• Äldre 16 Nov 20:01
    3773150 visningar
    21824 svar
    21824
    3773150

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Äldre 17 Nov 11:09
    #41

    Vet ni förresten hur glad man blir när man är på väg ut genom dörren en tidig morgon i november och en yrvaken snygging hasar ut från sovrummet och säger "Vad fin du är" ♥

  • Äldre 17 Nov 11:36
    #42

     


    Ninnnis skrev 2010-11-17 11:09:27 följande:
    Vet ni förresten hur glad man blir när man är på väg ut genom dörren en tidig morgon i november och en yrvaken snygging hasar ut från sovrummet och säger "Vad fin du är" ♥

    *katching i poängburken*

    SÅDANA komplimanger vill vi ha fler av....iallafall jag!

  • Daa
    Äldre 17 Nov 11:36
    #43

    Naw... Jajamen, pluspoäng.


    Ninnnis skrev 2010-11-17 11:09:27 följande:
    Vet ni förresten hur glad man blir när man är på väg ut genom dörren en tidig morgon i november och en yrvaken snygging hasar ut från sovrummet och säger "Vad fin du är" ♥

     

  • Daa
    Äldre 17 Nov 11:38
    #44

    Lanovia hälsar. De har trasigt modem, så hon har svårt att ta sig in på bt för tillfället, arma flicka. kanske får de nytt idag.

  • Daa
    Äldre 17 Nov 11:39
    #45

    Bravo, Ingis!


    ingenjörsbruden skrev 2010-11-17 10:15:23 följande:
    *lägger mig i bakhåll med flamman för att överfalla o kidnappa tantskrälle långt lång lång bort från Blommis....gör snaror....testar håvar....lägger fram bedövningspilar......buntband att binda henne med*

  • Daa
    Äldre 17 Nov 11:42
    #46

    Åh, så spännande att ankungen vill börja krypa. *hjärtar*


    Ankan80 skrev 2010-11-17 09:17:34 följande:
    INgis:Allt bra med ankungen. Han börjar försöka krypa, dvs gungar på alla 4a Daa:Var inte meningen att göra dig mer orolig. Tyckte dock det var konstigt att de inte skickar det vidare iom sammandragningarna o tvillingar. Kanske kan be att hon skickar ett nytt prov nästa gång du är hos BM.

    Ingen fara. Det är ju bra att dela med sig av sina kunskaper.
    Idag på specmödra fick jag veta att det är vanligt att ha mycket sammandragningar när man väntar tvillingar, för livmodern blir så uttänjd. Inget konstigt med sammandragningar nattetid heller.

  • Daa
    Äldre 17 Nov 11:52
    #47

    Vi har också en lergryta. Bröllopspresent, hittills använd en gång. Måste nog börja använda den mer. Det blir ju så gott.

    Joo... det gick bra på TUL (riktig förkortning? ). Uppskattningsvis är det sammanlagt tre kilo bebis i magen nu. Fälga är lite mindre än Axel, men det är inget onormalt, snarare något som skulle kunna bero på olika DNA-uppsättning. De följer fortfarande normalkurvan för enling-bebisar, men det är inte ovanligt att tvillingars tillväxt saktar ner en aning så att de blir mindre än snittet. Inget konstigt med det heller.
    De har ändrat positioner och ligger numer skavföttes, Axel med huvudet ner och ändan upp (ja, fortsätt gärna så) och Fälga tvärtom. Det förklarar varför deras rörelser känns annorlunda nu (Tyckte väl att Axel hade blivit påtagligt busigare, men så var det inte, för nu är det Fälga som är där och sparkar  ). Och så har de ju något mindre utrymme att härja på.
    Skönt att det ser bra ut. *lägger ner alla spekulationer kring mitt midjemått*

  • Äldre 17 Nov 11:58
    #48

    Åh vad underbart att allt är som det ska i magen, Daa! *hjärtar parvlarna Axel & Fälga*

  • Äldre 17 Nov 12:09
    #49

     


    Daa skrev 2010-11-17 11:52:59 följande:
    Vi har också en lergryta. Bröllopspresent, hittills använd en gång. Måste nog börja använda den mer. Det blir ju så gott. Joo... det gick bra på TUL (riktig förkortning? ). Uppskattningsvis är det sammanlagt tre kilo bebis i magen nu. Fälga är lite mindre än Axel, men det är inget onormalt, snarare något som skulle kunna bero på olika DNA-uppsättning. De följer fortfarande normalkurvan för enling-bebisar, men det är inte ovanligt att tvillingars tillväxt saktar ner en aning så att de blir mindre än snittet. Inget konstigt med det heller. De har ändrat positioner och ligger numer skavföttes, Axel med huvudet ner och ändan upp (ja, fortsätt gärna så) och Fälga tvärtom. Det förklarar varför deras rörelser känns annorlunda nu (Tyckte väl att Axel hade blivit påtagligt busigare, men så var det inte, för nu är det Fälga som är där och sparkar  ). Och så har de ju något mindre utrymme att härja på. Skönt att det ser bra ut. *lägger ner alla spekulationer kring mitt midjemått*

    Åh va härligt att få se busungarna o att allt såg bra ut!

    Ja glöm midjemåttet!

  • Äldre 17 Nov 12:42
    #50

    Hello girls!
    Jag hinner inte kommentera, inte hänga här heller, men vinka måste jag ju *vink vink*
    Vi ska lassa in ved i källaren för det är lite bråttom att den hinner eftertorka inne nu.
    Sedan ska vi iväg och kolla på diskmaskin tänkte vi.
    Jag återkommer.

    (låg kvar i skräck i dag och riktigt kände blodet, men det var inget när jag väl satt där på toa. Terror. Jag vet ju att det dessutom inte brukar komma blod förrän rätt sent pga progget, så om två tre dagar kommer det nog)

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård