• martin­a1234
    Äldre 24 Nov 15:03
    10021 visningar
    33 svar
    33
    10021

    kille otrogen igen?( lång text )

    hejsan alla, detta blir mitt första inlägg. kanske ett litet konstigt ämne att ta upp vid första inlägget men tyckte det kanske skulle vara intressent att höra era åsikter. kanske om ni har vart med om något liknande men  fixat förhållandet . eftersom denna kille jag nu kommer att skriva om ser jag som min framtida man!
    för att sammanfatta det hela för att inte göra det så jätte lång inlägg,
    det är så att jag och min kille har vart tillsammans snart 3 år. min kille kommer från en annan stad några mil i från min hemstad. men han flyttade hit för 2 år sedan.
    jag tycker vi har haft ett ganska så bra förhållande. lite kanske för intensivt eftersom killen inte har så många vänner här, inte för att han inte får några vänner , utan han anstränger sig bara inte. så vi är med varandra nästan hela tiden efter jobbet/ skolan förutom om jag ska träffa mina vänner som inte blir allt för ofta. men vi bråkar ibland. men när vi bråkar så bråkar vi om pengar och jag blir väldigt agressiv när jag bråkar. helt galen blir ja. vet inte varför.
    men till det hela. börjar från början


    .
    för ett år sedan så blev min mamma sjuk och dog i canser. redan när hon va sjuk så visste jag att han pratade med tjej "vänner" men jag fick aldrig höra på för han är väldigt privat av sig så man fick aldrig vet av om något va dom prata om mm eftersom  dom aldrig prata när jag va i närheten.


    min kille har alltid haft alla sina lösenord för sig själv .tex till hotmailen/msn samt mobilen.
    någon månad efter mamma dog så känndes något fel. fivk bara en känsla om att det va något mystiskt så efter ett bråk så fivk jag lösenordet till hotmailen, och på hotmailen så fanns det massa mail från hans ex . sådanna där sex mail. typ när ska vi träffas och ha mysigt mm. samt massa bilden från tjejer som skickats som sms men kommit till mailen istället. blev såklart ledsen och besviken eftersom min mamma dog och historiken från tiden då mamma va dödligt sjuk.


    konfronterade han och han sa om sitt ex att det va för att han skulle få en gratis tatuering(för hon är tatuerare) ringde upp henne.  hon sa att han hade pratat om mig. sagt massa saker som att han flyttade hit bara för att jag betala allt ( OCH DET GÖR JA) hyran, datorn, ALLT)
    han sa att hon ljög mm, och ja trodde både på han och hon men orkade inte tänka på det.
    allt blev bra.


    i januari så började han plugga i en annan stad, en yrkesutbildning på 10 månader.
    allt gick bra känndes det som. efter ett tag så känndes det skummt igen. inte att något hände som gjorde mig misstänksam utan bara en känsla på otrohet. lite såsaker kanske förändrades efter några månader han gått i skolan. han köpte massa presenter från en butik, skor mm. inte något som va i min smak för det va i någon rockabilly stil. han började typ andra ställningar i sängen.
    gå på toa extra månger. låter fantigt men . när ja fråga om han träffade någon så började han bråka och kalla mig paranoid mm.
    i juli bjöd jag han på en resa. efter det så såg jag att han hade tagit pengar från mitt konto när han hade vart i skolan. ca 3 tusen. han sa att det va till bensin mm. sedan när min syster skulle ta studenten bad jag honom att hjälpa till med att fixa till festen på morgonen men han sa att han va tvungen att åka till skolan. ok tänkte ja. men några dagar efter så såg jag en bild på telefonen han hade tagit. exakt samma tid som när han skulle hjälpa till men inte kunde. ett ställa ja kände igen. när jag fråga så sa han att han skulle komma försent endå så han åkte och fiska istället. 
     
    några dagar efter 1 september innan min födelsedag så
     tog jag hans telefon. bara för att kolla bilder mm för skoj skull. gick in på hans internet på telefonen. hade aldrig tänkt på det för att jag ha aldrig haft internet på min telefon och inte vetat hur det funkat mm.


    när jag gick in där så kollade ja historik mm. och så gick ja in på hans mail som va inloggad . det va en ny mail som han hade  skapat och använt. har suddigt minne eftersom jag blev så chockad när jag såg va som stod där. massa mail från en tjej som han hade träffat och historiken va från 2-3 månader tillbaka. det stod massa skit som ja knappt kommer ihåg. typ det som jag kommer ihåg
    va: min vackra jessica. jag saknar dig så himlans mycket. vill bara ligga i sängen hela dagen och inte göra något  på hela dagen. som förra veckan. vi ses imorgon kyssar
     mitt hjärta slog i tusen. massa annat va det oxå. jag blev galen. han tog telefonen och ja sa att han skulle ge mig den igen men han vägrade.
    han sa typ hon kan man iaf prata med. du är bara så elak mot mig.


    i förhast så slängde ja ut han och han åkte hem till sin hemstad, ja va så jävla ledsen.  jag tog reda på nummret till henne och bad min syster ringa. bara för att fråga. va faktist inte arj på henne eftersom ja inte visste om att han hade flickvän och det visste hon förstås inte.
    hon berättade att han hade kommit in i butiken där hon jobba jätte mycket och köpt saker och tillslut så hade dom börjat prata. hon ville inte berätta mycket för hon ville inte förstöra något. hon sa att dom hade pussats men hon vägrade säga något annat.  min pojkvän hade mitt och hundens namn tatuerad på handen så jag frågade hon hade sätt det och då sa hon att han hade förklarat att det va  hans kusin som han betraktade som en SYSTER. dom hade träffats i 2-3 månader intensivt varje dag. inget mer fick ja ur henne för att hon inte ville förstöra något.
    jag frågade varför hon aldrig har ringt honom och då sa hon att han inte hade någon telefon.
    och såklart så ha han ju det.
     efter en helg så kom han tillbax och vi prata . det enda men fick ur han va att hon betyder inget. hon blev kär i mig men jag skulle sluta träffa henne efter det och att dom aldrig hade gjort något .
    när jag frågade varför han träffade en annan så fick ja svaret: jag vet inte, jag är dum i huvudet. ville se mailen igen med alla meddelanderna men han säger att han raderat allt och han inte har lösenordet till mailen. efter ett tag blev det bra eftersom ja ville vara snäll så han kunde fortsätta skolan men nej. veckan efter så blev han utkickad från skolan för att han hade vart borta för mycket. Hmm hur kan det komma sig?  iaf  för några veckor sedan så hade han mig, sin mamma och en kille på sina favoriter i telefonen. när jag kollade upp nr på killen så va det istället en tjej. från hans hemstad. frågade han och han sa att det hade råkat blivit så bara. villket sammanträffande tänkte ja. det råååååkade bara bli så. okey dom kanske är kompisar och det är okej men endå. då behöver man inte gömma det. och jag vet att hon har pojkvän. någon vecka senare så va det ett till tjejnr i telefonen från hans hemstad. vet att dom pratar på msn ibland. okej ennu en gång.
    nu känns det igen som att det är något skumt på gång, har bara en känsla. nu jobbar han i en stad någon mil utanför våran kommun. han har börjat gå på "toa" extra många ggr. får knappt röra hans telefon. han raderar internet historiken och när jag frågar varför han gör det så säger han att han planerar något till nyår till oss som jag inte får se. okey men jag tror inte att kollar på det exakt varje dag i 2 månader. han ringer bara en snabbis på rasterna. han brukade alltid ringa långa samtal. ibland så kan han vara jättekärleksfull när han kommer hem. då frågar jag han typ. va har du gjort nu typ. men som sagt det är inte ofta.
    jag vet att han älskar mig. men va fan är det frågan om i hans huvud?
    han planerar för framtiden mm med hus och allt men det har han gjort hela tiden, under hela tiden vi har vart tillsammans.
    som sagt, de som jag har skrivit om är kanske bara några av massa ggr han har vart otrogen.
    är jag bara paranoid nu eller ska jag tro på min magkänsla?
    va tror ni?
    måste förklara att jag inte är kanske perfekta flickvännen, har kanske mycket fel och brister med mitt humör ibland men det enda vi bråkar om är att han ska hjälpa till här hemma både med städning och pengar. men det gör han inte! men det kan nog inte vara en anledning för att han är otrogen.
     
    sorry för den långa texten.

  • Svar på tråden kille otrogen igen?( lång text )
  • Semlor­na
    Äldre 24 Nov 15:12
    #1

    Det spelar ingen roll om du inte är perfekt, är man i ett förhållande håller man inte på med andra. Så kan du ju inte ha det.

  • Uttan
    Äldre 24 Nov 15:13
    #2

    Håller med ovanstående. Är man i ett förhållande så är man, annars kan man ju lika gärna vara singel.

  • Runi
    Äldre 24 Nov 15:14
    #3

    Ja alltså det är omöjligt för mig att säga om han är otrogen eller inte nu men att du orkar med det i allmänhet förstår jag inte! Om han nu har varit otrogen så mycket, varför planerar du då en framtid med honom? Det finns GARANTERAT andra killar/män som behandlar dig bättre..

