• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • dfk

    Fina blomman!!! Jag är så ledsen för din skull! Fy f... vad livet är orättvist ibland! Det var det här som inte fick hända. Många kramar till dig!

  • dfk

    Bruttan, jag undrade just var du tagit vägen. Det där lär inget vidare, jag hoppas att det kommer kännas lättare snart och att det här var en dipp ner som ska vända allt till det bättre! Kram

    Flamman, kanske finns det andra mediciner att tillgå, om det inte verkar gå bra med den tilltänkta? Jag hoppas att det finns lite alternativ.

    Själv är det någorlunda på hemmafronten för egen del. Det går upp och det går ner.

    Daa, envisa plåtmage... Drick mycket vätska också när du äter torkad frukt el. linfrön. Blötlägg helst innan så blir det lite mer gelé runt linfrönen. Men det har du säkert gjort redan. Kan tänka mig att du provar allt.

    Kram♥

  • Ninnnis

    NEJNEJNEJNEJNEJNEJ Blommis!

    Finaste, bästaste du. Har det kommit så mycket att du är helt säker, eller finns det fortfarande en möjlighet?

    Åh, vad jag önskar att jag kunde göra så att allt ordnar sig

  • Hvidbrud

    Tack för erbjudande om sjuts, ninnis! Tager gärna emot, men, det fins ju ett litet men... När hade du tänkt åka hemmåt igen?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård