• Äldre 16 Nov 20:01
    3773448 visningar
    21824 svar
    21824
    3773448

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Äldre 18 Nov 13:58

    Ingis; Jag är GRYMT impad av din löpning!! Jag sprang lite i somras. Eller sprang o sprang. Joggade. Små,små steg i sakta mak med så lite övrig aktivitet som möjligt i resten av kroppen, är det som gälelr för mig för att orka 3 km.

    Igår simmade jag bröstsim 30 min. Utan att vila. Jag vilade bara 2-3 ggr genom att simma en halv längd ryggsim, för att slappna av i axlar o nacke lite (jag har skitdålig teknik när jag simmar). Jag är också lite stolt faktiskt över mig själv

  • Äldre 18 Nov 14:20

     


    Norrskensflamman skrev 2010-11-18 13:56:32 följande:
    Preg är inköpt och test görs imorgon bitti. Håll tummarna för FETT MINUS åt mig. Alla andra önskar vi ++++++++++++ till, men INTE till mig.Kramisar!

    Och i samma stund som jag skrev det så kände jag en bekant molvärk i tjejmagen och nåt varmt och blött och RÖTT i trosorna!! Wiiiiiiooooohooooooo!!!!

    Tack Ingis, Altea och alla som hjälpte till och mot Tantskrället hit
    Men vänta nu... Tantskrället kom HIT till norr, det borde ju betyda att... *spekulerar vidare, men törs inte uttala orden högt utan håller tummarna jätte-jättehårt och ber en bön*

  • Äldre 18 Nov 14:22

    Och eftersom jag känner mig bättre till humöret så kanske Kinesologens droppar börjar verka och göra att min kropp sakta men säkert börjar läka. Kanske knoppen också

  • Äldre 18 Nov 14:57

    Heja Flamman som uppehåller indianerna i norr! *andas ut*

    Hoppas det går bra hos läkaren och att inte blodtrycket ställer till det för medicineringen. När ska ni dit?

  • Äldre 18 Nov 15:03

     


    Ninnnis skrev 2010-11-18 14:57:26 följande:
    Heja Flamman som uppehåller indianerna i norr! *andas ut*Hoppas det går bra hos läkaren och att inte blodtrycket ställer till det för medicineringen. När ska ni dit?

    Sjunde dec. *sväljer*

  • Äldre 18 Nov 15:27

     


    Norrskensflamman skrev 2010-11-18 15:03:42 följande:
      Sjunde dec. *sväljer*

    *håller tummarna*

  • Daa
    Äldre 18 Nov 16:06

    Grattis till alla Moa!

    Blommis: HURRA för fungerande värme i kåken! *dansar runt lite, men det blir för svettigt. *

    Fru Sy: så ledsamt med det där dryga, dryga illamåendet. *kramar*

    Muggles: tack Om jag klagar lite, så är det för att mitt värsta gravidgissel, förstoppning, förstoppning och åter förstoppning känns lite jobbigt att klaga över. Det goda modet beror mest på att jag kastat mig huvudstupa i Det-händer-inte-mig-havet och där tänker jag guppa omkring tills jag vet om jag har rätt eller fel. Tror att jag bestämde mig för det i samma ögonblick som maken och jag slutade skydda oss.
    Hur mår du?

    Heloise: hur har det gått med ditt besök angående din mage?
    Skönt att Elise hade en bättre dag. Otroligt irriterande med läkare som säger emot varandra, men vi hoppas att den som Panzer träffade är den som har rätt.

    Ingis: Härligt med joggingturen! *impad*

    Fru E: det är tungt när tiden tycks sega sig fram sådär som den gör i början av graviditeten. Men snart är ni där! *peppar* *hejjar på Fru E när hon tar sig an de arga kunderna: På dem bara!*

    Flamman: bra att indianerna kom till slut! *spränger lite broar så de inte kan ta sig söderut sedan* Hoppas hoppas hoppas att det går bra hos läkaren. Gulliga lilla K.

  • Äldre 18 Nov 17:34

    Hej Hvidis! Skönt att allt är bra med er!

    Flamman: Staaaackars lilla K! Men hon fick en fin ödla iallafall!
    Simning är så himla ljuvligt.....tycker bara det tar så mkt tid....annars älskar jag vatten!
    O ja...den där tekniken....den är inte lätt alltid!
    Hmmm hoppas att det inte är några som helst problem med makens medicinering o höga blodtryck *håller tummen*
    GRATTIS till MINUS! *bakbinder tantskrället o slänger upp henne på flammans traktorflak......nu kör vi norrut med henne o gräver ner henne*

    Hahaha vet du....jag är osså impad av min joggning!!!  Trodde aldrig att jag skulle orka så lång o så mkt utan värsta ansträngingarna!

    Daa: Katrinplommon katrinplommon o katrinplommon så får du fart på magen!

    Ja Heloise, hur gick det hos spec mödravården med din mage?

    *hohohoho....hjälper Daa att spränga broar så inte tanten kan rymma.......vilken jä-la smäll!!! ....håret på ända, rykandes ur topparna o helt ner sotad o jättelycklig*

  • dfk
    Äldre 18 Nov 19:59

    Flamman, skönt med en liten tröstödla♥


    Ingis, bra kämpat med joggningen!


    Fru E, arga kunder minsann. Ge dom lite pepparkakor.


    Haft en låååång dag på jobbet, så skönt att vara hemma. Nu blir det snart en prommis med bästa väninnan. Man behöver prata av sig ibland!


    Villemoa, nu är du inboxad! Väntar ivrigt.


     

  • Äldre 18 Nov 20:27

    Jag lagar soppa, maken river en vägg och hunden sover. Helt normal torsdagskväll hemma hos oss.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård