• Äldre 16 Nov 20:01
    3774163 visningar
    21824 svar
    21824
    3774163

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa
    Äldre 18 Nov 20:35

    Pinsamt. Jag hann glömma att jag skulle hälsa från Lanovia, fortfarande utan modem. Hon saknar oss, så som vi saknar henne. Öka, Telia! *vinkar till Lanoviafamiljen*

    dfk: ha en fin promenad! Det är en fantastisk umgängesform, en lång promenad med en vän. En sådan ska jag styra upp när parvlarna befinner sig på utsidan.

    Ingis: När det handlar om katrinplommon, linfrön osv så verkar jag ha en plåtmage utan like. Inte ens Heloises goda plommonkräm gav någon märkbar effekt på magen (fast den var ju riktigt god... ska nog laga till lite under ledigheten). Det är bara att gilla läget. Just nu är det lite extra störande dock, för jag tycker verkligen att sammandragningarna verkar öka i antal ju mer min mage måste arbeta.

    *high five till Ingis efter en lyckad sprängning *

  • Daa
    Äldre 18 Nov 20:36

    Hej Ninnis! Om din make river väggar varje torsdag, har ni då några väggar kvar? Eller river han väggar lite varstans?
    Klappa lilla sömniga gullhunden från mig.

  • Äldre 18 Nov 21:30

    Blod. 

    Så var det med min längtan efter fler barn.

  • Äldre 18 Nov 21:45

    Åh, nej nej nej nej! Var det så det skulle bli? Åh, finaste blommis vad jag känner med dig Massor av kärlek och tankar och varm filt, te, en ordentlig groggadjävel och ett paket näsdukar. Finaste finaste du! Kramar om. Hur har du det?


    passionsblomman skrev 2010-11-18 21:30:03 följande:
    Blod.  Så var det med min längtan efter fler barn.
  • Äldre 18 Nov 21:56

    Tar med boxbollen också...

  • lanovi­a 08
    Äldre 18 Nov 22:06

    NEJ!! Hur mår du o sambon? Jag Kan bara ana. *kramar*


    passionsblomman skrev 2010-11-18 21:30:03 följande:
    Blod.  Så var det med min längtan efter fler barn.
  • Leksi
    Äldre 18 Nov 22:07

    NEJ!!!!! 
    Helvetes jävla skit Blomman!!

    Åh vad jag känner med dig. Det var ju inte så det skulle bli.

  • lanovi­a 08
    Äldre 18 Nov 22:14

    Jag tänkte bara komma in o vinka. Mycket mer orkar jag inte från mobil. Tycker bara den är omständig. *känner mig som ett fornminne* Är så less o missnojd med Telia just nu. Hur lång tid lan det ta att skicka ett modem? O dderas förslag medans vi väntar tänker jsg inte gå in på. Morr!

  • lanovi­a 08
    Äldre 18 Nov 22:18

    Tack för alla grattis gulliga ni. Jag fick en kanon dag. Nu skall jag logga ut o tänka på blommis h3la natten. Orattvisa jävla liv!

  • andbey­ond
    Äldre 18 Nov 23:01

    NEJ NEJ NEJ! Jäkla blod. *kramar på Blommis*

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård