• J och J
    Äldre 2 Jan 20:00
    308714 visningar
    1284 svar
    1284
    308714

    Pysseltråd med tips och idéer

    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
     

  • Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer
  • Klantu­s
    Äldre 2 Jan 20:11
    #1

    Gud va roligt att pyssla!!

    Önskar jag hade ett bröllop planerat så jag kunde få börja pyssla lite ;)

  • J och J
    Äldre 2 Jan 21:04
    #2

    man kan pyssla ändå.

    kanske inte bröllopsrelaterat då bara

    inga andra som pysslar? 

  • rocknr­olla
    Äldre 2 Jan 22:04
    #3
    J och J skrev 2011-01-02 20:00:35 följande:
    Någon mer som känner hur det kittlar i fingrarna att få pyssla?!

    Både jag och min blivande är pysselgalna. Vill alltid ha något projekt på gång. Så vi är glada att ha ett bröllop att planera där det då kan pysslas nästan huuur mycket som helst Skrattande Därav blir det mycket pyssel till bröllopet. Inte mest för att spara pengar utan för att det är såååå roligt o representerar oss. 

    Tänkte det kunde vara roligt med en pysseltråd.
    Med tips, idéer, länkar, bilder. 

    Vad ska ni pyssla till bröllopet? 

    Just nu ser det ut så här för oss.
    Save-the-date kort - me tapet o kort på oss o knapp. KLART o skickat
    Inbjudningskorten - samma stil som ovan
    Servettringar - av toapappersrullar me tapet o snöre o knappar
    gåva till gäster - blir en figur i lera
    placeringskort - sitter på gåvan till gäster
    festhäftet - datautskrivet me lite snitsigare framsida, snöre/garn o knappar. 
    örhängen - knappar
    klänning och väst - ska brodera på dessa.
     

    så långt har vi kommit me pyssel vi ska göra

    någon som har tips på pyssel till dukning?
    Hej, tänkte bara rekommendera en ny sida;) brukar duka upp roliga grejer där.
    finns drink tips, lekar, vitsar mm.
    http://helsingborgrockafett.blogspot.com/
  • rocknr­olla
    Äldre 2 Jan 22:05
    #4

    Hej, tänkte bara rekommendera en ny sida;) brukar duka upp roliga grejer där.
    finns drink tips, lekar, vitsar mm.
    helsingborgrockafett.blogspot.com/

  • J och J
    Äldre 3 Jan 11:51
    #5

    puffar

  • Hon sa ja
    Äldre 4 Jan 13:57
    #6

    Vi ska klä in tändsticksaskar (mellanstora) och ha som kombinerade placeringskort/plats för några mintgodisar och en hälsning+uppdrag under kvällen till gästen. De ska såklart vara i samma stil som inbjudningskortet. 

    Jag går loss totalt i pysslandet och ser så fram emot att dekorera borden och festlokalen, ordna småfix och trix så att det blir så där "vi" som vi vill ha det. Alla pysslare borde få gifta sig eller ha någon nära som ska gifta sig, för det finns oändliga pysselmöjligheter :) 

  • DanKat
    Äldre 4 Jan 19:53
    #7

    Vi (eller mest jag rättare sagt ) pysslade massor till vårt bröllop. Förutom trycksakerna var det bl.a:
    - servettringar av tyg, band och pärlor (finns bild i galleriet)
    - rispåsar med pärlor och små hjärtdekorationer (bild i galleriet på en som är klar bortsett från de små hjärtanen)
    - fejktårta med hål på ovansidan där gästerna kunde stoppa ner lappar med goda råd t.ex. (finns på bild)
    - askar av bokbindarkartong med godis i till varje gäst (finns på bild)
    - klädde insidan av korgarna för vigselprogram med fint tyg
    - korthållare av gips och tjock ståltråd (formad som ett hjärta) som fick stå på buffébordet med namn på varje rätt
    - gjorde min slöja själv
    - dekorerade gästboken
    - sydde en söt liten necessär för linsvätska och lite andra grejer för mig som fick stå inne på en av toaletterna
    - fixade toalettkorgar + fina skyltar ovanför med ett rim som förklarade vad det var
    - stor bordsplaceringstavla (klädde en gammal anslagstavla med fint tyg, satte fast fejkmurgröna som en ram runt och satte fast lappar med allas namn med hjälp av pärlemorskimrande knappnålar). Ställde den på ett staffli som fick stå vid dörren.
    - köpte enkla tvålpumpar (genomskinliga) och dekorerade med några silverfärgade hjärtklistermärken
    - om man har tillgång till en grym symaskin kan man t.ex. brodera in namn/vigseldatum etc. på handdukarna på toaletten (vi frågade min gamla syslöjdsfröken som gjorde det åt oss ) Eller om man är ambitiös kan man alltid brodera in det för hand förstås

  • Äldre 10 Jan 19:00
    #8

    Ni verkar så pyssliga så jag undrar om ni vet om det finns nått frostspray som funkar att spraya på ljushållarens utsida utan att det är brandfarligt

  • LisaEl­eonor
    Äldre 10 Jan 19:53
    #9

    Vi har gjort inbjudningskorten- de är gräddvita med en röd bård med silvermärken och glitter.
    Servettringar- ett mörkblått tyg med stjärnor på som stoppas för att få lite styrsel och sedan sätts de ihop med spets.

    Sedan ska vi nog försöka få på lite spets eller sidenband på ljuslyktor och liknande.

  • Lyckli­ga Tettan
    Äldre 10 Jan 20:01
    #10

    Underbar tråd. Jag älskar med att pyssla :D. Pysslat inbjudningskort, festhäfte, presenter till gästerna (pyntade tändsticksaskar till männen och smyckeshänge till kvinnorna) askar att stoppa det i, ljuslyktor, gästbok. ja det är väl det som är planerat än så länge.

Svar på tråden Pysseltråd med tips och idéer