• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    138416 visningar
    754 svar
    754
    138416

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Sassab­rassa
    Äldre 20 Jan 22:01
    #51

    Hej, vi ska gifta oss i Karlstad Domkyrka den 27 augusti 2011. Kul med en tråd med andra Karlstadbrudar.
    Som någon annan här i tråden är vi ute efter något bra transportmedel. Vi gifter oss alltså i Domkyrkan och sen festen på Stadshotellet. Visst skulle vi kunna promenera, men vi vill nog ta oss dit på något annat sätt.
    En vit eller röd snygg bil, gärna cab eller varför inte häst och vagn. Någon som har några tips på detta?

    Klänning har jag inte börjat kolla efter än. Känns ju som det är så lång tid kvar.
    Däremot är Save the date-kort utskickade, inbjdningskorten snart klara har pysslat ihop egna med stooor hjälp från tjejerna på Panduro. Har möte med Stadshotellet på måndag och ska även träffa Drakes blommor för att prata blommor. Vi ska köra röda rosor hela vägen... rosor och bara rosor.

    Ja vi har väl kommit ganska långt. Vi söker dock med ljus och lykta efter en kille som kan sjunga tre låtar i kyrkan. Jättesvårt att hitta duktiga killar som sjunger. Tips någon?

    Vilken härlig vår och sommar vi har framför oss... massa planerande och förväntningar. Ser framemot att diskutera mer här med er andra som står inför samma spännande händelse. :)

  • AHB
    Äldre 20 Jan 22:04
    #52

    Jag kan rekommendera världens undebaraste fotograf från Karlstad:
    www.catharinagrahn.com/main.html

    Ingen kommer att bli besviken!!

  • AHB
    Äldre 20 Jan 22:09
    #54
  • Knopan
    Äldre 20 Jan 22:12
    #55

    Sassabrassa: Stadshotellet pratade jag med idag    Hon mailade mig meny och priser. Men för oss blir det för dyrt då vi vill ha väldigt mycket mat, mycket dryck och öppen bar.

    Det finns en kille som heter Pär (jobbar/jobbade på tv4 Värmland) som sjunger i kör. Jag TROR att han även sjunger på bröllop, men hur pass duktig han är vet jag inte. Pär Eklund heter han.

  • Knopan
    Äldre 20 Jan 22:13
    #56
    AHB skrev 2011-01-20 22:09:18 följande:
    Jag tycker de kort som finns på sista länken är supersnygga! Ska du göra dem själv?
    Ja, det är ju vad vi har tänkt... men undrar nu om det inte blir lika dyrt (eller nästan iaf) som att skicka efter färdiga.

    Någon med erfarenhet av calligraphen.se
  • Knopan
    Äldre 20 Jan 22:17
    #57
    AHB skrev 2011-01-20 22:04:10 följande:
    Jag kan rekommendera världens undebaraste fotograf från Karlstad:
    www.catharinagrahn.com/main.html

    Ingen kommer att bli besviken!!
    Ska ni anlita henne? Har du några prisuppgifter?
  • AHB
    Äldre 20 Jan 22:18
    #58
    Knopan skrev 2011-01-20 22:13:46 följande:
    Ja, det är ju vad vi har tänkt... men undrar nu om det inte blir lika dyrt (eller nästan iaf) som att skicka efter färdiga.

    Någon med erfarenhet av calligraphen.se
    Jag har kollat en del där, men det verkar nekligen dyrt!!
    Jag har hittat fina kort på vistaprint.se som det är ett bra pris på.
    Kanske du kan finna något där? de har mycket att välja på..
  • Knopan
    Äldre 20 Jan 22:31
    #59
    AHB skrev 2011-01-20 22:18:22 följande:
    Jag har kollat en del där, men det verkar nekligen dyrt!!
    Jag har hittat fina kort på vistaprint.se som det är ett bra pris på.
    Kanske du kan finna något där? de har mycket att välja på..
    De har en del fint  

    Nackdelen med att beställa så där är att jag vill ha material för att kunna ha en röd tråd genom hela bröllopet/festen. T ex samma satinband på inbjudan, vigselprogram, festhäfte, favouraskar osv... 
  • MaybeB­ride09
    Äldre 21 Jan 07:13
    #60
    Knopan skrev 2011-01-20 22:13:46 följande:
    Ja, det är ju vad vi har tänkt... men undrar nu om det inte blir lika dyrt (eller nästan iaf) som att skicka efter färdiga.

    Någon med erfarenhet av calligraphen.se
    Min uppfattning av calligraphen är att det står ett billigt pris, men sen tillkommer allt. Tryck till kommer, prägling tillkommer osv osv. 
    1 oktober 2011 säger jag JA
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -