• Äldre 16 Nov 20:01
    3803842 visningar
    21824 svar
    21824
    3803842

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Äldre 20 Nov 09:59

    Fru Sy: Moa lärde sig aldrig riktigt att ta tag i bröstet ordentligt så mina bröstvårtor var ständigt såriga och amningen gjorde bara ont. Sen åkte jag på en killer mjölkstockning och då fick vi rådet av BVC att ge henne ersättning för att hon skrikit konstant i en vecka. Det var då hon reagerade mot komjölksproteinet och fick en allvarlig allergisk reaktion. Efter det var amningen ännu struligare så jag slutade efter 3 månader.

  • Äldre 20 Nov 15:09

    Läser vad ni skriver och känner ert stöd och det tröstar att inte inte vara så ensam som det känns.

    För övrigt så försöker jag finnas till mitt i och trots allt. Även för min son, med Harry Potter, Idol, handbollsmatcher (både ikväll och hela dagen i Karlskrona imorgon).

    Och i små stunder låtsas för mig själv att allt är som det ska, att dörrarna inte har stängts för alltid och att hoppet inte är slut. Kanske till och med titta på längdskidor.

    Och i andra stunder går det inte ens att andas.

    Jag har väldigt lite behov av att prata just nu. men att ni finns och att ni bryr er, kommer jag nog aldrig att kunna uttrycka värdet av.

    Tack för alla fina sms, inboxmeddelanden och kommenatarer.

  • Äldre 20 Nov 15:35
    passionsblomman skrev 2010-11-20 15:09:44 följande:
    Läser vad ni skriver och känner ert stöd och det tröstar att inte inte vara så ensam som det känns.För övrigt så försöker jag finnas till mitt i och trots allt. Även för min son, med Harry Potter, Idol, handbollsmatcher (både ikväll och hela dagen i Karlskrona imorgon).Och i små stunder låtsas för mig själv att allt är som det ska, att dörrarna inte har stängts för alltid och att hoppet inte är slut. Kanske till och med titta på längdskidor.Och i andra stunder går det inte ens att andas.Jag har väldigt lite behov av att prata just nu. men att ni finns och att ni bryr er, kommer jag nog aldrig att kunna uttrycka värdet av.Tack för alla fina sms, inboxmeddelanden och kommenatarer.

     

  • Äldre 20 Nov 15:39
    passionsblomman skrev 2010-11-20 15:09:44 följande:
    Läser vad ni skriver och känner ert stöd och det tröstar att inte inte vara så ensam som det känns.För övrigt så försöker jag finnas till mitt i och trots allt. Även för min son, med Harry Potter, Idol, handbollsmatcher (både ikväll och hela dagen i Karlskrona imorgon).Och i små stunder låtsas för mig själv att allt är som det ska, att dörrarna inte har stängts för alltid och att hoppet inte är slut. Kanske till och med titta på längdskidor.Och i andra stunder går det inte ens att andas.Jag har väldigt lite behov av att prata just nu. men att ni finns och att ni bryr er, kommer jag nog aldrig att kunna uttrycka värdet av.Tack för alla fina sms, inboxmeddelanden och kommenatarer.
  • Äldre 20 Nov 16:27

    Blev sent igår. Trevligt med glögg, pepparkakor, konjak, Idol och väninnor igår.


    Orientaliska dansen blev inställd, men imorgon ska jag gå på Gypsy dance iaf.


    T har uppträtt med sin Street dance grupp idag. De var så duktiga och söta och coola så man ville bara äta upp dem. Modiga som fasen, att ställa sig och dansa bland en massa folk i köpcentret. T gjorde två "solon", ett med en kille och ett med en tjej. Så modig hon är *stolt mamma skryter lite*

  • Äldre 20 Nov 16:28

    Det roliga med street dancen är att det är killar o tjejer blandat.


     


    Nu ska jag gå och vila middag (den bestod av skrovmål idag och då måste man vila på maten) .

  • Daa
    Äldre 20 Nov 18:05

    *håller om varsamt*


    passionsblomman skrev 2010-11-20 15:09:44 följande:
    Läser vad ni skriver och känner ert stöd och det tröstar att inte inte vara så ensam som det känns.För övrigt så försöker jag finnas till mitt i och trots allt. Även för min son, med Harry Potter, Idol, handbollsmatcher (både ikväll och hela dagen i Karlskrona imorgon).Och i små stunder låtsas för mig själv att allt är som det ska, att dörrarna inte har stängts för alltid och att hoppet inte är slut. Kanske till och med titta på längdskidor.Och i andra stunder går det inte ens att andas.Jag har väldigt lite behov av att prata just nu. men att ni finns och att ni bryr er, kommer jag nog aldrig att kunna uttrycka värdet av.Tack för alla fina sms, inboxmeddelanden och kommenatarer.

     

  • Daa
    Äldre 20 Nov 18:06

    Fru E: det lät som ett spännande projekt. Hur gick det?


    Fru E skrev 2010-11-20 09:51:12 följande:
    Önska mig lycka till när jag ska väcka maken om en stund.......han var på pokerkväll igår och lovad dyrt och heligt att jobba järnet idag och imorgon med huset. Tror han kom inramlandes vid 5-6 imorse så det ska bli sadistiskt roligt att "tvinga" upp honom  mohahahahahaha så går det när man inte tänker efter före

     

  • Daa
    Äldre 20 Nov 18:09

    Villemoa: härligt att det går bättre med amningen nu. Det måste kännas väldigt skönt.

    Flamman: kom skrovmålet från Frasses? Kul med street dance.

    Vi har handlat spjälsäng nu. Ännu en liten förberedelse.

  • Fru E
    Äldre 20 Nov 18:13

    Daa-åt skogen . Tjatade upp honom vid tio, jag åkte till Jula för att handla lite grejor till köket och bad honom smsa artikelnr, inget sms och inget svar i telefonen, när jag kom hem sov han. Nytt tjat, frukost, sedan la han sig igen och sover än..........jag och glassbåten har gett upp och roar oss på egen hand. Maken får stå sitt kast och fixa allt till nästa helg själv eftersom jag gjort min del, eller så avbokar jag helt enkelt vår glöggfest och hänvisar till maken. Barnsligt jag vet men det är likadant varje gång och jag börjar tröttna så det är tuff luck nu

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård