• Äldre 2 Nov 14:21
    63861 visningar
    452 svar
    452
    63861

    Vinterbrudar

    Bröllopstankarna kretsar kring ett mysigt vinterbröllop i kallaste februari, med massor av snö ljus och nära och kära. Planerar du vinterbröllop? Hur vill du att det ska se ut och vilka funderingar har du?


     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-09 10:47
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-11 17:28
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80 - Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-15 12:10
    Sockersmulan, Lund - December 2010
    Liiine89 - 11 December 2010
    Lisa Maria, Uppsala ? 18 December 2010
    Lindahl-31 december 2010
    Yvis-31 december 2010
    Min tur2010(fast det blev 2011...) - stockholm 5 jan 2011
    ALLIMA - Luleå 8 januari 2011
    Trucker, Hässleholm - 15 Januari 2011
    Silver lining, "Stockholm" - 29 Januari 2011
    Brudförförstagånge, Jönköping - 29 Januari 2011
    Wonderfulsord - Sjövik, Göteborg 29 Januari 2011
    heajhm - Jönköping - 5 Februari 2011
    Chex, Älvsborgs fästning - 12 Februari 2011
    Jojsan80, Värnamo - 12 Februari 2011
    Uppochhoppa - 12 Februari 2011
    MsRW, Örebro - 12 februari 2011
    elisabettan - Iskyrkan Jukkasjärvi, 1 mars 2011
    Majaochputte - Januari 2012
    Wintercandles, Göteborg - Januari 2012
    Ocean bride - Februari
    Cuddly, Umeå - Februari 2012
  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • Ocean Bride
    Äldre 17 Feb 20:26
    elisabettan skrev 2011-02-17 19:09:49 följande:
    HALLÅ tjejer?! VAr har n tagit vägen? Känner mig lite ensam här.Gråter
    haha ja, det var värst vad dålig updatering det varit här det sista. Hade önskat lite bilder från "våra" nyblivna brudar =)

    Bara 12 dagar kvar innan dagen D för din del Elisabettan!! Spännande!!
    Är allt färdigt?
  • elisab­ettan
    Äldre 17 Feb 20:51
    Ocean Bride skrev 2011-02-17 20:26:37 följande:
    haha ja, det var värst vad dålig updatering det varit här det sista. Hade önskat lite bilder från "våra" nyblivna brudar =)

    Bara 12 dagar kvar innan dagen D för din del Elisabettan!! Spännande!!
    Är allt färdigt?
    Nej, allt är inte klart. Nerver AB! Obestämd
    Prästen har fortfarande inte kontaktat oss, börjar bli lite nervösa faktiskt. Men har mejlat till ishotellet och frågat när det börjar bli dags att oroa sig för att ha blivit bortglömd...... Men så fort det är klart så kan vi färdigställa vigselprogrammet och då får vi väl anse oss redo!

    Beställde buketten i veckan, men detta känns fortfarande helt overkligt. Har inte riktigt fattat att detta är på riktigt än faktiskt.

    Hur går det för er då? Ni har ju ett tag kvar, men tänker att planeringen är i full gång!
  • Ocean Bride
    Äldre 18 Feb 10:33
    elisabettan skrev 2011-02-17 20:51:57 följande:
    Nej, allt är inte klart. Nerver AB! Obestämd
    Prästen har fortfarande inte kontaktat oss, börjar bli lite nervösa faktiskt. Men har mejlat till ishotellet och frågat när det börjar bli dags att oroa sig för att ha blivit bortglömd...... Men så fort det är klart så kan vi färdigställa vigselprogrammet och då får vi väl anse oss redo!

    Beställde buketten i veckan, men detta känns fortfarande helt overkligt. Har inte riktigt fattat att detta är på riktigt än faktiskt.

    Hur går det för er då? Ni har ju ett tag kvar, men tänker att planeringen är i full gång!
    Men kan ni inte ringa prästen? Vår kollar mailen 1 gång/ månad typ....
    Kan tänka att det känns overkligt!!!!

    Vi har bokat lokal, fotograf och kyrkan, prästen har vi kontaktat och ska bestämma slutgiltigt i maj..
    Vi sitter och grejar med inbjudningar och festprogram.. Från början mest för att vi tyckte det var kul, men  ju mer vi höll på så har vi lixom kommit fram till hur vi vill ha det...
    Klänning ska jag testa i mars samt att jag och kärleken ska åka till köpenhamn för inspiration =)
  • elisab­ettan
    Äldre 18 Feb 12:19
    Ocean Bride skrev 2011-02-18 10:33:24 följande:
    Men kan ni inte ringa prästen? Vår kollar mailen 1 gång/ månad typ....
    Kan tänka att det känns overkligt!!!!

    Vi har bokat lokal, fotograf och kyrkan, prästen har vi kontaktat och ska bestämma slutgiltigt i maj..
    Vi sitter och grejar med inbjudningar och festprogram.. Från början mest för att vi tyckte det var kul, men  ju mer vi höll på så har vi lixom kommit fram till hur vi vill ha det...
    Klänning ska jag testa i mars samt att jag och kärleken ska åka till köpenhamn för inspiration =)
    Åh så härligt! Lycka till med allt.
  • Lindah­l
    Äldre 19 Feb 08:52

    Nerverna utanpå kroppen nu Elisabettan.....