  • martin­a1234
    Äldre 24 Nov 15:20
    #4

    Jag förstår att ni har dom åsikterna och jag skulle säga exakt samma sak till någon annan som har samma problem. men det är inte så enkelt:( Jag har typ bara han, och min syster för mina farföräldrar och föräldrar är döda. och han är som en "trygghet"  om ni förstår va jag menar! jag vet inte om jag skulle klara av att lämna han. klart att jag skulle överleva men har inte styrkan till det just nu. men jag hatar att jag älskar han och att jag är så beroende av hans närvaro.

  • Semlor­na
    Äldre 24 Nov 15:27
    #5

     


    martina1234 skrev 2010-11-24 15:20:08 följande:
    Jag förstår att ni har dom åsikterna och jag skulle säga exakt samma sak till någon annan som har samma problem. men det är inte så enkelt:( Jag har typ bara han, och min syster för mina farföräldrar och föräldrar är döda. och han är som en "trygghet"  om ni förstår va jag menar! jag vet inte om jag skulle klara av att lämna han. klart att jag skulle överleva men har inte styrkan till det just nu. men jag hatar att jag älskar han och att jag är så beroende av hans närvaro.

    Du är värd bättre, du är värd att ha nån som bryr sig om dig och som gör allt får att du ska må bra! Stanna inte hos nån för att det är enkelt, det är att slösa bort tid.

  • martin­a1234
    Äldre 24 Nov 15:30
    #6

    men som sagt, misstänksamhet och svartsjuka äter upp en innefrån så det gör nog  nästan lika ont som att någon är otrogen faktist! det ända man vill är att killen ska ändra sig.  När jag verkligen inser det och när själva hoppet är slut så kommer det vara slut.

  • moonli­ghtgir­l
    Äldre 24 Nov 15:33
    #7

    Hej hej

    Om jag vore dig skulle jag dra öronen åt mig och sparka ut han. I mina öron låter det som att han utnyttjar dig. Eftersom när du har haft magkänsla förut om att något varit fel och då har du haft rätt så tycker jag att du ska lyssna på din magkänsla igen. Du skriver att ni varit tillsammans i tre år vilket inte är jättelång tid och han har redan svikit ditt förtroende flera gånger. Du skriver att du inte är den perfekta flickvännen men det tycker inte jag hör hit. Ingen har rätt att behandla sin partner illa och bedra henne/honnom med någon annan och hålla på att ljuga för henne.

    Jag förstår att du älskar honom och vill se en framtid tillsammans med han men om det hade varit jag skulle jag inte kunna lita på han igen.

    Mitt svar kanske inte var det du ville höra men tillslut är det bara du som kan ta det beslutet om du kan lita på han och om du vill förtsäta tillsammans med honom.

    Lycka till.
    kram

  • sandvi­ken
    Äldre 24 Nov 16:01
    #8
    martina1234 skrev 2010-11-24 15:20:08 följande:
    Jag förstår att ni har dom åsikterna och jag skulle säga exakt samma sak till någon annan som har samma problem. men det är inte så enkelt:( Jag har typ bara han, och min syster för mina farföräldrar och föräldrar är döda. och han är som en "trygghet"  om ni förstår va jag menar! jag vet inte om jag skulle klara av att lämna han. klart att jag skulle överleva men har inte styrkan till det just nu. men jag hatar att jag älskar han och att jag är så beroende av hans närvaro.
    jag tycker verkligen synd om dig, när du säger att det här är din "trygghet"...

    du förtjänar såklart nån bättre, jag tycker du skall lämna honom omgående...

  • Äldre 24 Nov 16:10
    #9

    Tänk på dig, SPOLA HONOM. 

  • Lev idag
    Äldre 24 Nov 16:19
    #10

    Även fast du säger att du inte har någon och att han är din trygghet, mår du bra av det?
    Mår du bra av att gå runt och va misstänksam?
    Mår du bra av att inte lita på honom?
    Mår du bra av allt det?

    När man läste ditt inlägg så låter det inte som att du mår speciellt bra med honom.
    Då är det inte värt det.
    Tycker jag.
    Den man planerar sin framtid med ska man kunna lite på.
    Den ska man inte vara misstänksam mot.
    Den ska man kunna prata om allt med.
    Visst att det blir konflikter i relationer, men man löser dem till det bättre.

    Jag känner igen mej lite i det du skriver.
    Eller inte att jag haft en kille som gjort så mot mej utan att vara så beroende av någon så att man gör sej själv en otjänst.
    Att vara beroende av någon på det sätt sårar bara en själv när man inte kan lita på dem, måste kolla dem, är misstänksam och hela tiden undrar vad dem gjort nu.
    Det är bara skadligt för en själv. Man mår inte bra av det.

    Det är svårt.
    Men du är värd bättre.

Svar på tråden kille otrogen igen?( lång text )