• Äldre 16 Nov 20:01
    3773877 visningar
    21824 svar
    21824
    3773877

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Äldre 18 Nov 07:49
    #81

     


    Heloise skrev 2010-11-17 20:59:21 följande:
    Idag har varit en bra dag! Elise har varit vaken mkt och tittat med sina fina små uggleögon Jag har fått en akuttid för magen imorgon, det har blivit både spänt och ömt igen, inte bra alls Men jag hade inte speciellt hög sänka( iofs hade jag inte det förra gången heller). Elise andas på bättre( peppar peppar) och kör nu cpap utan syrgas och bara 25% i grimman( vi andas 21%) koldioxiden har snyggat till sig lite och med det kommer en vaknare bebis, koldioxid är världens bästa sömnmedel sa hennes läkare, ja  fråga Sylvia Plath sa jag och då förlorade jag honom Panzer mötte läkaren som jag hade i förrgår och han har jobbat på neo förut och sa att han fattade itne varför de snöat in så på hjärnskada, hon hade enligt honom inte varit utan syre så länge att det fanns någon överhängande risk för syrebrist- relaterade skador. Men ärligt talat jag är så j-vl less på läkare, de säger emot varandra hela tiden, det är ett under att folk blir frisk alls! Hon får vätskeutdrivande och så har de kapat maten för henne, aldrig blir det bra säger Elise och är kinkig för att hon får mindre mat, men hon går upp för fort och då binder hon vatten- lik mamma? Nää inte alls Underbart att axel och fälga mår bra Daa och att du mår bra, för det gör du väl? Blomman, klart man ska vara lycklig över en ny panna Det är så outsägligt spännande med alla kommande trådbebisar 'Jag är så spänd på vad ni funderar på för namn till alla bebbarna Vår favvosyrra på neo har en dotter som heter Lykke, det tycker ajg är ett otroligt vackert namn, hade mkt väl kunnat döpa Elise till det om hon nu inte hade varit en Elise dvs Puss på er, jag vet inte vad jag skulle göra utan er!

    Va härligt att höra!
    O den läkaren som Panzer pratade med....den verkar ju riktigt vettig!

    Ja visst är det spännande med alla bebisar! Lykke heter dottern till ett par kompisar! Jättefint! Vet inte varför jag får danska vibbar.....är det danskt kanske?

    Aleta: Va roligt att det går så bra på jobbet! Trevliga kollegor ska man värdera högt!

  • Äldre 18 Nov 07:57
    #82

    O så lite ego:

    I går sprang jag igen o imponerade duktigt på mig själv! Räligt så nöjd man kan vara med sig själv ibland!
    Sprang totalt 2,5 av 3,3 km! Utan problem! Hade kunnat springa mer....men den rundan jag valde har en uuuuuuber lång o superbrant backe som jag innan jag började rundan hade bestämt mig för att gå.

    Kan tillägga att jag inte sprungit så här bra sen jag gick i nian...o det är länge sen!
    Skade de mitt knä o fick inte ordning på stabiliteten mm på 4 år...då jag gick upp rätt mkt....o sen har jag aldrig kommit igång igen....
    Pluss att jag är eg alldeles för tung för att springa nu....men jag har kommit på trixet.
    Man ska vara avslappnad (annars får jag håll) o så ska man få igång en rörelse där man även använder överkroppens kraft.....o så små små steg!

    VILKEN upptäckt va?!

  • Äldre 18 Nov 07:59
    #83

    O så började jag dagen med att läsa ett mail som chefen skickade till mig i går natt.....

    Med massor av beröm! Bra start på dagen!

    I morgon ska jag vara ledig har jag bestämt mig för....behöver det för psyket....men har svårt att tro att jag får eg för vi har massor att göra....men men.....jag har bestämt mig!

    Nu jobb!

  • Fru sy
    Äldre 18 Nov 09:42
    #84

    Grattis till våra namnsdagsbarn!!

  • Äldre 18 Nov 09:59
    #85

    Hejom fejom!

    Här snöar det lovikavantar.

    Hejja Ingis som springer! *viftar med en banderoll*

    Hejja Elise som är så duktig och andas själv! *snurrar fina snurrar med pom-poms*

    Grattis våra Moa-tjejer! *bjuder på namnsdagskaka*

    Jag vet ju att det var nåågot mer jag tänkte, men inte minns jag det nu....

    ...flera sekunder senare.

    *går och sätter på kaffe så hjärnan får sin drog*

  • Äldre 18 Nov 10:01
    #86

    Jag brände vällingen alldeles nyss, och det hade kunnat fördärva vilken dag som helst, men det var för att jag höll på och fixa ihop diverse viktiga papper och samtal som jag glömde den. Och nu är jag så nöjd att jag gjort undan pappren, att jag dricker bränd välling och inte tycker att det gör något.

  • Äldre 18 Nov 10:02
    #87

    Mitt namnsdagsbarn tackar och bockar Idag är Moa på dagis, hon ville själv dit och leka som hon sa så då är det klart att hon skulle få göra det! Har inte tagit nån bra bild på mig och Ellie än men idag är jag presentabel så mms blir det senare under dagen. dfk och Aleta: har inte era mobilnummer så om ni inboxar dem så får ni också en bild

  • Äldre 18 Nov 10:23
    #88

     


    passionsblomman skrev 2010-11-18 10:01:28 följande:
    Jag brände vällingen alldeles nyss, och det hade kunnat fördärva vilken dag som helst, men det var för att jag höll på och fixa ihop diverse viktiga papper och samtal som jag glömde den. Och nu är jag så nöjd att jag gjort undan pappren, att jag dricker bränd välling och inte tycker att det gör något.

    den känslan är så underbar! Hade osså kunnat dricka bränd välling!

    *häller upp en kopp o skålar med Blommis*

    Har fått mer beröm av chefen..... känns bra!
    Men snart så börjar jag fundera på om det är så att hon berömmer för att vi ska orka jobba mer.... Asch struntar i att analysera!

    *slurpar välling*

  • Äldre 18 Nov 10:25
    #89

    Grattis alla fina Moa-töser

    Heja Ingis, vad duktig du är! Härligt med beröm från chefen också.

    Blommis, underbart att det nya systemet fungerar så bra och att ni är så nöjda

    Muggles, jag trodde KUB var i måndags, men då håller jag tummarna för kommande måndag istället

  • Äldre 18 Nov 10:26
    #90

    Hvidisen, hur är det med dig?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård