• Knopan
    Äldre 17 Jan 17:50
    136978 visningar
    754 svar
    754
    136978

    - Brudar i Karlstad/Värmland -

    Hejsan!

    Det vore roligt att prata och utbyta idéer med blivande (eller redan gifta) brudar från Karlstad.

    Eller finns det kanske redan en sådan aktiv tråd? 

  • Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -
  • Knopan
    Äldre 19 Jan 22:01
    #31
    RebeccaS skrev 2011-01-19 21:26:57 följande:
    Knopan: Vi ska ha vår fest på Sundsta herrgård. Maxi´s buffe är kallskuret med frukt och potatissallad. Kontakta dem i charken, de har en pärm med förslag till kall buffé. Super service med!
    Vart ska ni hålla hus och vilket datum har ni bokat?

    Transport har jag även tänkt på, någon som känner någon som har ett schysst transportmedel men som inte tar ut ett allt för högt pris för en timme mitt på en lördag i centrala Kd??
    Kan inte komma på var den herrgården ligger    Hittade heller inga bilder när jag googlade.
    Vår vigsel är i Värmskog kyrka, var festen ska vara vet vi inte än. Jagar för fullt  

    Vad är det för typ av transport ni vill ha? Bil? Gammal? Ny sportbil? 
  • Knopan
    Äldre 19 Jan 22:11
    #32
    MaybeBride09 skrev 2011-01-19 18:34:16 följande:
    Du kan nog komma lite billigare undan om du hittar någon butik som är billig. Kanske kan kolla tradera eller så?
    1 oktober 2011 säger jag JA
    Tradera kanske vore nåt. Har aldrig handlat där (lever kvar på stenåldern)  
  • mahj26
    Äldre 19 Jan 23:15
    #33
    Jeanette G skrev 2011-01-19 20:55:53 följande:
    Aqua tror jag jag har med på min lilla lista över ställen att kolla upp. Har ju hört att dom är bra, men att dom kan vara lite stroppiga? :P

    Make Up Store har brudsminkning för 1500:-. Då ingår 50 min konsultation, valfria produkter för 500:- , en sminkbox och en bok. Dom är ju bra där och har ett toppensortiment, men priset känns lite för högt för min del när det finns ställen som tar runt 600:-. Vi har en ganska tight budget. Men är du okay med priset tycker jag du ska kolla upp Make Up Store. :)

    Fotografen heter Magnus Svensson och är härifrån Karlstad.
    Letar precis fotograf för bröllop på Hammarö/Karlstad...
    Fotografen som du rekommenderade...jobbar han som fotograf eller är det bara hobby? Nån man kan boka, eller fotar han bara "privat"?
  • mahj26
    Äldre 19 Jan 23:22
    #34
    Knopan skrev 2011-01-19 22:01:07 följande:
    Kan inte komma på var den herrgården ligger    Hittade heller inga bilder när jag googlade.
    Vår vigsel är i Värmskog kyrka, var festen ska vara vet vi inte än. Jagar för fullt  

    Vad är det för typ av transport ni vill ha? Bil? Gammal? Ny sportbil? 
    Sundsta Herrgård ligger...tjaaa...hur ska man förklara... Mittemellan Sundstatjärn o CCC...vid Klarälven...
    Kan inte gatunamnen...kan det vara Brunnsgatan?
    Vi ska också ha vår fest där!
  • Knopan
    Äldre 20 Jan 07:42
    #35
    mahj26 skrev 2011-01-19 23:22:54 följande:
    Sundsta Herrgård ligger...tjaaa...hur ska man förklara... Mittemellan Sundstatjärn o CCC...vid Klarälven...
    Kan inte gatunamnen...kan det vara Brunnsgatan?
    Vi ska också ha vår fest där!
    Okej    Får man ha med sig mat och dryck (alkohol) till Sundsta Herrgård?
  • andrea­sochka­rin
    Äldre 20 Jan 08:37
    #36

    Jag hoppar på här också! =)
    Vi bor i Karlstad men ska gifta oss i Borgviks kyrka 30/7 i år (känns så underbart att faktiskt äntligen kunna säga "i år") och har sen festen i Borgvikslaa!

    Vi har kommit rätt långt i själva planeringen, men det är väldigt mycket som ska göras, och det blir bara mer och mer! Vi kommer att ha hemlagad (svärfar ska laga) buffé för att kunna dra ner på kostnaden så mkt som möjligt eftersom vi kan bli rätt många (120 bjudna, sen får vi se hur många som tackar ja) men vi vet inte hur vi ska göra med tårtan än. Funderar att göra som många här och beställa från Ica Maxi och dekorera själva.. Fast helst skulle vi vilja göra tårtan själva, men det är nog bra att inte ta oss vatten över huvudet tror jag, blir nog tillräckligt stressigt med maten..

    Har hittat perfekta klänningen, men jag vill inte beställa över nätet (fanns inte ens rätt storlek där) så den ska sys upp hos sömmerska (precis pratat med Kari Wazz och fått offert på den, så det blir nog toppen tror jag!). A's kostym ska vi beställa från Suitopia (fick tygprover hem förra veckan) och nu har vi fått hem våra specialbeställda stämplar så nu har vi börjat med inbjudningarna också!

    Funderar lite på det här med att ha en buss som går från Borgvik och in till Grums på natten (eftersom alla inte kommer kunna bo i Borgvik, utan bor på diverse håll i Grums). Men jag har liksom ingen aning om vart man kan kolla sånt.. Och vad kan det tänkas kosta tro?

  • Knopan
    Äldre 20 Jan 10:02
    #37

    andreasochkarin:  Vi har också Borgvikslaa i tankarna, eftersom det är ganska nära Värmskogs kyrka där vi ska vigas. Vi har flera ställen som vi ska åka runt och titta på  

    Även vi har funderat på att ordna med en buss för våra gäster. Lite svårt dock, då de bor lite var stans (Grums, Värmskog, Karlstad). Jag har ingen aning om var man kan vända sig. Kanske kolla gula sidorna, eller googla... 

  • annick­a
    Äldre 20 Jan 10:12
    #38
    mahj26 skrev 2011-01-19 23:15:02 följande:
    Letar precis fotograf för bröllop på Hammarö/Karlstad...
    Fotografen som du rekommenderade...jobbar han som fotograf eller är det bara hobby? Nån man kan boka, eller fotar han bara "privat"?

    Kul att höra att fler ska fotas av Magnus :) Han och jag är gamla klasskompisar. Han jobbar som fotograf och med retusch av bilder. Grymt duktig!!


    Vi ska ha buss för våra gäster och har fått offerter från Swebus och Väsebussarna. För ca 3500:- får vi en buss för 50 pers som går Karlstad - Alsters Kyrka, Alsters Kyrka - Blomsterhults dansloge och till sist Blomsterhults Dansloge - Karlstad. Offerten från Väsebussarna var den med bäst pris. Swebus låg en bit över 4000:- på sin.

  • Jejkej
    Äldre 20 Jan 13:52
    #39

    Jag hoppar på här. Vi gifter oss i maj på hammarö, vi ska ha festen på tälleruds hembyggdsgård.

    Antagligen kommer vi anlita en catering från kil, dom är jätte treviga, dock lite höga i priset, men då har de ansvar för all mat på festdagen, och även om man behöver mer hjälp ställer dom upp mot en liten summa, men då behöver man inte tänka på serverings personal m.m.

    Jag funderar på att göra naglar på Aqua :D

  • Jeanet­te G
    Äldre 20 Jan 14:57
    #40
    mahj26 skrev 2011-01-19 23:15:02 följande:
    Letar precis fotograf för bröllop på Hammarö/Karlstad...
    Fotografen som du rekommenderade...jobbar han som fotograf eller är det bara hobby? Nån man kan boka, eller fotar han bara "privat"?
    Han jobbar som fotograf och lär gå att boka för bröllop. Vet att han har fotat bröllop förut. Väldigt duktig och kul kille :)
Svar på tråden - Brudar i Karlstad/Värmland -