där kunde man söka. Jag fick några träffar iaf. 


    1 oktober 2011 säger jag JA
  • AHB
    Äldre 21 Jan 12:06
    #65
    Knopan skrev 2011-01-20 22:17:02 följande:
    Ska ni anlita henne? Har du några prisuppgifter?
    Ja absolut!! Det finns ingen bättre!!

    Hon tar 3900 kr för fotografering före, under (i kyrkan) och direkt efter vigseln. Då får du 100 st kort på skiva (färg + svart/vitt).
  • AHB
    Äldre 21 Jan 12:09
    #66
    Knopan skrev 2011-01-20 22:31:51 följande:
    De har en del fint  

    Nackdelen med att beställa så där är att jag vill ha material för att kunna ha en röd tråd genom hela bröllopet/festen. T ex samma satinband på inbjudan, vigselprogram, festhäfte, favouraskar osv... 
    De kort som vi kommer att beställa därifrån finns det allt det du nämner till (namnskyltar, vigselprogram, festhäfte osv). Men det kanske är olika beroende på vad man väljer.

    Jag känner som du... man vill ju att allt ska ha en röd tråd... eller i alla fall en blå tråd i vårt fall
  • AHB
    Äldre 21 Jan 12:10
    #67
    Mace skrev 2011-01-21 11:30:11 följande:
    Är det någon här som har tips på var man kan hyra tält i Värmland? Alltså, stora arrangemangstält, inte Rusta-modellen.

    Hittade ett eventföretag, men det borde väl finnas fler? 
    Kolla med Cramo (de har vi lånat av tidigare).
  • annick­a
    Äldre 21 Jan 13:26
    #68
    Mace skrev 2011-01-21 11:29:08 följande:
    Yes, det stämmer bra.

    Oj, vad overkligt det känns.  
    Ja, det känns konstigt att det är mindre än ett halvår kvar nu... Ser fram emot det sjukt mycket! 
  • Jeanet­te G
    Äldre 21 Jan 14:32
    #69

    Är det föresten nån mer som har haft eller ska ha borgerlig vigsel? Är skitnervös för att vi ska få en vigselförrättare som vi inte alls gillar, nån surmulen typ utan en ens gnutta humor eller nåt. Det vore hemskt. Kan man be om att få någon annan då?

  • Sassab­rassa
    Äldre 21 Jan 17:01
    #70
    Knopan skrev 2011-01-20 22:12:07 följande:
    Sassabrassa: Stadshotellet pratade jag med idag    Hon mailade mig meny och priser. Men för oss blir det för dyrt då vi vill ha väldigt mycket mat, mycket dryck och öppen bar.

    Det finns en kille som heter Pär (jobbar/jobbade på tv4 Värmland) som sjunger i kör. Jag TROR att han även sjunger på bröllop, men hur pass duktig han är vet jag inte. Pär Eklund heter han.
    Vad bra tips. Tack Knopan.
    Det är svårt det här med manliga sångare. Vi har såna specifika låtar också... så det går inte med vem som helst.
    Idag har jag varit runt och provat klänningar. Och wow vad mycket fint det finns.
    Imorgon ska jag ta en runda till och prova fyra klänningar som jag valde som favoriter. Med som smakråd blir min mamma och svärmor. Fler vill jag inte ska veta.
    Många som vill tycka till, iallafall i min omgivning.
    Har ni hittat klänningen?
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -