• Mariam­ilena8­0
    Äldre 16 Nov 18:38
    17586 visningar
    82 svar
    82
    17586

    Vi som gifter oss i september-2011

    Här kommer fortsättningstråden på tråden nedanför:


    www.brollopstorget.se/Forum-1-86/m3797937.html

  • Svar på tråden Vi som gifter oss i september-2011
  • Mariam­ilena8­0
    Äldre 16 Nov 18:38
    #1

    Hur går det flickor? Hur långt har ni kommit?

  • Slotts­par
    Äldre 16 Nov 19:51
    #2

    Vi ska gifta oss den 3 september! Har inte kommit så värst långt i planeringen. Blir lätt svettig när jag läser alla inlägg. Vi har bestämt oss för en vigselcermoni i det fria. Vigselförrättare kunde man inte boka förrän i slutet av november. Har prel bokat lokal. Känner någon förresten till Hammarskogs Herrgård? Prel bokat musiken. Skorna är köpta för flera år sen på rea "kan vara bra att ha"
    Funderar lite på om vi ska skriva "Save the date kort" och skicka lagom till nyår. Vad tror ni?

  • CiaLia
    Äldre 16 Nov 20:06
    #3

    å hejsan!


    Vi bestämde igår att vi antagligen gifter oss den 3:e september 2011. Vi har fått en bra tid för vigsel i kyrka och vi har prel bokat festlokalen som ligger 15 min från kyrkan. Har fotografvänner som kommer fota för en billig peng, vänner som kommer sjunga i kyrkan samt en syster som är pianist. Kommer köpa alkohol i Tyskland och vill hitta någon bra prisvärd catering i Stockholm. Min mamma och jag ska börja kolla klänningar snart och hon vill betala den också.


    Blivande tärnor, best man och allt sånt får vi försöka göra klart med innan årsskiftet iallafall, förutsätter att ingen tackar nej :)


    Både jag och min blivande blir nervösa och lite smått besvärade av tanken att ordna ett bröllop men samtidigt vill vi verkligen gifta oss. Han är inte den som älskar att stå i centrum å bjuda på sig själv därför blir vi nervösa bara av det här m att hålla tal, dansa vals etc. Känner även press då vi blir de första i vårat "gäng" som slår till m bröllop.


    Hur går d för er med all planering? Hur känner ni inför bröllopet? Press eller bara glädje?

  • Lumys
    Äldre 18 Nov 12:26
    #4

    Jag ska också gifta oss 3:e september. Vi har bara pratat med de på rådhuset om att vi vill ha vigseln ute men de vill inte boka in oss så tidigt. De sa att vi ska återkomma i vår. Känns lite jobbigt att inte veta tycker jag för nu om vi bestömmer oss för det datumet (vi har redan bokat bröllopsbrunch på ett slott dagen efter etc) och så kan de inte så är vi lite körda :P

  • Ehjärt­arF
    Äldre 22 Nov 20:52
    #5

    Heej!!
    Vi ska me gifta oss den 3 september
    Bokat kyrka o lokal o så min granne som är frisör, ska hjälpa mig med håret o sminket. Kollar klänning från Kina, via Tradera o sketchar min ring i huvudet, ska designa den själv då jah inte hittar MIN ring
    Gör upp bordsplacering o inredningen i huvudet minst 25 ggr om dagen hihihihi¨
    Inte bokat ngt alls, förutom kyrka o lokal då =) .... tänker börja mer seriöst efter nyår sen ....så man är på rätt sida av året

    Vi känner bara glädje, än så länge iaf .... vi är näst sist ut i kompis gänget, vet ett par vänner som gifter sig några veckor innan oss 
    Men press o lite stress infinner sig nog i lagom dit innan, har spanat på mitt schema bröllopsveckan o ska några semester dagar innan. Kan nog var bra

    Hur gör ni med bröllopsresa? Reser ni direkt efter eller väntar ni?

    Vi tänker nog åka våren el sommaren 2012 .... funderar bla på att önska oss resecheckar i bröllopspresent

  • ablixt
    Äldre 23 Nov 11:27
    #6

    Hejsan,

    Hoppar på denna tråd! Blivande maken friade den 12 november och bröllopet går av stapeln i sept-11!

  • Lanin
    Äldre 23 Nov 15:46
    #7

    Hej hej!


    Jag hoppar också på denna tråden :)
    förlovade mig med min blivande i mars och nu är kyrkan och lokal bokade till den 3e september :)


    Är sjukt nojig för att jag ska glömma något, vi är de första ut i kompisgänget så har inte riktigt någon som vi kan få lite tips av.


    Hus gör ni? skriver listor mm?


     

  • Ehjärt­arF
    Äldre 23 Nov 22:27
    #8

    Lanin: Jag har haft små textdokument på datorn som jag skrivit ner ALLT i ca 4 års tid .... nu använder jag mest verktygen här inne 

  • CiaLia
    Äldre 23 Nov 23:38
    #9

    jag har börjat m en lista på alla utgifter, från mat och alkohol till musik och underhållning. Men som sagt jag blir sjukt nervös av att bara tänka på allt detta så ska försöka som någon skrev att avvakta med en del till efter årsskiftet. Fast det är lättare sagt än gjort. Kyrka, festlokal bokat. Fotograf e klar för det är en av våra vänner. 


    Nu börjar vi kolla catering-mat. Något tips om bra prisvärd catering i Stockholm, norrort typ Täby el Vaxholm? Hur långt innan bör man kontakta catering-firma?


    Är redan nu också nervös över vädret. Vi har festen på ett jättefint ställe med sjötomt och grönska, tänk om det regnar....hur brukar det se ut runt den 3 sep? Ibland kommer hösten så snabbt....


    Ska kolla alkoholinköp från Tyskland också, har ändå vägarna förbi där i vinter så borde passa på å handla billig dricka. 


     


    Hur går det för er andra? Klänningen är ju huuuur svårt som hellst, finns så mycke å välja på blir helt snurrig...

  • lovvyd­ovvy
    Äldre 24 Nov 06:33
    #10

    Hej!


    3:e September smäller det här med! Har bokat lokal, musiker, tillfrågat tärnor och valt färgtema. Kikar på klänningar men inte hittat "den" än, är så svårt!! Tänkte beställa klänningen från Kina när jag väl hittat vad jag vill ha i alla fall.


    Kvar på listan just nu är att hitta kock, serveringspersonal och bestämma var vi ska vigas och boka vigselförrättare, phu, mycket jobb detta med bröllop :)

Svar på tråden Vi som gifter oss i september-2011