• Trolig­en
    Äldre 25 Nov 11:09
    13472 visningar
    77 svar
    77
    13472

    14/5 här samlas vi! :)

    Eftersom jag klantade till mig på sista tråden och skrev 14/6 så startar jag en ny tråd så ALLA kan hitta rätt!! :)


     


    Hej ho, lets go!


     


  • Svar på tråden 14/5 här samlas vi! :)
  • Majbru­d11
    Äldre 25 Nov 15:40
    #1

    Trevligt med en tråd, där alla som gifter sig den 14 maj kan byta erfarenheter och bara prata av sig på! Bra initiativ! :)

  • Trolig­en
    Äldre 25 Nov 21:06
    #2

    Ja det är kul att ha någon att prata om allt som har med bröllop att göra. ;)


    Hur långt har du kommit i planeringen??

  • grönvi­t2011
    Äldre 25 Nov 22:43
    #3

    Hej hej!

    Jag vill oxå vara med!!!

    Kan inte fatta att det är mindre än ett halvt år kvar, blir helt pirrig när jag tänker på det.

    Vi har inte kommit så lång, tror jag i alla fall. Det enda som är klart är:

    Kyrkan bokad
    Festlokal bokad
    DJ bokad

    Ja, det var nog det enda, vi ska träffa dom som ska göra maten i december och planera o bestämma.
    Klänningen hoppas jag hitta nästa fredag då jag bokat tid hos Atelje MB.
    Inbjudningskorten tänkte jag göra själv o skicka ut på alla hjärtans dag, då är det ju precis tre månader kvar :)

    Hoppas vi kan följas åt här, kan nog behövas när det närmar sig :)

  • SweetP­earl
    Äldre 26 Nov 00:23
    #4

    Jag hoppar också in här.

    För oss är nästan allt klart. Boka hotell idag, såg att det är många som ska bo på hotell just den helgen. Är det många som ska gifta sig? :)
    Det som nu är kvar att boka är: Kyrkan, frisör o make-up och buketter samt corsage. Beställa ringar ska vi göra också, men det blir nog inte förän i mars.

    Klänningen köpte jag i sommras och då fattades det 7 cm för att kunna stänga den. Men jag hade nyss fött barn då och nu har jag blivit av med de där 7 cm, men har inte provat klänningen än för att se om jag kan ha den.

    Det som står på tur härnäst är att inhandla material till inbjudningarna, som jag ska göra själv, och sen dekortion till borden. Det återstår lite kläder kvar att inhandla också.

    Tänkte på det här med kyrkoprogram. Vart kan man köpa lite tjockare A4 papper som inte kostar så mycket?

  • Trolig­en
    Äldre 26 Nov 11:32
    #5

    jag har köpt papper på bokia. Inte såå dyrt.


    Vi har bokat hotell och köpt klänning. Ska beställa inbjudningar billigt på visaprint.se och ringen blir ifrån vigselbutiken.se


    Vi vet vart vi ska ha middagen och vilka dekorationer vi ska ha på borden. Kyrkan är inte bokad än då dom tycker att det är himla tidigt att boka redan nu. Bor i ett litet samhälle. :)


    SweetPearl skrev 2010-11-26 00:23:11 följande:
    Men jag hade nyss fött barn då och nu har jag blivit av med de där 7 cm, men har inte provat klänningen än för att se om jag kan ha den.
    När fick du barn? Jag har också en liten som föddes 2 aug. :) Men än är det en del kvar ;) 2:a barnet också och det sägs ju ta mer tid. :(

     


    Vi ska också skicka ut inbjudningarna till allahjärtans dag. :)

  • SweetP­earl
    Äldre 26 Nov 23:39
    #6

    Jag fick mitt andra barn 9 juni och jag prova klänningen i slutet av augusti. Jag hade kvar en del från första graviditeten också. Jag går på vattenträning som är kombination av styrka och kondition och man har vattnet som motstånd. Har nu börjat att gå till gymmet också. Jag börja träna i mitten på september, så på 2 månader har 7 cm försvunnit.


    Troligen skrev 2010-11-26 11:32:42 följande:
    När fick du barn? Jag har också en liten som föddes 2 aug. :) Men än är det en del kvar ;) 2:a barnet också och det sägs ju ta mer tid. :(  
  • Majbru­d11
    Äldre 27 Nov 10:55
    #7

    Fler 2 barns föräldrar här, kul! Fick vår andra den 26 juli och de gravidkilorna ska bort!!
    Ni andra verkar ha de mesta klart!

    Vi har bokat kyrka, fotograf och lokal. Men nu är vi inne på att byta lokal... det känns inte riktigt 100 på det stället vi bokat och jag vill absolut inte ångra mig i efterhand!
    Sen har jag nog frisyr/smink bokat oxå. Det är sååå mycket hela tiden känns det som, jag är verkligen fast i bröllopsträsket, men det är ju sååå kul samtidigt som det är stressigt. Framför allt med en liten hemma som är en riktig mammagris =)

  • Trolig­en
    Äldre 27 Nov 17:35
    #8

    Vart bor ni någon stans? :)


     


    SweetPearl skrev 2010-11-26 23:39:36 följande:
    Jag fick mitt andra barn 9 juni och jag prova klänningen i slutet av augusti. Jag hade kvar en del från första graviditeten också. Jag går på vattenträning som är kombination av styrka och kondition och man har vattnet som motstånd. Har nu börjat att gå till gymmet också. Jag börja träna i mitten på september, så på 2 månader har 7 cm försvunnit.
    Vad duktig du är som tränar, vill också komma igång men det bli aldrig av. Och släpa med båda barnen på promenad är så himla omständigt, även fast det är väldigt härligt med promenad. :)

    Funderar på att börja på zumba som finns här 2 gånger i veckan. Kostade bara 30 kronor gången, vilket jag tyckte var väldigt billigt då gymmet och deras pass kostar 70.


     

  • SweetP­earl
    Äldre 27 Nov 21:54
    #9

     


    Troligen skrev 2010-11-27 17:35:30 följande:
    Vart bor ni någon stans? :)   Vad duktig du är som tränar, vill också komma igång men det bli aldrig av. Och släpa med båda barnen på promenad är så himla omständigt, även fast det är väldigt härligt med promenad. :) Funderar på att börja på zumba som finns här 2 gånger i veckan. Kostade bara 30 kronor gången, vilket jag tyckte var väldigt billigt då gymmet och deras pass kostar 70.  

    Vi bor i Ljusfallshammar, 2 mil utanför Finspång (ligger nära Norrköping). Men bröllopet kommer att äga rum i Stallarholmen, ca 2 mil utanför Strängnäs. Jag är nämligen uppvuxen där.

    Jag har en tränings kompis och vi peppar varandra och sen fick jag höra att efter att man har tränat 21 gånger regelbundet så går träningen på rutin sen. Jag känner nu att om inte jag får träna minst 3 gånger i veckan så får jag abstinens. :)

  • grönvi­t2011
    Äldre 27 Nov 22:08
    #10

    Kul att vi kommer in lite på träning också :)
    Klart att man vill vara iform på sin stora dag, det kommer att vara den bästa mottivationen man kan få. Själv tränar jag på friskis, både pass o gym sen blir det lite jogging också (tyvärr tillåter inte vädret det nu....)

    Jag bor i Skåne!!!

    När ska man beställa ring? Jag har ganska klart för mig hur den ska se ut eftersom vi bestämde det när vi förlovade oss i somras.

    Är det någon som vet när liljekonvaljer blommar? JAg skulle gärna vilja ha det som bordsdekoration.

Svar på tråden 14/5 här samlas vi! :)