    Vet hur det känns.... Nu ska jag ta och maila över bilderna på frisyren till dig som jag skulle gjort för flera dagar sen. Har tyvärr haft fullt upp på jobbet och sen krashade datorn så det blev en rejäl ominsallation på den, tur att jag sparar allt jag har i bildväg på skiva eller usb...


    Ordnar det nu under fm.....

  • elisab­ettan
    Äldre 19 Feb 10:04
    Lindahl skrev 2011-02-19 08:52:17 följande:

    Nerverna utanpå kroppen nu Elisabettan.....


    Vet hur det känns.... Nu ska jag ta och maila över bilderna på frisyren till dig som jag skulle gjort för flera dagar sen. Har tyvärr haft fullt upp på jobbet och sen krashade datorn så det blev en rejäl ominsallation på den, tur att jag sparar allt jag har i bildväg på skiva eller usb...


    Ordnar det nu under fm.....


    Hej Lindahl! Du är saknad!
    Oj, vad trist med datorn. SOm sagt, tur att du är duktig att ta backup på allt.
    Vad snällt av dig att dela med dig av bilderna, TACK!

    Ha en fin dag!
  • Äldre 21 Feb 12:01

    Här fortsätter jag min träning för att se fin ut på stora dagen. Känns som en evighet när det är så många här som gift sig eller ska göra det snart Snart SNART! Åh vad jag är glad för er alla. Jag blir så inspirerad av det fina vintervädret ute och hoppas att det kommer att vara så här fint nästa år. Vem är det som står på tur för att gifta sig nu... Kan tro att det är många vars nerver är på spänn.. det är mina fast det är så lång tid kvar. Håller med föregåendetalare. Snälla snälla lägg upp era bilder från bröllopen så vi kan få säga Ooooo och Ahhhhh ..

  • elisab­ettan
    Äldre 21 Feb 12:48
    Cuddly skrev 2011-02-21 12:01:19 följande:
    Här fortsätter jag min träning för att se fin ut på stora dagen. Känns som en evighet när det är så många här som gift sig eller ska göra det snart Snart SNART! Åh vad jag är glad för er alla. Jag blir så inspirerad av det fina vintervädret ute och hoppas att det kommer att vara så här fint nästa år. Vem är det som står på tur för att gifta sig nu... Kan tro att det är många vars nerver är på spänn.. det är mina fast det är så lång tid kvar. Håller med föregåendetalare. Snälla snälla lägg upp era bilder från bröllopen så vi kan få säga Ooooo och Ahhhhh ..
    Det är JAG som står på tur! På lördag åker vi upp till Kiruna. På tisdagen gifter vi oss! IIiiiIIIIiiiii!!!!!!!!Solig

    Det mesta känns väl ok, förutom att vi ännu inte hört något från prästen. Men fick ett lugnande mejl från bröllopsksoordinatorn om att vi inte alls var bortglömda! Insåg just då att jag visst hade blivit en Bridezilla som mejlat henne om detta! Om än för en kort sekund! Haha!Oskyldig

    Jag har sjukt svårt för att fokusera på skolan just nu kan jag säga, har massas saker som bara måste bli klart innan lördag. Men jag fungerar inte helt som vanligt just nu!
    LÄNGTAR!

    Om en vecka vid den här tiden är vi på Kiruna flygplats och möter upp de flesta av våra gäster!
  • Äldre 22 Feb 11:19
    elisabettan skrev 2011-02-21 12:48:59 följande:
    Det är JAG som står på tur! På lördag åker vi upp till Kiruna. På tisdagen gifter vi oss! IIiiiIIIIiiiii!!!!!!!!Solig

    Det mesta känns väl ok, förutom att vi ännu inte hört något från prästen. Men fick ett lugnande mejl från bröllopsksoordinatorn om att vi inte alls var bortglömda! Insåg just då att jag visst hade blivit en Bridezilla som mejlat henne om detta! Om än för en kort sekund! Haha!Oskyldig

    Jag har sjukt svårt för att fokusera på skolan just nu kan jag säga, har massas saker som bara måste bli klart innan lördag. Men jag fungerar inte helt som vanligt just nu!
    LÄNGTAR!

    Om en vecka vid den här tiden är vi på Kiruna flygplats och möter upp de flesta av våra gäster!
    Oooo.. så spännande. All lycka till dig. Du kommer nog att få den mest underbara dagen i ditt liv... det är jag alldeles säker på :) Bröllopsoordinator. Hur mycket kostar det att anlita en sådan? Kanske är lite bridezilla varning över att jag ens funderar på det... men det skulle vara bra att veta.

    Jösses vad spännande!!! Ska tänka på dig till helgen! Glöm inte bort att berätta för oss hur det blev när allt har lagt sig och du har njutit färdigt av bröllopet och allt kring det.
  • jojsan­80
    Äldre 22 Feb 12:55

    hejsan alla!  12/2 blev jag fru :) dagen var helt perfekt, solen sken och snön gnistrade . Vigseln var underbart vacker och festen var mysig och kul! allt blev precis som vi önskat! får man vara så nöjd ? ;) jag återkommer med några bilder senare ikväll eller imorgon!

Svar på tråden Vinterbrudar